Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hejsa.. Jeg vil lige berige jer med en lille historie..

Jeg har en veninde, som jeg har kendt gennem mange år. Her for nyligt er jeg så (desværre) faldet for hende. Det er lidt nederen, for hun ser mig som en ven og bla bla osv.... jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hende hele tiden. Men ok. Jeg kan håndtere det og holder fanen højt og kan godt leve med bare at være venner. Vil jo heller ikke ødelægge vores gode venskab.
Men for ganske nyligt var jeg til en fest hvor hun også var med. Og det hele endte med at hun skar sit ene håndled i smadder. Hun siger det var pga. hendes ex. som hun vist stadig kan lide, men som har droppet hende for over 1 måned siden fordi han ikke elsker hende mere. Og jeg blev selvfølgelig meget chokeret fordi jeg jo er ret glad for hende. Det var heldigvis ikke så galt som jeg først toede, da det viste sig at man skal skære sig på en helt bestemt måde for at ramme pulsåren, og det havde hun ikke.
Hvorfor er det lige at kvinder ikke kan komme videre med deres liv og være glade for at der er andre og sødere fyre i verden som holder af dem, i stedet for at gå og skabe sig over at en eller anden har mistet sine følelser for dem?

- Peace

Ps. Jeg ved godt jeg generaliserer på det groveste, men jeg har sq aldrig kendt drenge der kunne finde på at gøre sådan noget dumt noget.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kvinder er så fucking hysteriske og har så ondt af dem selv. Det er ikke en tilfældighed, at langt størstedelen af deprimerede er kvinder. Sådan noget som at skære sig i håndleddet over "ulykkelig kærlighed", hvor lamt! Jeg kender også en kvinde, der har ar efter at have skåret sig i armene, fordi hun ikke kan få den fyr, hun godt vil have, og hun skal altid sidde og vise dem frem, som om vi andre skal have så ondt af hende. FUCK det!

Stay positive! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Hey, jeg har engang ridset Iben i armen på mig selv med en skarp genstand (jeg tror det var bladet fra en blyantspidser) så pas lige på hvad I siger :P Men det ses nu ikke mere (og er også totalt irrelevant).

Jeg kan ligeså godt sige det som det, jeg HADER piger som helhed, jeg er træt af de lortetæver som får mig til at føle mig som lort, jeg er træt af at være sød ved andre mennesker og blive ignoreret, træt af at gøre noget ud af mit udseende og blive forbiset. For jeg har det virkeligt ikke godt for tiden, jeg er meget ked af mig selv. Tak kvinder, nu har jeg det meget dårligere.

Forresten, man skærer langs åren hvis man er seriøs.

Titel:
Medlem

PsyGoA skrev:
Kvinder er så fucking hysteriske og har så ondt af dem selv. Det er ikke en tilfældighed, at langt størstedelen af deprimerede er kvinder. Sådan noget som at skære sig i håndleddet over "ulykkelig kærlighed", hvor lamt! Jeg kender også en kvinde, der har ar efter at have skåret sig i armene, fordi hun ikke kan få den fyr, hun godt vil have, og hun skal altid sidde og vise dem frem, som om vi andre skal have så ondt af hende. FUCK det!

Stay positive! :)

Ok, så kan du nok forstå hvad jeg mener. Og ja fuck det mand, man får sgu ikke meget medlidenhed af at skade sig selv. Jo måske første gang, men det holder ikke i længden. Og bare rolig jeg skal nok forblive positiv. Det er trods alt ikke mig der har det største problem. :)

MuseJens skrev:
Hey, jeg har engang ridset Iben i armen på mig selv med en skarp genstand (jeg tror det var bladet fra en blyantspidser) så pas lige på hvad I siger :P Men det ses nu ikke mere (og er også totalt irrelevant).

Jeg kan ligeså godt sige det som det, jeg HADER piger som helhed, jeg er træt af de lortetæver som får mig til at føle mig som lort, jeg er træt af at være sød ved andre mennesker og blive ignoreret, træt af at gøre noget ud af mit udseende og blive forbiset. For jeg har det virkeligt ikke godt for tiden, jeg er meget ked af mig selv. Tak kvinder, nu har jeg det meget dårligere.

Forresten, man skærer langs åren hvis man er seriøs.

