Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2021 23:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Som emnet angiver er hermed et link til noget af mit eget hjemmebryggede musik, som kan være interessant for folk der kan lide progressiv rock!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=NkkIRrh ... YvHfanWdTW

Skriv endeligt gerne noget konstruktiv kritik! Mvh, Laus :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2021 13:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
No offence til dig, men det er ikke en stilart jeg bryder mig om. Men stadigvæk thumbs up for at bruge tid på at lave det. Man udvikler sig desto mere man producerer, så det er fint at du har gidet at lave det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2021 22:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Det er da en ærlig sag, makker! Jeg regner heller ikke med at alle kan lide det... Her er der tale om noget meget nørdet, teknisk og tænkende musik! Det er ganske få mennesker der kan lide den slags! God aften! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2021 01:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det ville egne sig virkeligt godt som soundtrack til at gammelt Playstation spil imo!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2021 09:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Selvom der til tider sker meget, bliver det en kende monotomt - lidt mere kød på kunne være fedt, for syntes du har gang i noget interessant! Har ikke lyttet alle tracks endnu, men indtil videre scorer The Helmet's Defense højest hos mig, det er både fedt og samtidig irriterende at det lyder som om, at dette track er optaget med en meget ringe lydoptager.. Men må indrømme at jeg scroller ret hurtigt igennem hvis jeg syntes det bliver for monotomt.. Kunne være sejt hvis du proppede lidt mere på dine tracks! =)

Men big up alliwl!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2021 15:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
HopIFjordeN skrev:
Selvom der til tider sker meget, bliver det en kende monotomt - lidt mere kød på kunne være fedt, for syntes du har gang i noget interessant! Har ikke lyttet alle tracks endnu, men indtil videre scorer The Helmet's Defense højest hos mig, det er både fedt og samtidig irriterende at det lyder som om, at dette track er optaget med en meget ringe lydoptager.. Men må indrømme at jeg scroller ret hurtigt igennem hvis jeg syntes det bliver for monotomt.. Kunne være sejt hvis du proppede lidt mere på dine tracks! =)

Men big up alliwl!



Tak for kommentaren. Jeg synes også at du har helt ret i at mixningen på "The Helmet´s Defense" kunne have været bedre. Men det er sjovt at du nævner lige netop den, for den er formentligt et af mine "simpleste" stykker! :nus:

-Laus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2021 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hold dig til musikken og drop skriverierne... Det her er mileskridt bedre :hjerte: . Men ret enig med HIF langt hen ad vejen: bliver lidt for monotont, og nogle passager lyder decideret forkerte (uden at være funky samtidig. Fejl kan sagtens være funky) - men det er vel en del af charmen ved impro. Jeg kan godt lide, at det minder mig lidt om diverse computerspil, men der må meget gerne være noget mere udvikling og/eller andre/flere elementer i.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 10:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Hmm, mine tekster er nok omkring 25000 gange klogere end mit musik... Men jeg forventer heller ikke at alle kan forstå dem.

Jeg synes ikke at mit musik er monotont. Men det er til gengæld, på argumentabelt vist og muligvist alt for teknisk og komplekst for de fleste at kunne nyde...

Men tak for kommentaren! Du må da iøvrigt også meget gerne specificere konkret hvilke passage(r)/overgange/sektioner du synes hvad om!

Mvh, Laus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 10:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Nemlig, spaffeh er for dum til at forstå det..

Songtoad 4 prez


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 12:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Man har ikke taget nok psykedelika eller læst nok om fænomenologi hvis man tror at tekstsprog kan overtrumfe musiksprog i intelligens. Altså jeg elsker ikke selv dit musik, men der er langt flere måder at opfatte det må og blive påvirket af det på, end i den tekst som de andre snakker om. Og det er ikke en kritik af din tekst, men bare at du ikke har forstået din egen teksts grund essens fænomenologi, hvis du siger at den er kvantitativt mere intelligent end dit musik. Det kommer jo an på subjektets opfattelse af fænomenet, hvad der har mest indhold for dem. Den tekst du har skrevet herinde er måske meningsfuld for dig i din livsverden, med dine erfaringer. Men den er ikke gjort transparent for os andre. Det er din musik i højere grad. Du benytter dig f.eks. af en tonalitet der passer ind i vores andres kulturelle referenceramme. Prøv at efterstræb det i dine fremtidige tekster, at tilpasse indholdet til modtagerne er en rimelig vigtig disciplin i intelligente tekster.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 14:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
What they said. Dine tekster er rablende forvirrende og uden nogen pointer eller budskaber overhovedet. Du snakker vitterligt om intet reelt i dem. Jeg tror lidt, at du har gjort dine egne skriv så komplekse og twisted ifølge dit eget logiske system, at for dig giver de mening. Men som Randomname så fint decifrerede, så er der intet af substans i dine skriverier, og kun dig forstår dem. På den facon kan man jo godt sige det kræver en vis intelligens at forstå dem :)

