Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Godaften..

Står og har en kammerat der har recept på "lykkepiller", og vil høre om man kan få et mærkbart og nydeligt euforisk trip ud af dem..

Har søgt på diverse ting, lige fra lykkepiller til Prozac, Seroxat og Marplan. Men uden det største held.. Kom dog frem til de var Mao hæmmende (hvilket vil sige de stopper nedbrydelsen af phenethylaminer ?)

Så kunne godt tænke mig at vide, hvad der helt bestemt ligger i disse piller, der giver en eufori og hvad slags det er..

Erfaringer og andet fra nogen trip på dette, vil jeg også meget gerne høre lidt nærmere om!

Som det sidste spørgsmål, vil jeg høre om, hvis min teori om det er mao hæmmende passer, at man så ikke skal passe lidt mere på med at mixe det med så m eget andet?

Kan godt være der er en tråd der omhandler dette, men har brugt 20 min på at søge om det herinde og skimte foraet igennem, men hvis i sidder med et link til noget her eller andet steds, som omhandler dette vil det heller ikke være helt af vejen :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal i seng nu, så har ikke tid til at forklare det... men du tager helt fejl i stort set alle dine antagelser. Kan dog godt lige skrive at du i hvert fald ikke kan bruge dem som rusmiddel.

Jeg uddyber mere i morgen, hvis ikke andre kommer mig i forkøbet.
Godnat.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lykkepiller er ikke til at trippe på eller til at få det euforisk af! Du skal spise dem i et par uger inden effekten indtræder, så lad hellere din kammerat om at spise dem, det kan jo være han har brug for dem...

Men det er rigtigt at lykkepiller virker som MAOI, er dog ikke helt sikker på om alle typer gør, men de mest udbredte gør hvertfald.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
Men det er rigtigt at lykkepiller virker som MAOI, er dog ikke helt sikker på om alle typer gør, men de mest udbredte gør hvertfald.

Det tror jeg ikke er rigtigt. De mest udbredte er da SSRI'er, er de ikke? SSRI'er virker i hvert fald ikke som MAO-hæmmere, da det ville blive livsfarligt ret hurtigt.

sorn:
Det er dog rigtigt at nogle antidepressiver er MAO-hæmmere, og disse kræver at man passer på hvad man ellers indtager, både af stoffer og fødevarer. Jeg ved ikke hvad MAO(Mono-Amino-Oxidase) nedbryder ud over tryptaminer, men i hvert fald kan jeg sige at de ikke begrænser sig til phenethylaminer. Om det overhovedet nedbryder phenethylaminer ved jeg ikke, jeg ved kun at det under alle omstændigheder nedbryder tryptaminer(sikke en smøre).

Under alle omstændigheder skal du nok ikke prøve at lamme dig i dem, du vil sandsynligvios blive grundigt skuffet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Tror næppe du vil få nogen effekt af at æde SSRI, specielt ikke når effekten først træder ind efter 3-6 uger, bl.a. fordi de såkaldte 5-HT1A-receptorer hæmmer hinanden ved øget stimulering (de virker altså hæmmende, ligesom f.eks. GABA) og virkningen kommer så først når der er kompenceret for den øgede serotoninmængde i synapsen.

Desuden er der også en række bivirkninger ved nogle SSRI præparater, så det er altså ikke et lammestof, og er man ikke deprimeret eller lider af anden form for mangel på serotonin, vil man næppe kunne mærke synderlig stor forskel.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Det kommer helt an på hvilke type antidepressiver der er tale om. Jeg har selv anvendt , antideprisever på recept i en kort periode. Det er helt sikkert du hurtigt kan mærke en fysisk effekt af pillerne, der er ikke tale om nogen trip effekt, men de fysiske bivirkninger.
Langt de fleste antidepressiver, har en lang række mere eller mindre alvorlige bivirkninger, impotens er en af dem.

Jeg vil råde dig fra at bruge dem med mindre det er noget du VIRKELIGT har brug for, bivirkningerne kan simpelthen være for grumme.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Dedikeret medlem

okay mange tak for svarene.. holder bare fingrene helt fra dette produkt så :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har brugt Citalopram (Cipramil) et par gange efter MDMA (Ecstasy), når jeg ikke har haft noget 5-HTP ved hånden.

Virker ganske udemærket til formålet, en enkelt fuld dosis skulle kunne beskytte imod hjerneskader med op til 100%

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
"Lykkepiller" virker som regel kun vist du lider af en psykisk sygdom. Hvis din psyke er up-to-date og du ikke fejler noget i hverdagen gør de ikke den store forskel.

Jeg har gået til psykolog og hun anbefalede at jeg startede med Effexor (3x75mg om dagen). I starten troede jeg de virkede på mig men var skeptisk, så jeg stoppede brat en dag med hele skidtet. Har det idag bedre end da jeg var på dem, og jeg kan sige at en psykiater har erklæret mig rask og jeg IKKE skal indtage piller da de ikke virker på mig.

Hvis du vil have en rus - hvis man kan kalde det det - på lykkepiller er zoloft gode. De er milde og man kan få grineflip på dem, som jeg selv syntes er en vigtig del af en rus ;)

Vil desuden lige nævne at jeg har været nede med flaget for et par år siden pga. hård brug af ecstacy. Det der var vendepunktet var selvfølgelig at jeg stoppede med det :P Men San Pedro og Morning Glory er de substanser der har givet mig et bedre synspunkt på livet og fået mig til at se det som noget positivt og udforskende, hvilket jeg ikke gjorde før i tiden. Jeg kom af med meget af min angst for mennesker og bare leve og nyde det. RESPEKT TIL ETNOGENS!!

Men behandl lykkepiller med respekt som alle stoffer :D

DD out

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]