Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2021 16:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 dec 2021 15:15
Indlæg: 1
Hej, vi er to journaliststuderende, der arbejder på et projekt om microdosering. Derfor søger vi en eller flere, der har microdoseret og vil fortælle os om det. Om hvorfor man starter, hvordan det er, hvad man får ud af det og hvordan det har været efter. Håber i kan hjælpe eller måske pege os i retning, af nogen der kan. Jeg ved ikke, hvordan forummet generelt forholder sig til journalister, men hvis dette opslag er imod retningslinjerne, så på forhånd undskyld.

Hilsen Lasse Borch Sandborg
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Mail: 26703@dmjx.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 17:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det virker ikke. Det der er sådan noget silicon valley smart ass hocus pucus lort.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 17:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det er totalt spild af tid.

Næh du, megadosering er vejen frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
https://www.forbes.com/sites/amandasieb ... bo-effect/

"I have just checked the remaining envelopes and it appears that I was indeed taking placebos throughout the trial,” reads a quote from one of the study’s participants. “I'm quite astonished [...] It seems I was able to generate a powerful 'altered consciousness' experience based only the expectation around the possibility of a microdose.” - Deltager

“I am very happy to admit that this is not equivalent to a clinical study, and I don’t want to dress it up like that,” he says. “This is a citizen science study that has an interesting twist that adds placebo control.” - Dr. Balázs Szigeti

“What our results are saying is that as long as there is hype and positive expectations about microdosing, people are going to get real benefits from it—it’s just that the benefits are not due to the pharmacological action of microdosing. What we showed here is that, in a way, your beliefs about the medicine that you're taking are more important than the medicine itself.” - Dr. Balázs Szigeti

https://trialsjournal.biomedcentral.com ... 243-3#Abs1

"Methods

Eighty healthy male participants will receive 14 doses of placebo or 10 μg lysergic acid diethylamide orally every 3rd day over a 6-week treatment protocol. A battery of personality, creativity, mood, cognition, and EEG plasticity measures, as well as resting-state fMRI imaging, will be administered at baseline and at the end of the protocol. Creativity, mood, and plasticity measures will additionally be assessed in the acute phase of the first dose. Daily functioning will be monitored with questionnaires and a wearable sleep and activity tracker."

"Trial status

The MDLSD protocol is currently on version 3.0. Recruiting of this trial is due to commence on April 12, 2021, and run through to the anticipated completion of the trial in mid-2022."

I kan selv læse det hvis i har interesse i det, men én ting er klart, det er ikke et færdig studeret emne, og uanset er det meget interessant at det stadig virker for folk hvis de bare tror at de får det, og hvordan kan vi ellers skabe den effekt? 5krs LSD 1-2 gange om ugen er temmelig billigt sluppent - ifht at vente 6 måneder på en psykolog og betale 500-1000kr per gang.

Skal da gerne indrømme at jeg aldrig har prøvet det (i en fast og længere periode, som det normalt gøres), men fremfor at sige at det ikke virker, så kan man jo netop sige at det virker, uanset om man tager det eller ej, hvis man bare tror på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 19:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det er placebo effekten som "virker" og ikke effekten af microdoser psilocybin. At placebo virker det ved jeg udemærket godt. Men blåstempler det microdosering? Nej.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 19:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Bo Dega skrev:
Det er placebo effekten som "virker" og ikke effekten af microdoser psilocybin. At placebo virker det ved jeg udemærket godt. Men blåstempler det microdosering? Nej.

Ikke i en lægefaglig tilgang, men det virker stadig, og igen, hvordan kan man ellers skabe den placebo effekt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2021 11:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
fkn taxamike skrev:
Bo Dega skrev:
Det er placebo effekten som "virker" og ikke effekten af microdoser psilocybin. At placebo virker det ved jeg udemærket godt. Men blåstempler det microdosering? Nej.

Ikke i en lægefaglig tilgang, men det virker stadig, og igen, hvordan kan man ellers skabe den placebo effekt?


Det ved jeg ærligt talt ikke. Men placebo findes jo alle mulige forskellige sammenhænge. Skulle placebo effekten ved microdosering psilocybin være særligt speciel eller unik?

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2021 11:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Der er i hvert fald mange der er glade for det, og føler at det hjælper dem.

Lad os sige at jeg føler stor glæde ved at stryge en tændstik, det kan heller ikke videnskabeligt eller i hvert fald medicinsk forklares som andet end placebo eller måske en slags nostalgi. Min idé her bygger på at stortset alt kan være placebo i nogen grad, og at placebo har en meget negativ klang hos mange, hvilket jeg synes er ærgerligt. Hvis folk kan komme ud af en depression med microdosing (og ja det er blevet et buzzword der lugter af noget amerikansk gylle), så er det bare super, det er nemt og billigt. Noget andet er at man ikke kan måle serotonin (som er det stof LSD påvirker så vidt jeg har forstået) i levende mennesker, og det ville for mig klargøre det mere hvis man kunne se om det påvirker de receptore som en rekreativ dose giver, eller om det er noget helt andet.

Jeg ville dog ønske at jeg kunne skabe LSD/psilocybin microdose effekten af mig selv. Måske kan jeg, nu er jeg blevet nysgerrig :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2021 15:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jeg ser ikke negativt på placebo. Jeg synes det er fedt. Og det virker for dem det virker på. Men det betyder ikke at microdosings direkte tilsigtede effekt virker.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2021 16:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det er måske også ok svært at måle på? Hvordan skal man måle øget kreativitet etc

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2021 13:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
spaffeh skrev:
Det er måske også ok svært at måle på? Hvordan skal man måle øget kreativitet etc


På 13 skalaen seføli. Tænk dig dog om.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2021 15:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
ROFL, klart. Dumpede folkeskolen desv

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2021 20:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Damn, det er jeg sgu ked af ven. :D Folkeskolen er heller ikke alt her i livet. Du skal nok blive til noget.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team