Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Nu har jeg flere gange læst diverse triprapporter, hvor folk fuldstændig overdriver vurderingen af deres trip/rus. Som eksempel er der adskillige svampe-triprapporter, hvor folk der har indtaget f.eks. 2g danske eller ½ g hawaii beskriver deres trip som ++++. Der er specielt mange ++++ inde for cannabis-triprapporterne, hvilket jeg vil vove at påstå er umuligt.

Lad mig kort ridse op hvad ++++ står for:

"PLUS FOUR, n. (++++) A rare and precious transcendental state, which has been called a "peak experience," a "religious experience," "divine transformation," a "state of Samadhi" and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2 and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of the same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end of, the human experiment."

Det er ikke for bare at skulle brokke mig over noget, men med alt forladt, prøv lige at vis gamle Shulgin og hans skala en smule respekt.

En ++++ er noget, sådan som jeg opfatter det, helt ubeskriveligt - en følelse af at bryde dimensioner. En slags face to face med sit sande jeg, hvilket næppe er noget man oplever i en skævert eller ved at se lidt farver og sjove nisser.

Just my 2 cents :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Som jeg læser den burde næsten alle trip have +++ i styrke:

Citat:
Not only are the chronology and the nature of a drug's action quite clear, but ignoring its action is no longer an option. The subject is totally engaged in the experience, for better or worse.

Og som du skriver, kun ganske få ++++.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Af mine mange trips efterhånden, har kun 2 af dem været ++++, og jeg vil som treasure mene, og der har også været topics om dette før, at vi skal gøre noget seriøst ud af at få folk til at fatte Shulgin-skalaen, ellers kan vi lige så godt fjerne den...

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ht=shulgin

der er et eksempel hvor det er diskuteret før, og søger man er der flere hvor det bliver nævnt at det er et problem den måde Shulgin-skalaen bliver brugt på...

Så jeg håber snart vi kan få løst det problem!

-Satori

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
efter epesoden med dexofan i DR kontant,

har det været oppe at vende inde på medlems forrumet,
med at få sat moderering på trip reporterne,

det er gået lidt i stå men det endte vist med at nogen ville læste dem lidt igennem lidt efter lidt,,

hehe 2 gram danske svampe tjahh nogle bliver måske så blæste at de ikke regtik kan sætte ord på deres oplevelse,
det bliver måske også lidt svære hvis der går et stykke tid og ikk mindst hvis man ryger mange fede,

helt klart der skal lue´s ud i de trip reporter,

husker særligt nogle trip reporter med ( kix ) der gav folk dårlig smag i munden.
jeg ved ikk om de stadig er der eller om de blev slættet,

angåne sindsyge trip reporter hvad blev der entlig af (SHAMAN( aka EGO!!! *s*

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det er da klart at folk der trippet første gang på et kraftigt stof gir det ++++. De har jo aldrig prøvet noget lignende og fatter måske ikke at der findes noget vildere!
bare en teori

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Så kan de sætte sig noget mere ind i det før de hovedkulds kaster sig ud i noget de ikke har forstand på...

Læse om den mystiske og psykedeliske oplevelses natur... man er ikke i tvivl om hvad det er når man først oplever den. Og man ved altså hvornår man ikke oplever den hvis bare man har sat sig lidt ind i de ting.

Selvfølgelig kan man ikke lære alt ved at læse, men man kan få nogle forudanelser så man ved hvilke type oplevelse man har.. dette er især også meget godt hvis man begynder at få dårlige oplevelser f.eks.

Titel:
Insane psychedelia user!

Skyd-Sven skrev:
Det er da klart at folk der trippet første gang på et kraftigt stof gir det ++++. De har jo aldrig prøvet noget lignende og fatter måske ikke at der findes noget vildere!
bare en teori

Første gang jeg prøvede svampe virkede det da også som den sindssygeste oplevelse nogensinde og jeg havde aldrig oplevet noget lignende, men jeg havde stadig en ide om hvilke stadier og virkninger man kunne opnå, bl.a. ved at have læst en masse triprapporter og info om de forskellige stoffer inden jeg prøvede det.

Så jeg synes ikke helt den holder. Folk burde sætte sig lidt ind i tingene, hvis de er i tvivl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Treasure skrev:
Nu har jeg flere gange læst diverse triprapporter, hvor folk fuldstændig overdriver vurderingen af deres trip/rus. Som eksempel er der adskillige svampe-triprapporter, hvor folk der har indtaget f.eks. 2g danske eller ½ g hawaii beskriver deres trip som ++++. Der er specielt mange ++++ inde for cannabis-triprapporterne, hvilket jeg vil vove at påstå er umuligt.

Det er ikke for bare at skulle brokke mig over noget, men med alt forladt, prøv lige at vis gamle Shulgin og hans skala en smule respekt.

En ++++ er noget, sådan som jeg opfatter det, helt ubeskriveligt - en følelse af at bryde dimensioner. En slags face to face med sit sande jeg, hvilket næppe er noget man oplever i en skævert eller ved at se lidt farver og sjove nisser.

Just my 2 cents :)

Ord op hund + enig

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu vil jeg nu nok mene at man kan komme på ++++ ved 2g SN, men det er jo en anden sag...

Skyd-sven, hvis ikke du har prøvet andet har du lige præcis skalaens beskrivelse af hvert enkelt trin, og der passer de fleste altså højest på +++.

Personligt har jeg stadig mint første ++++ til gode, håber det kommer til januar på ayahuascha!

Nostalgic<-- Jeg mener Woody er igang med at kigge på det moderering af rapporterne, det tager jo bare lidt tid når han også skal have lidt liv ved siden af...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Skyd-Sven skrev:
bare en teori

jeg vil give dig helt ret folk flytter deres grenser,

istarten ville jeg også kun prøv hash way back aldrig i mit liv ville jeg fks tag speed,
men jeg rykket en granse og fik et andet forhold til stoffet,

men okey disideret trip på psychedeliske stoffer er jo ikke noget man bare sådan danner tolerance til, man for noget erfaring og nogle inputs,
som man kan sammenligne men det er svært for folk der lige har prøvet et trip at forklare alt det magiske, og deres historie er lige så goé som alle andres,
om det er førdste gangs trip eller den daglige pointen er at det var en fed oplevese,
så kan folk jo selv vudere hvad de kan bruge til noget og hvad man ikk kan.
hvis jeg fks skal prøve noget nyt ville jeg da fks gerne have info fra en der er lige så grøn som en selv men som har prøvet det og så info fra folk der kender det godt, alt sammen er jo med til at give et godt overblik.

men ærligt talt nogen trip reporter burdte forbydes da de ikk har nogen relevant info eller har noget harm reducering at gøre.

der er i tidens løb blevet fjernet trip reporter fordi var for grotæske og dårlige jeg thor bare lidt at det er os der er for dårlig til at kontakte admin hvis man lige falder over noget der er helt i skoven,

way can´t someone else do it !!!!! :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]