Men din musik, som sagt, den ramte med det samme en nerve i mig ift computerspil - blev totalt hevet tilbage til Diablo 2 stemningen - det er ret vildt!
Starten mindede mig også om det her track https://www.youtube.com/watch?v=F4nqxk1TasU
Efter omkring 3 minutter i dit første link (Misc, Various Jam, and extra jam) savner jeg andre elementer. Tror basically hvis du kogte de fjorten minutter ned til syv, så ville det være rimelig fucking episk. Men lige nu går der for lang tid mellem lyd og "jaa"-responsen i hjernen.
Jeg sidder og tænker, at du kunne proppe nogle strygere ind, noget bas og evt. nogle Foley lyde. Så kunne det blive ret vildt.

Og din musik er ikke særlig kompleks eller teknisk. Den er tværtimod forholdsvis simpel, hvilket også er en af grundende til det virker. Keep it simple - it works.
Hvis du vil høre kompleks, så tjek det Qebrus nummer ud jeg linkede. Eller det her https://www.youtube.com/watch?v=uJkTjTAZL2U eller det her https://www.youtube.com/watch?v=qIu2nAnOKZw

edit: godt damn jeg er blevet træls ift backhanded kommentarer. Men så la da vær med at være så stædig :P :P

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2021 13:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Til Hector Salamanca:

Det er som om at jeg tror du ikke helt forstår hvad konceptet "Sammenhæng til den samme sammenhæng" betyder, selvom jeg prøvede ihærdigt på at forklare det i den anden tråd omkring bevidsthed som du refererer til - gå eventuelt tilbage og læs mit svar i den pågældende tråd for hvad det princip indebærer. Du har selvfølgeligt ret i at det kan være svært at sammenligne to værker som er forskellige i fag eller kategori, fordi der er tale om forskellige paradigmer og formentligt/muligvist også en anden måde at analysere på.

Til spaffeh: Der findes masser af andet litteratur af forfattere, udover mig selv der bruger dette koncept, eller hvad man kan sige er fremgangsmåden/metoden til at skrive og forstå teori på. F. eks.: Sankt Thomas Aquinas, Leibniz, Sankt Steffen, måske endda Lacan og mange flere!

Men jeg vil give dig 100% ret i at nogle af de musikalske værker som du taler om, godt kunne trænge til noget mere "substans", altså flere instrumenter, måske også hurtigere og mere flydende overgange - en mere fastlagt struktur som gør temaet tydeligt også som en større helhed i budskabet og den intentionelle betydning af musikken. Der er masser af ting man kunne tilføje og det benægter jeg ikke. Men det ændrer i min opfattelse ikke på værdien, relevansen og integriteten af det korte uddrag omkring teorien om bevidsthed og hvad der kan menes af denne.

Men når man diskuterer om hvorvidt musikken er kompleks og teknisk, mener jeg stadigvæk at dette gør sig gældende, i hvert fald i flere tilfælde og specielt når det drejer sig om stykker med lange og hurtigt spillet soli! F.eks er harmonien og hovedmelodien i et stykke som "Nostalgia of Cosiness" meget udførligt, teknisk og endda også originalt skrevet og sammensat.

-Laus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2021 13:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Iøvrigt, her er nogle jams jeg har spillet med min musikterapeut:

https://soundcloud.com/laus-pedersen/se ... -continued

I må meget gerne også kommentere og give konstruktiv kritik! Disse stykke er næsten kun improvisering, relativt simple, men spillet på akustiske instrumenter! Hygge!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team