Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey folkens!

Jeg har et problem - Siden mit sidste trip (½ gram cambodia + 0,7 gram mexi) er jeg begyndt at få, meget små, visuelle forskydninger i hverdagen. Trippet er ret længe siden efterhånden, men lige ud af øjenkrogen, eller når jeg stirrer længe på noget - Så bevæger det sig, en let udvidelse eller sammentrækning, meget lig den 'vejrtrækning' man tit ser på svampe, dog meget mindre. Faktisk ser jeg det på min browser lige nu, som jeg skriver, og jeg tvivler på at det er noget nyt grafik på www.psychedelia.dk [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

En pålidelig kilde har fortalt mig at al psilocybin forsvinder med urinen efter et stykke tid, så 'flashbacks' er ikke en mulighed. Derfor frygter jeg et begyndende stadie af HPPD - lyder dette sandsynligt? Hvis så, kvitter jeg psykoaktive stoffer permanent - man har kun en krop pr. liv, og jeg agter at passe godt på min. Min ex-kæreste, som har trippet én gang so far, for næsten 4 måneder siden, rapporterer det samme. Er det bare vores fantasi, der siger kuk-kuk med os?

Men så igen... Jeg har altid haft en utrolig livlig fantasi (jeg så ting før jeg rørte min første øl), det samme har hun, og det kan sq sagtens være vore hjerner der kører rundt med os.

Jeg vil gerne høre om I ved hvad dette kunne skyldes, og om det har noget med hallucinogenerne at gøre? Jeg vil -meget- gerne vide det, og venter med mit næste trip til jeg har nogle svar.

På forhånd tusind tak,
Tias.

Insane psychedelia user!

Har oxo selv nogle små synsforstyrrelser, sidst da jeg havde dem forsvandt de dog, men nu ser jeg små bevægelser i ting, nærmest streger, og generelt hvis jeg kigger ud i luften kan jeg fremprovokere bevægelser i ting, jeg tror nu at det går væk, bare hold dig fra rygeren og svampe i en måned

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
hej tias

rolig nu, jeg har det samme til tider, måske er det HPPD, måske ikke, men se på det på denne måde:

Du har indtaget et kraftigt hallucinogen, der ændrer din opfattelse af virkeligheden, ofte til så stor en grad at det er noget man vil huske resten af livet som en stor oplevelse, det der sker når man indtager hallucinogene stoffer er en bevidsthedsudvidelse der vækker krafter i din hjerne som er hidtil ukendte for dig, det nærer ens fantasi, og man får et andet forhold til virkeligheden, dette hænger fast netop fordi det er en stor oplevelse, derfor har du nu adgang til det mind-set man får af at indtage disse stoffer. det kan være svært at lægge de oplevelser på bag sig, derfor har du nu disse visuelle forstyrreleser.

en ting er helt sikkert, at jo mere du tænker på det jo værre bliver det, du fodrer en del af hjernen du ikke har kontrol over ved at tænke over det hele tiden, prøv at ligge det bag dig, så er jeg sikker på det forsvinder.

håber det kan hjælpe dig

macax

ps: jeg tror at man har let ved at skyde skylden på stoffer når man har en fysisk/psykisk lidelse (i mindre grad), jeg mener dette er noget man skal passe på med, for ofte er der en mere logisk forklaring på ens sygdom, lidt offtopic men det er noget jeg har tænkt en del over på det sidste og nu passede det da lidt ind [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Helt enig MACAX, det er smartest lægge det bag sig, du skal ihvertfald ikke blive bange og tænke for meget over det, da jeg mener at det er starten på en psykose altså hvis du bliver bange for det og konstant går og bekrymrer dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jenz + Ax>> Tusind tak for jeres input. Jeg er ikke bange for en psykose. Jeg har været plaget af psykiske problemer tidligere, men ustabilitet bringer jernvilje hvis man klarer sig igennem det.

Jeg er bange for at få permanent skade på mit syn - Visuals på stoffer er fantastiske, men jeg agter ikke at have dem på bekostning af mine gode øjne.

Men, Ax, det er en interessant tanke du forelægger. Ser jeg hvad jeg ser fordi at min hjerne stadigt er i "trip-stemning", og at jeg ikke kan lægge oplevelsen bag mig? Det er meget sandsynligt, da sidste trip var ret vildt, men hvordan lægger jeg det så bag mig? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Peace,
Tias [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

@ tias

synet skal du ikke være bange for, det er i dit hovede det hele foregår!

det er svært at lægge sådan noget bag sig, jeg har to forslag som faktisk står i modsætning til hinanden.

1: find en ny interresse du vil gå op i med liv og sjæl, noget du kan bruge et par måneder på, læs fx en serie af bøger der for guds skyld ikke har noget med stoffer at gøre, det må gerne være noget ekstremt positivt, fx en fantasy serie, david eddings, tolkien eller måske dragonlance serien, de fremlægger alle gode grundlæggene menneskelige værdier. men det kan også bare være et nyt computerspil eller måske ligefrem sport [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] .

