Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2020 10:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Sådan en hund er guld værd for mit aktivitets niveau i den mørke tid det er helt sikkert. Hun er ved at komme i bedre form og kan holde til mere. Det kostede en høne i går at hun fandt ud af at åbne døren, men katten har heldigvis været for hurtig indtil videre og de er også blevet bedere til hinanden selv om den opgave ikke er færdig løst.
Det går fremad i forhold til humør og lyst til at tage et dyp i gryden, jeg gør det som virker - læser i bare for i dag og 24 timer af gangen samt tager et par møder i ugen.
Jeg skulle lige igang igen og ha startet op på at tænke på den rigtige måde i stedet for at spilde mine tanker på at holde kontrol over at misbruget ikke tog overhånd for det er der godt nok ikke meget åndeligt udvikling i.
Min hjerne gik nærmest i stå og blev reesat da jeg startede op i sommer self ikke fra dag et men det kom snigende ret hurtigt, nu skal jeg ha styr på rutinerne og begynde og gøre det rigtige - løbende evaluering og ansvarstagning af min agerering i det daglige.
Aften reflektion over dagens dag gang og korrigering hvis jeg har begået fejl - taknemmelighed over endnu en dag, hvor jeg er fri for at blive styret af misbrugeren i mit indre giver den gode start og slutning på dagene.
Go jul.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2020 10:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Alt godt til dig, Fso!! =) og god jul til dig og din familie! (Hvad står Fso egentlig for?)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2020 11:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
For satans også ku være en mulighed :D ej rigtig go jul til jer også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2021 14:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så blev der lukket ned for møder igen, hvilket ikke var uventet, men alligevel små trælst, da det er her jeg henter støtte og energi til at holde mig sober og den første nedlukning jo var starten på at jeg røg i gryden en tur.
Lige for tiden synes jeg det er svært, det har det faktisk været siden julen, hvilket for mig er ret naturlig når jeg ser tilbage på mit liv.
Lukningen af skolen har gjort at jeg skal være en del mere på i dagens løb og det ikke rigtigt er muligt for at få hvilet hovedet, der kommer vores nye hund ind som en frelsen logrende engel. Jeg får gået nogle gode lange ture hver dag, hvor der er fred om mig, så jeg kan få rettet tankerne den rette vej.
Så det er en dag af gangen, hvor jeg holder fokus og får lukket tankerne om at påvirke mig selv ned når de dukker op.
De første 60 dage er gået og jeg ved jo at det bliver lettere efterhånden som jeg får lagt tid på, så det vil jeg prøve og fortsætte med selvom djævlen på skulderen forsøger og plante en anden ide i mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2021 02:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Holder i slet ikke nogle online møder, det ville da være oplagt, kan forestille mig du ikke er den eneste der savner dem ?
Ved godt det ikke er det samme som at være der face to face, og der ikke er helt samme muligheder for at tage hånd om hinanden/guide hvis der kommer nogle ting op til overfladen - men måske man kunne lave en slags "light" møder, hvor man bare lige checker ind med hinanden, uden at gå alt for dybt.

Keep up the good work :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2021 10:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Der er masser onlinemøder måske jeg sku prøve og give slip på min modstand imod dem, tak for at genaktiveret muligheden for mig i tankerne.
I foråret besluttede jeg mig for det var for bøvlet, for upersonligt, for utrygt med en masse fremmede og det kom der jo ikke noget godt ud af i forhold til at holde mig sober.
Min plan som jeg gik og tumlede med i hovedet i går efter jeg havde skrevet i tråden var og få taget kontakt til en af de gamle som altid er klar på at gå en tur og få lavet noget walk and talk fast 2 gange i ugen.
Det ene udelukker self ik det andet så nu må vi se jeg skal lige ha taget mig sammen og få ringet til ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2021 15:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kravle kravle op af jeg må indrømme at mit generelle humør og interaktionerne herhjemme har været præget af en generel negativitet og forudfattethed i forhold til de daglige situationer, hvilket langt fra har været i orden over for konen og datteren min.
Så efter en følelsesladet samtale hvor vi fik sagt de ting der skulle siges og luften er blevet renset ud, har jeg fundet jahatten frem.