Det er jo ganske forfærdeligt at du har det sådan pga. at nogen mennesker er overfladiske. Men det er jo ikke din skyld. Jeg har også selv haft meget lavt selvværd, men er kommet ovenpå igen. Bare tænk på at du selv godt ved hvordan du er indeni, og ignorer eller svar folk igen der prøver at nedbryde dit selvværd. Det betaler sig i længden at være en good guy, og mennesker der er noget værd at samle på respekterer en hvis man er det. Fuck alle de andre :)

- Peace

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Kloge ord herinde fra! Fedt af dig musejens at sige det som det er. Må indrømme mit liv kører heller ikkepå toppen pga. mange ting, men jeg ved hvem jeg er og sådan forbliver jeg, og jeg er ikke i tvivl om at vi begge kommer ovenpå igen!!

Og iøvrigt, ja de tøser er sgu for åndssvage, og netop alle ved jo godt man skal skære på langs så hvis man vil være færdig så gør det ordentligt eller lad være. Men skal tilføjes at jeg engang havde en drengeven som gjorde det samme af samme grund!!

PEACE og god bedring, musejens!! :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Well, jeg kan jo kun sige at i skal se positivt på det... jeg har heller ikke været særlig heldig med tøserne, der er sgu altid et eller andet i vejen med dem man synes er søde, men anygays, man skal kysse en masse frøer før man finder sin prins, og man skal sortere en masse klamme møgludere fra før man finder en pige der er værd at være sammen med.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
D|(@
Jeg tror dét der fik din veninde til at skære sig i armen, er præcis det samme som fik dig til at skrive denne post, nemlig et ønske om andres medlidenhed eller støtte.
Jeg synes det er interessant at vreden og frustrationen hos jer begge bunder i ulykkelig kærlighed.
Jeg ved godt jeg er meget provokerende nu, men jeg tror din vrede er en projektion af din egen smerte over på hende. Jeg tror ikke der er noget "offer" eller nogen "agressor" i den her sag.

Jeg vil anbefale dig at lære at meditere, for når man trækker sine projektioner tilbage (det gør man i meditation), opdager man at smerten faktisk kommer inde fra én selv! Det lyder meget underligt, for i hverdagsbevidstheden er man normalt 100% sikker på at smerten stammer fra andre menneskers handlinger (som man i øvrigt ikke kan gøre en skid ved, man kan ikke ændre mennesker).
Ikke desto mindre, så hænder det, at hvis det lykkes at opløse smerten gennem længere tids meditation, så begynder man pludselig at møde andre mennesker end normalt, og komme i helt andre kærlighedssituationer end dén man måske har gentaget igen og igen i lang lang tid...
Det er ihvertfald min erfaring, sådan som jeg har oplevet de problemer du (og jensus) beskriver.

mvh
Drupe

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
MuseJens skrev:
Hey, jeg har engang ridset Iben i armen på mig selv med en skarp genstand (jeg tror det var bladet fra en blyantspidser) så pas lige på hvad I siger :P Men det ses nu ikke mere (og er også totalt irrelevant)..

Der kan I bare se, det er kun kællinger der gør den slags :P

Ej, spøg til side... Kan sgu godt se det seriøse i det.

Og mnht resten af det du skriver MuseJens, så fuck da folks udseende. Du ved hvordan jeg ser ud (til dem der ik kender mig kan jeg sige jeg ser en kende kvæstet ud døgnet rundt) til dagligdag, og det har jeg det skidegodt med.

Der er da ikke noget mere usselt end folk, der sætter deres udseende højest? De lader jo tidens mode styre deres person istedet for at vise lidt modenhed og ikke være bange for at se ud som de nu engang gør!

Hvis man er en interessant person så skal folk nok få øjnene op for det, uanset udseende eller tøjstil!

Det kan godt være det lyder lidt rodet men jeg er ret kvæstet og på vej i seng, skal nok uddybe senere...

Titel:
Medlem

Drupe skrev:
D|(@
Jeg tror dét der fik din veninde til at skære sig i armen, er præcis det samme som fik dig til at skrive denne post, nemlig et ønske om andres medlidenhed eller støtte.
Jeg synes det er interessant at vreden og frustrationen hos jer begge bunder i ulykkelig kærlighed.
Jeg ved godt jeg er meget provokerende nu, men jeg tror din vrede er en projektion af din egen smerte over på hende. Jeg tror ikke der er noget "offer" eller nogen "agressor" i den her sag.

