Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Ak ja, MuseJens.........ville de så bare for én gangs skyld lave en veldokumenteret, OBJEKTIV udsendelse om dexofan og de skadelige virkninger og potentialet for afhængighed. DET ville være noget nyt! Men mit ønske går nok aldrig i opfyldelse med vores nuværende medie-styrede hverdag. :(

Lad os vente og håbe det bedste!

GODT at vi fik lavet den copyright-beskyttelse af vores psychedelia forum og triprapporter!!! :lol: (godt gået admins!!!)

Dark Sky

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmmm... Nu har jeg lige læst tråden, og jeg kan godt se problemet. (Jeres, journalister) men hvis I gerne vil vide hvordan det virker, så kan i da bare læse vores rapporter. :)

Men altså jeg kan da godt skrive en mail til Jer om hvordan det virker, det skal da ikke være det, men jeg synes ikke at det skal ud i medierne. Mange af dem jeg har hørt om har taget DXM er begyndt på det pga. artiklen om de der drenge der brændte skolen ned (inklusiv mig selv, jeg gik ned og købte noget samme dag som jeg læste det.) Så derfor er det ikke smart at komme ud i medierne med det, da der så er mange flere der vil prøve det dejlige stof som det nu en gang er ;)

Det er ligesom Urban skrev i dag med at der er nogle andre unge der bliver skæve ved at bruge ilt-hæmmende masker og plastposer, de har ikke offentliggjort URL'en hvor det står af frygt for at der er nogle unge der er nysgerrige og går ind og kigger på det og prøver det. Det samme gør sig gældende med Dexofan-holdige præparater.

Men Dexofan er jo heller ikke farligt. Efter adskillelige undersøgelser er den dødelige dosis på 2700mg, og en "normal" dosis til at blive godt og grundig skæv ligger på 300-600 mg. Derfor er der nok ikke så stor sandsynlighed for at man tager en overdosis med mindre man er godt dum. Og det er jo ligesom alt muligt andet. Man kan dø af det meste hvis man indtager nok af det. F.eks. hvis man sidder og gnasker birkebark kan man i teorien dø af det, da det indeholder aspirin som også er dødeligt i sørre mængder.

Derfor: Man skal tænke sig om og undersøge hvad man propper i hovedet, og I skal lade være med at sige det på TV da der så vil komme endnu flere misbrugere. Da det kom frem for noget tid siden steg antallet eksplosivt, og da chilinet.dk skrev sine artikler om håndkøbsmedicin der bliver misbrugt steg misbruget også voldsomt.

Xp3rt

Titel:
Medlem

Xp3rt ->>> Har du nogle referencer til din påstand om at en dødelig dosis dexofan ligger på 2700mg = 4½ pakke dexofan :?:

Jeg har selv - i en afsindigt underlig, ubetænksom, langt-fra-virkeligheden situation indtaget 2700mg dxm.....ikke noget jeg vil gøre igen, eller anbefale, for den sags skyld, men jeg er IKKE død af det....!?!

Mvh
Dark Sky

PS! Vi kan godt blive enige om at en "normal" dosis ligger på ca. 600mg.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Tillykke Erling & Sara!

Så fik i endelig jeres vilje og fandt en "svag sjæl" (der er et andet ord der springer mig i hovedet og det starter med m og slutter på r) der godt vil udstille sig selv på TV og gøre situationen mere kaotisk.

Tillykke med det da...

VH Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Farmerjoe > jeg forstår dig ikke, er indlægget blevet vist i tv? hvem har udtalt sig?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenriz : check medie-forummet. Der er én som har kontyaktet DR åbenbart...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]