For selv om det er trælst med hjemme undervisning og ingen ro i daglig dagen, skal jeg jo ikke ende med at være en muggen ost.
Gu er det noget røv, at jeg har smadret min fiskeskulder=minus fiskning de sidste 3 mdr og skal igang med genoptræning, men det er jo ikke verdens ende, jeg må jo give det en skalle og ender det i operation og et års pause fra fiskeriet, så er det sådan det er og jeg må bruge tiden på at gennemgå de 12 trin og udvide min platform, hvorfra jeg beskuer verden.
Og føj at jeg kan jo ikke finde ud af at indtage noget som helst der gør mig påvirket uden at det altid ender med det samme.
Alt dette er jo bare små bump på livet vej, så frem med pyt knappen - jeg bestemmer jo selv hvilke tanker og dermed følelser jeg fylder hovedet med.
Er gået ned på 50 mg tramadol morgen og aften, jeg ville faktisk have set om jeg kunne smide de sidste også lade smerte være smerte gør alligevel alt for ondt i skulderen til det dækker.
Men i lyset af humør og omstændigheder så holder jeg fast i de 100 mg samlet pr dag indtil videre.
GimpSuit foreslog online møder efter mit sidste indlæg :) mange tak for det indput jeg overkom min frygt for det ukendte og fik hentet zoom og deltager i 3-4 møder om ugen - stadigt mest som lytter da jeg har det lidt svært med at dele overfor folk, jeg hverken kender eller er i rum med, men det bliver bedre og bedre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2021 17:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 sep 2020 19:29
Indlæg: 52
Lidt off topic men har du overvejet at lave dine egne blik, altså male osv. Så kan du jo se frem til at kommw ud at bruge dem.

_________________
Jeg har altid været min værste fjende, derfor sandheden er så svær at finde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2021 18:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
En af de gamle som os fisker hernede bruger vinteren på at støbe og male hans egne blink plus ture til gydepladserne - jeg fiske orm det er mest skånsomt for ryggen.
Fluestængerne har jeg givet sammen med fluerne og det samme med woblere og mange af de tunge spinnere/blink jeg kan simpelthen ik holde til at fiske med dem i længere tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2021 19:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Altså, får du genoptræning for den ryg der? Ellers vil jeg gerne give dig et simpelt program du kan gennemføre 2-3 gange om ugen.. Og kan sikkert godt finde et til din skulder, hvis jeg får at vide hvad der er galt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2021 22:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har fået en blokade i skulderen ledbåndet havde løsnet sig flere steder, skal holde armen i ro og starte op med fys og genoptræning på sygehuset næste uge. Så tænker jeg er i gode hænder.
Blev lidt bekymret da lægen sagde at “jeg vil helst ikke ville operere din skulder” efterfulgt af en lille pause også kom “endnu”, men mon ikke det handlede om at der er en chance for at den kan blive ok med en insats.
Tak for tilbudet, det kan være jeg vender tilbage til dig spaffeh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 18:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Er startet op i den lokale fys, hvilken har været godt for hun stoppede de øvelser som jeg var blevet sat igang med oppe på hospitalet det var lige lidt for optimistisk i forhold til hvad kroppen kunne holde til.
Fik et par lette øvelser som ikke giver mig ondt i ryggen eller hovedpine. Min skulder hænger og hun prøver at korrigere det med tape så nakke musklen kan få ro og trække sig sammen igen.
Det har hjulpet og det brænder ikke så meget i skulderen længere, men der er stadig et godt stykke vej så tålmodighed tålmodighed og huske mig selv på at tage den med ro, hvilket er svært syntes jeg.
Jeg går stadig til zoom møder med alkoholikerne, hvilket er godt for mig - jeg er på et godt sted og jeg prøver at holde gang i den gode udvikling og ikke falde tilbage i gamle mønstrer.
Jeg bruger tid sammen med familien, istedet for at gå efter alene tid så invester jeg i forholdet og min relation med datteren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 19:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis du skal have en operation, så snak med lægen om at få testosteron efterfølgende. Vil gøre det markant nemmere for dig at oparbejde et godt udgangspunkt for efterfølgende træning.