Jeg vil anbefale dig at lære at meditere, for når man trækker sine projektioner tilbage (det gør man i meditation), opdager man at smerten faktisk kommer inde fra én selv! Det lyder meget underligt, for i hverdagsbevidstheden er man normalt 100% sikker på at smerten stammer fra andre menneskers handlinger (som man i øvrigt ikke kan gøre en skid ved, man kan ikke ændre mennesker).
Ikke desto mindre, så hænder det, at hvis det lykkes at opløse smerten gennem længere tids meditation, så begynder man pludselig at møde andre mennesker end normalt, og komme i helt andre kærlighedssituationer end dén man måske har gentaget igen og igen i lang lang tid...
Det er ihvertfald min erfaring, sådan som jeg har oplevet de problemer du (og jensus) beskriver.

mvh
Drupe

Hejsa.. Du har da ret i at jeg er frustreret over denne situation, men det er som sagt ikke noget der får mig ned med nakken, og især ikke hvis jeg får lov til at lufte mine frustrationer lidt en gang i mellem. Så jeg kan egentlig ikke se noget galt i at skrive det jeg skriver, for det er rart at få støtte når man har det vanskeligt. Men det ville da være endnu bedre hvis jeg kunne slippe for at gå og tænke over det hele tiden.
Jeg er frisk på at prøve meditation, men jeg aner ikke hvordan man gør. Hvis du har en hjemmeside eller en titel på en bog jeg kan låne på biblioteket, som du kan anbefale, så vil jeg da hellere end gerne give det et forsøg.

Hygge...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Der findes hundredevis af meditationsskoler, prøv at lave en søgning på nettet. Selv har jeg lært at meditere på et af acems begynderkurser. Det jeg syntes er fedt ved acem er, at de ikke blander religion og meditaion sammen, men ser på tingene i lyset af moderne videnskab.
Acems hjemmeside er http://www.acem.dk.

Der er også en interessant tekst om meditation på http://www.kensho.dk, men sproget er MEGET tungt skal jeg lige advare.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Lige en indskydelse, har set et billede på et tidspunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde det igen.. Men motivet var et håndled med et barberblad, med teksten:

"Remember kids, it's not across the street, it's down the road!"

:D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

axia skrev:
Lige en indskydelse, har set et billede på et tidspunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde det igen.. Men motivet var et håndled med et barberblad, med teksten:

"Remember kids, it's not across the street, it's down the road!"

:D

Ja, hehe, det var vist i tråden om sjove billeder, man kan indsætte på boards som dette.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
axia:
Hehe, du er syg i hovedet, Kenny!
D/(@:
Vi har også lige haft en snak derhjemme om meditation. Men er det ikke et ret dyrt projekt at gå igang med? (helt sikkert til et godt formål..)
Min fatter har engang mediteret hvor han kunne se sig selv fra et hjørne i loftet....!! Og iøvrigt ser han engle - sys bare det er underligt at af alle engle har han Jomfru Maria... som en slags socialvejleder eller noget :)

Titel:
Medlem

Johndeer skrev:
axia:
D/(@:
Vi har også lige haft en snak derhjemme om meditation. Men er det ikke et ret dyrt projekt at gå igang med? (helt sikkert til et godt formål..)
Min fatter har engang mediteret hvor han kunne se sig selv fra et hjørne i loftet....!! Og iøvrigt ser han engle - sys bare det er underligt at af alle engle har han Jomfru Maria... som en slags socialvejleder eller noget :)

