Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tankegang
Medlem

En ting jeg har bemærket er at min egen tankegang er anderledes i forhold til mennesker der aldrig har taget stoffer. Det er ligesom om at folk bare er begrænset af nogle normer o.lign., som jeg bare tænker: "Det er da nok en mærkelig ting at gøre."

Jeg er også begyndt at nyde små underlige ting, som f.eks fænomenet mælk eller ting i naturen....hvilket aldrig har sagt mig noget før.

F.eks. det at have en seng, i forhold til at bare have en madras, det er da egentligt noget underligt noget, men sådan gør man bare (dårligt eksempel, men kunne ikke lige finde på andre tanker som jeg har tænkt i den dur).

Det har også den virkning at jeg ikke synes at jeg kan komme helt ind på folk der aldrig har taget stoffer, i forhold til en der har....

Nogen der kan nikke genkendende til dette fænomen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
klart.... man/jeg får store åbenbaringer mht livet og universet på psychedelia... man ser ligesom tingene fra et helt andet perspektiv, altså fra en helt anden verden som jo er den virkelige verden, men du får adgang til andre ting - så må man jo bruge det man kan bruge til noget!!

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror folk der har taget stoffer kender sig selv bedre, og er mere afklaret med hvilken type person man er og hvordan man forholder sig og reagerer på en lang række ting.

Tanker man har haft under trips eller efter, er ofte nogen der går igen i en sober tilstand, og det er jo netop derfor visse stoffer kaldes bevidsthedsudvidende.

Jeg synes selv der er mange meningsløse stoffer, hvor det bare handler om at være lam og have det lækkert, hvor man egentlig ikke mærker andet end rusen. På det punkt er jeg mere tilhænger af hallucinogenerne, til trods for at de er lidt mere hårde mod hjernen, men det er jo en chance man tager. Sådan er det jo med så mange andre ting. Man tager chancer for at opnå noget større, og enten lykkes det eller også fejler det.

Jeg tror mange mennesker der altid har taget stor afstand til stoffer og misbrug generelt, er meget snævertsynede og intolerante over for en masse ting i tilværelsen, og disse mennesker vil uden tvivl også kun være sammen med mennesker med samme overbevisning. Så kan de danne deres egen lille flok og tage afstand til alt "skidtet" i samfundet.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Davidna > Er det her sådan en post du har oprettet for, at tilfredsstille dem der var utilfredse med din sidste post? ;)

Jeg ved ikke, om jeg er blevet mere reflekterende eller mere lykkelig samlet set, end før jeg begyndte at tage stoffer. Hvis man skal se lidt skeptisk på det, kan man sige at dem der har et reelt misbrug (langt fra alle) sjældent får gennemført en uddannelse.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Det har ikke ændret mig en skid at tage stoffer (påstår jeg selv hårdnakket), jeg har haft nogle fede og skræmmende oplevelser på stoffer, jeg helst ikke vil være foruden.

Jeg bruger stofferne til virkelighedsflugt, kickback, generelt afkobling og totalt stening. Jeg er personligt ikke enig i at stofferne giver nogen større indsigt i sin egen personlighed, det finder folk helt sikkert ud af alligevel. Det er bare at sætte sit lys under en skæppe at tildele stofferne nogle egenskaber du alligevel har i din personlighed.
Men man kan helt sikkert bruge stoffer på mange måder [host] Direkte i åren, næsen, numsen eller hvad nu :D [/host].

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg vil da helt sikkert sige at jeg har forandret mig efter jeg er begyndt at bruge psychedeliske stoffer.

At trippe er jo en kæmpe oplevelse og ligesom med andre oplevelser forandrer det en. Som for eksembel at tage ud at rejse eller lignende.

Det med at det er nemmere at komme ind på folk der tager stoffer kender jeg godt men det er jo nok bare det at have en fælles interesse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg genkender det godt.. Jeg er blevet rigtigt glad for det jeg har... Som sagt, bare det at gå uden for - trække noget friskt luft.. Det er himmelsk... And free of charges :wink:

I nutidens danmark, tager vi mange ting for givet, vi tænker ikk så meget over at der rent faktisk er nogen, der lever uden den "luksus" vi så smukt besidder.
Vi skulle tage at være glade for det vi har, selvfølgelig skal der være plads til at drømme - men, vær´ nu lidt realistisk - tror du selv der kommer dumpende 100milliadermillioner ud af den blå luft, hehe :wink:

Jeg har f.eks. oplevet nogle syge og skræmmende ting, men de ting har gjort mig stærkere og klogere, jeg er blevet mere klog på livet - og jeg ved hva jeg skal gøre hvis jeg kommer ud for en lign. situation!

Jeg ved hvordan jeg skal f.eks. tackle en situation, hvor der står en eller anden bøv, og siger jeg har kigget ondt på ham.... Jeg siger da bare.. ja - og? :lol: Ej, joke tilside... :roll:

Nogle stoffer, efter min mening, kan hjælpe dig med at få større indsigt i hvem du er som person, hvad du står for og hvad du syntes om f.eks, da stoffer forstærker og presser f.eks. sjulte følelser frem og usagte ord.
Stoffer kan samtidig været en astralsk portal til en anden dimension i dit sind, de kan vise dig en verden du slet ikk havde forstillet dig kunne fremavles af en hjerne.

Stoffer er en fornøjelse, hvis man kan tage det med måde - og er stærk nok til det.
Det nytter jo ikke noget af en der har en kronisk depression, tager f.eks. LSD eller andre hallucigente stoffer.. De vil få et mararidt!

Folk skal have viljestyrke for ikke at falde i, mod til at "lad det ske", psycke for ikk få nederen på, og kunne acceptere at i de fleste tilfælde - er det hele bare noget underligt noget, som der ikk skal lægges for meget i :P

Wow, har næsten skrevet en hel roman, stopper for nu :wink:

Astral Projection for mig altid op at køre :P

Ses folkens..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]