Og vildt, håber fyssen kan sit kram! Så skal det nok gå :)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 20:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak Spaffeh skal jeg huske hun virker ok kompetent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 07:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er godt nok op af bakke i den senere tid genoptræningen aktiver alt det lort jeg har lavet med min rygsøjle ledende til smerte og hovedpine.
Venstre skulder er ved at være så over belastet af at lave alt at den til tider gør mere ondt end højre.
Jeg prøver og lave så lidt som muligt for at kunne fastholde morgen og aftens træningen, hvilket giver lidt knirken i hjemmet, hvor konen med sin gipsfod er ved at være mere presset end jeg og ikke magter hverken rodet eller tage det med ro smid så et snottet barn ind i ligningen og den perfekte storm har ramt.
I går var i konflikt og det tærer sku for tiden, lysten til at lamme mig og få en pause fra det hele er voksende - det hjalp ikke at det var smuk vejr og å 2 åbnede for fiskeri da jeg godt kan se hvor langt jeg er fra at kunne holde en fiskestang igen.
Var ved kiropraktor for første gang i 5 år og av det gjorde/gør ondt i dag, hvilket lidt overskygger den succes det er at min skulder er på vej op på plads igen.
Så mangler jeg bare at kunne bruge armen igen arrrghahaha.
Blev vækket af et nysende barn lidt for tidligt og nu er der snart dømt gåtur med hunden og så skal jeg ind til genoptræning.
Men først hedder det kaffe og bedrings litteratur i dag den 2/3 starter det helt passende med overskriften:

Håb

Tab ikke modet.

Så det vil jeg undlade at gøre og håbe jeg kan nå et zoommøde efter genoptræning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 13:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Dejligt at høre du ikke lader lidt i-lands modgang give dig undskyldningen til at tage narko. :rocking: :hjerte:

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 16:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
:hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2021 10:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så gik den ikke længere hvis jeg var fessen ville jeg kalde det et medicinsk tilbagefald, men sådan en teknikalitet behøver jeg ikke til at dække mig under.
Hvor det startede er jeg faktisk lidt usikker på men det handlede helt sikkert om det var synd for mig og mine omgivelser.
2 mdr fremskridt i genoptræning røg pga jeg fik en glød på hånden og trak den til mig=lig med ca 1-2 times søvn af gangen før jeg vågner af smerte - problemer med at fra at køre bil til at tørre røv for slet ikke at snakke om lidt hygge fiskeri døde.
Ideen om at fiske med venstre arm har jeg stadig som en lille drøm men i og med jeg får mere og mere ondt i den skulder også fordi jeg laver alt med den arm og sover på den oveni, så tvivler jeg.
Tja så har jeg skruet op både for smertestillende og for benzo delen for at få noget sammenhængende søvn ind i mellem og for at kokse lidt primært for at flygte fra den virkelighed jeg nu befinder mig i.
Belært af erfaringen så forsøger jeg og holde hviledage i mellem hvor jeg så ikke hviler særligt meget pga den afbrudte søvn.
Fredag åbner åen og lidt sigende skal jeg sygehuset for at snakke med kirurgen, så jeg håber han er med på at der skal ske noget inden for kort tid. Ellers må jeg jo selv til lommerne for det her gåen rundt i et søvngænger limbo uden at være istand til at lave noget særligt det fungere bare ikke for mig og familien.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2021 07:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så er det vidst tid til en opdatering.
Det gik ikke så godt med fiskeriet selvom jeg var hele arsenalet af smertestillende igennem - værre blev det da jeg tog på sygehuset, hvor en agressiv skulderkirurg brugte 60 sekunder på at konstatere at min skulder var frossen og jeg skulle vende mit til det - “gå hjem og læs om det på internettet - det vil tage 1,5-4 år så går det over af sig selv vi må ikke operere det for Sundhedsstyrelsen - kontakt din læge og få nogle flere piller”.
Rasende kom vi hjem og self fik jeg en ordentlig omgang tramadol (500-600 mg pr dag) i weekenden.
Min misbruger kunne godt lide tanken og flere og stærkere piller, men allerede fredag aften havde jeg identificeret hvor det ønske kom fra og mandag morgen ringede jeg og bestilte tid til en anden mening på privathospital.