Jo det koster 795.- for studerende og 1195.- for alm. dødelige for et 7-ugers kursus med 2½ times møder pr. uge, hvis man kigger på http://www.acem.dk. Så gratis er det ikke. Men jeg tror nu også jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af noget selv i første omgang. Så sent som i går, lå jeg og slappede af og prøvede at følge nogle af de beskrivelser der er lå på http://www.kensho.dk. Det gik i bund og grund ud på at lade tankerne flyde, og lade hjernen bestemme hvad der skulle tænkes på, samtidig med at man forsøgte at fokusere på de billeder der evt. opstod i hovedet på en. Jeg ved godt at det ikke er så simpelt som så, men det endte faktisk med at jeg fik en ret underlig oplevelse ud af det, efter ca. 30 minutters "meditation". Hele kroppen begyndte at ryste og jeg fik det lige som om hvis man med vilje trækker vejret overdrevet hurtigt, bare 10 gange kraftigere. Vejrtrækningen gik også hurtigere end normalt. Det varede i ca. 10 minutter, hvorefter jeg fik det normalt igen. Det var først lidt skræmende men til sidst var det faktisk behageligt og det føltes som om kroppen havde manglet ilt i lang tid og nu endelig havde fik det den skulle bruge. Vil prøve igen i aften og se hvad der sker.

Men jeg regner nu ikke med at se nogen engle, da jeg ikke er religiøs :) Men det lyder da som om din far har fået noget ud af sin meditation :)

- Peace

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
vil lige indskyde at det nu ikke er alle kvinder der er sådan...
ikke at jeg ikke synes det er sygt at skære sig selv eller noget, men jeg tror nu også hun gjorde det for at få opmærksomhed... jeg tror virkelig man skal hjave det RIGTIG af lort for virkleilg at ønske at tage sit eget liv.

men op med humøret guys... det er ikke alle kvinder der er sådan... der er sikkert flere derude som synes at lige du er en kæmpe sød fyr....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

LuckyDK skrev:
jeg tror virkelig man skal hjave det RIGTIG af lort for virkleilg at ønske at tage sit eget liv.

Ja, men desværre skal der INGENTING til, før kvinder mener, at de har det åh så forfærdeligt, og at alt håb er ude. Kvinder kan være meget, meget svage!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Lidt off-topic selvom jeg kunne tilføje meget om piger:

Er det vigtigt at meditere hver dag, eller kan man gøre det sådan lidt on-off?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
LuckyDK skrev:
vil lige indskyde at det nu ikke er alle kvinder der er sådan...
ikke at jeg ikke synes det er sygt at skære sig selv eller noget, men jeg tror nu også hun gjorde det for at få opmærksomhed... jeg tror virkelig man skal hjave det RIGTIG af lort for virkleilg at ønske at tage sit eget liv.

Ja, det var jo nok opmærksomhed. Der er jo forskel på at tage sit liv, fordi man virkeligt ønsker det, og prøve at tage sit liv, fordi man vil have opmærksomhed.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Man kan meditere fuldtændig som det passer én, men det er klart at man skal dedikere en vis mængde tid og energi til det, hvis man vil have noget ud af det. Mine acem lærere anbefalede at meditere 2 x ½ time om dagen, og det var også det jeg startede med. Nu mediterer jeg sådan lidt efter behov/lyst. Jeg bruger heller ikke et mantra i mine meditationer mere, sådan som jeg lærte (det var også fint i starten) - i det hele taget har jeg tilpasset metoden til mig selv, efterhånden som det gik op for mig hvad det egentlig er metoden går ud på.

|I() - fedt at høre at du har haft en god oplevelse med en form for meditation. Jeg vil sige at meditation handler at fokusere på ens bevidsthed (på "nuet") og bare at lade tankerne passere, ikke at give dem nogen særlig opmærksomhed. Hvis man opdager at man er begyndt at følge en tankerække (det kommer man til mange gange under en meditation normalt), skal man stille og roligt stoppe med at skabe flere tanker, og igen flytte fokus til "nuet". Øjeblikket hvor man skifter fokus tilbage kan godt være en lille smule psykisk smertefuldt, fordi os vesterlændinge er opdraget til at være stærkt fokuseret på tanker. Vi er nærmest "låst fast" i en evig strøm af tanker, og oplever aldrig bevidstheden i sin "rene" form, og det at slippe fri af dette bur kræver en vis overvindelse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PsyGoA skrev:
Ja, men desværre skal der INGENTING til, før kvinder mener, at de har det åh så forfærdeligt, og at alt håb er ude. Kvinder kan være meget, meget svage!

Jeg synes hele denne tråd er langt ude. Mænd kan sgu være ligeså svage, forskellen ligger bare i at mænd helst ikke vil indrømme det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]