2: den noget mere drastiske, og her skal man være ret sikker på hvad man gør! tag et monster trip mere, ha en fed oplevelse og tænk bagefter på at det skete der jo ikke noget ved, at det ikke skadede dig. dette er noget af et vovestykke som jeg egentlig ikke har det godt med at anbefale da det virkelig kræver meget af en selv for at lykkes, men det lykkedes for mig, efter 4 månededer med shrooms mindst hver weekend og så et enkelt lsd trip havnede jeg i noget der måske kan beskrives som en psykose, jeg blev ikke proffesionelt behandlet så om det helt var en psykose ved jeg ikke, men jeg havde det virkelig mystisk, tænkte konstant på om jeg var ved at blive sindsyg, følte mig afskåret fra virkeligheden og havde daglige angstanfald og kunne aldrig sove, dette stod på i ca 6 uger, det aftog langsomt, jeg holdt mig seføli langt fra stoffer, og det opbyggede en stor frygt for stoffer igen, og nu var det det der besatte min hjerne konstant, det var et helvede. jeg ville ikke frygte stoffer i den gard som jeg gjorde, for indesrt inde vidste jeg jo godt at de slet ikke var så farlige, bare man passede på, så jeg besluttede mig for at overvinde min frygt ved at kaste mig ud i det, en meget vild bytur på coke og amf var løsningen, bagefter havde jeg det guld, frygten var væk, og jeg følte mig som et helt normalt menneske igen, ugen efter tog jeg et svampetrip og det var kanon, efter de to ture var jeg klar i hovedet igen, glad for at leve etc.

det skal dog siges at hvis jeg nu tager en serie af svampetrip over nogle uger vender det ligeså stille tilbage, angstanfaldende, problemer med at sove osv. så det holder jeg mig fra, hvilket jo også klart er bedst for det holder ikke at gå og æde shrooms hele tiden, det kan ingen holde til.

husk tias det hele foregår i hovedet, der er ikke noget af det der er virkeligt, og de småting vi går og pådrager os kan let helbredes ved psykologhjælp, medmindre man har direkte (arveligt) anlæg for sindsyge.

stoffer er bare for at have det sjovt, men det er følgerne ikke, de kan være det værste man har oplevet i sit liv, men så længe man skyder skylden på sig selv og stofferne kommer man ikke videre, husk, det hele er bare for at have det sjovt!

[ 22 Juli 2001: Besked ændret af: Ax/Chill ]

Medlem

hehe, glemte helt at svare direkte på dit spøgsmål, ja jeg mener klart at det er fordi du ikke har lagt det bag dig.

held og lykke

Insane psychedelia user!

MACAX's nr.2 er jo ligesom da en terapeut gav patienter lsd men gav dem så dårlig en setting at det var klart at de fik det dårligt, man mener at dem der ikke har gjort selvmord kan hjælpes med en gang LSD.

Men hvad er det helt præcist der sker, mit syn er noget forstyret hvis jeg kigger på noget i for lang tid, når det er mørkt ser jeg en masse prikker eller ser nogle store prikker som bliver ved med at følge mit synsfelt. Og hvorfor får man psykoser???

Medlem

psykoser er vel et stort begreb !(?) men det handler i bund og grund om nogle tanker der bliver låst fast i hjernen så man tænker dem igen igen, eller opfattelser der brænder sig fast til man tror fuldt ud på dem, hvis det så er tanker man har haft i et trip, går man hen og bliver fuldtidsmystisk, hvilket jo ikke er så sjovt.

helt præcist, du har pillet ved syns-receptorerne i din hjerne og de er ikke havnet i normal position efter trippet, det er ikke øjnene, men hjernen den er gal med.

Insane psychedelia user!

Du kan dig kram på det område hva...

hvad MACAX hvad laver den egoistiske SHAMAM for tiden, synes det er et godt stykke tid siden man har set ham herinde???

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Læste noget interessant forleden, om at folk der bruger/har brugt hallucinogener har øget hjerneaktivitet i visse områder af hjernen... Det kan faktisk måles på hjernebølgerne, så efter et trip er ens kreative centre vel overaktive, så HPPD fremkommer.

Medlem

@ jensus, der er ikke noget fagligt i det, men man lærer en del af at gå igennem alt lortet selv, og komme ud på den anden side.

EGO ser for meget voyager for tiden, derfor!

Junior medlem

Hej Tias

Jeg har haft HPPD et halvt års tid nu, og det du beskriver lyder ikke som HPPD - rent faktisk får de fleste uden HPPD mindre ændringer i deres opfattelse, så de kan se små midlertidige ting, som de så da de trippede.

Det er en form for ultra milde flash-backs.

Jeg tror sagtens du kan tage den roligt, eftersom en ganske lille procentdel udvikler HPPD.