Torsdag blev jeg undersøgt og scannet, en scanning jeg havde bedt om siden i vinters, i bagklogskabens lys så sku jeg ha brugt de 5000 kr i vinters og sparet at genoptræningen fik skulderen til at fryse. Nå men så meget for min tillid til det offentlige sygehusvæsen.
Min skulder var ganske rigtig frossen, men det har Sundhedsstyrelsen ingen mening om er det slemt og generende opereres det, det som udløste den frosne skulder var indklemnings syndromet som igen var en ting der kunne fixes.
Så en bankoverførsel og en uge senere var jeg opereret og jeg er nu i gang med det lange seje træk det er og få først bevægelighed og så styrke tilbage i skulderen.
Igen blev der åbnet for oxy hanen men belært af livet har jeg kun brugt dem til smerter og ikke fået flere fra hospitalet, en anden ting jeg har gjort er og smide lidt thc ind i ligningen både for smerte, søvn og afslapning.
Indtager 0,3 g som er nulret ud i go varm olie. Efter en uge gik jeg ned på 100 mg tramadol og 2 sæt parmol/ibu om dagen og der er jeg stadig.
Genoptræningen går stille frem af og selv om jeg ikke regner med jeg får helt førligheden som før så skal det nok blive godt - august burde jeg være istand til at begynde og fiske igen for 80% og jeg afprøver helt sikkert tidligere om den går, men med respekt for udviklingen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2021 14:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2015 16:29
Indlæg: 3
DMT
jeg er lige blevet 22 år jeg begyndte et misbrug af hash da jeg var 13 år og røg faktisk hver eneste dag indtil jeg blev 19 og min datter blev født
da jeg var 14 begyndte jeg og lege med narko og prøvede faktisk alt jeg kunne komme i nærheden af indtil en dag hvor jeg var 15 eller 16 hvor jeg tog en overdosis på et stof kaldet mxe (virker lidt som hest bare gange 100) hvor jeg blev enig med mig selv om og stoppe med og tage alle former for stoffer (udover hash)
start 2021 - jeg har en masse personlige problemer der gik mig meget på og jeg tog valget om og begynde at ryge hash igen efter 2 år da dette altid har virket for mig førhen
midt 2021 - en af mine kammerater finder en kontakt som vi kan købe dmt af og da dette altid har været et stof jeg meget gerne har ville prøve var jeg self klar på den ide
første gang vi prøver det er en vild oplevelse jeg laver et breakthrough men vi kammerat ryger kun lidt og kommer ikke i nærheden af et breakthrough
jeg har nu røget dmt 7-8 gange siden første gang som kun er en måned siden og jeg får det næsten på samme måde hver gang hver gang er det det vildeste jeg nogensinde har prøvet og elsker det jeg starter altid op med cirka 2-3 hvæs så jeg laver et breakthrough og ligeså snart jeg begynder og komme til bevidsthed tager jeg el smøgen og ryger direkte en 2-3 hvæs eller hvor meget der skal til for og sende mig direkte tilbage i et breakthrough og sådan her fortsætter det i 2-3 timer det er simpelthen så fantastisk et univers at jeg aldrig har lyst til og forlade det og alt i dette univers virker bare ikke ligeså spændene hver gang jeg skal ud af et trip kæmper jeg med lysten om jeg lige skulle lave et breakthrough til da jeg ikke føler at jeg er klar til og forlade det her endnu og jeg kæmper altid de kommende dage med ikke og ryge dmt indtil jeg ender med og gøre det...
jeg har aldrig hørt om nogle der blev "afhængig" af dmt før da det er så kraftigt at får som regel bliver mættet af følelsen men ikke mig jeg vil have mere og det er faktisk en følelse jeg helst ikke vil føle
jeg har overvejet enten og prøve ayahuasca (aldrig prøvet før) eller høj dose lsd (kun prøvet almindelige doser) og håbe på at det kunne give mig den mætheds fornemmelse som jeg aldrig føler at jeg får af dmt mit spørgsmål til jer er om der er nogle der har prøvet lignende og om det hjalp jer?
har prøvet og læse om det men har ikke stødt på en der følte sig afhængig af dmt før næsten alle har stor respekt for det...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team