Hvis du engang begynder at se "støj" ligesom på et TV der ikke er tunet ind på nogen kanal hele tiden, eller konstante "efter-billeder" når du har kigget på noget, er det en anden sag. Så er det nok en idé at holde en pause, ihvertfald indtil symptomerne er væk igen igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Mine symptomer er blevet lidt bedre mens jeg har holdt en pause, men de er stadig pænt irriterende til tider...

Og ja, pas på ikke at tænke for meget på det, da man hurtigt kan komme til at sætte sin hjerne fast på en ting og så blive paranoid overfor denne. Hvis du ikke vidste der var noget der hed HPPD, ville du garanteret ikke være nervøs etc..

Håber det var noget der kunne bruges

Insane psychedelia user!

Nåh ja det var dig der havde det monstervilde trip var det ikke????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Joker>> Både og.. Det er skægt du siger det, for før jeg fik af vide at svampene overhovedet havde mærkbare bivirkninger, havde jeg ingen problemer overhovedet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men tak for inputtet, jeg er mere rolig nu.

Peace,
Tias.

Insane psychedelia user!

Hov overså lige det med at "Hvis du ikke vidste der var noget der hed HPPD, ville du garanteret ikke være nervøs etc..". Jeg tror oxo at jeg ikke ville gå og tænke over det når noget underligt sker i mit synsfelt også give svampene skylden, det er nok meget normalt det som jeg ser, men før jeg tog hallucinogener lagde jeg ikke mærke til det og når man så hører om bivirkningerne og man så nogle prikker i luften så tænker man strax "Fåk man en psykose" og det skal man ikke!!! Det er ihvertfald sådan jeg har haft det, men bekæmper det langsomt, jeg tror oxo at det går bedre når thc'en langsomt er sivet ud af min krop, jeg går bare rundt med den mest irreterende tanke: At jeg er død/gået i koma og mit liv fortsætter i en drøm eller noget i den stil, så hvis jeg er gået i koma så er hele mit liv bare noget der sker inde i mit hovede, se det er fåked, men jeg tror nu heller ikke på det

Medlem

DR-D:

Nemlig, det er små ar på nethinden, som ellers ikke hindrer os i dagligdagen.

Min mor troede, jeg var blevet underlig, da jeg som 9-10-årig fortalte hende at jeg så mærkelige ting. Efter en tid smilede hun, og fortalte mig, hvad det var. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Prøv også at knibe øjnene sammen, så træder disse ar frem.

Tias: Husk den gamle kliché (Det er en kliché, fordi det passer) om, at hvad der ikke dræber dig, styrker dig.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har haft HPPD i et års tid nu, og i starten tro'de jeg self. at jeg var ved at få psykose, så la' vær' med at få de tanker, for det er du ikke...

Så længe du ikke begynder at tænke på at hoppe ud foran toge, voldtage gamle damer eller torturere en halv pakke müsli nede i Superbrugsen, så har du det HELT fint.

Det er bare dine hjernebølger som kører for høj frekvens, så de producerer lidt ekstra i de kreative centre - brug det fornuftigt, i stedet for at frygte det. Jeg kan klart anbefale at lave grafik, musik, osv.

Man skal respektere hallucinogener, ikke frygte dem...

Junior medlem

Hey Jensus... Yeah det var mig med det "monstervilde trip" lolz.. Oxo der jeg stoppede med svampe/dmt osv, fik mig sku lige et chock (og et wakeup call) der...

Til at starte med (før HPPD) så jeg bare de små visuals etc som "aftereffects" af bruget, og ikke som noget permanent... Det holdt da også dengang op efter en uges tid uden stoffer (havde da oxo åndende vægge, og text der flyttede sig til siden etc.)

Men når man har HPPD er man ikke i tvivl - jeg var ihvertfald ikke... Det blev lige sådan ca. 100 doblet da jeg havde den bad trip oplevelse, så det var lidt fucked.. Havde det dog i mild form nogle måneder før.

Og Tias, godt at høre <> trip on [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dex -> hvadfor nogle ting involverer din HPPD? Hvadfor nogle visuals etc mener jeg... Ville gerne snakke med en DK person om det engang!!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Apropos de sorte pletter i jeres synsfelt,
så er det højst sandsynligt "solpletter",
som er helt normale!!!
Det´er små punkter på jeres nethinde, som er skadet efter for kraftig påvirkning af Uv eller UvB stråler!!!
(test) Tag et helt blankt og hvidt A4, og sid så og stir på det et stykke tid, højst sandsynligt vil der dukke små (eller store)
sorte prikker op.
Dette er meget naturligt efter alle de gange i har ligget på stranden med lukkede øjne og nakket sol.
Har dem selv!!
Nå men hygge ((-.)
Ps. Tias relax! Your not going crazy, it's just your imagination (and you have a big one)
DR-D [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]