Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hvad er bedst??
Mange siger at efedrin er ligeså hårdt ved kroppen som amf, men hvis nogen kunne stille de tre stoffer op i forhold til hinanden så det var let forståeligt.
F.eks. effekt og skadesvirkning i procent. Bar et forslag!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Amf er helt klart fedest, dernæst efedrin og guarana til sidst. Amf er desuden det eneste, hvor indtagelsen er fornøjelig.

Titel:
Insane psychedelia user!

Amf og Ephedrin ligner meget hinanden rent strukturmæssigt, men Ephedrin er ca. 200 gange mindre potent end amf, svarende til at du skal sniffe (hvilket man ikke bør gøre) 200g ephedrin for hvert 1g amf for at få den samme virkning. Guarana indeholder koffein og er ikke stimulerende på samme måde som amf og ephedrin.

Ovenstående er forkert! læs KenIshii's post. /fenriz

Jeg ville nok ikke mene ephedrin er særlig skadeligt eftersom det skal indtages i ret store mængder før man overhovedet kan mærke nogen som helst form for decideret rus. Herefter kommer Guarana som nok overhovedet ikke er skadeligt - medmindre man altså indtager det i enorme doser. Det mest skadelige er naturligvis amf.[/b]

Titel:
Site Admin

[bitch]
Stop så med at fyre ting af i ikke aner en skid om! Hvad er det for noget at sige at amfetamin er 200 gange mere potent end ephedrin? Hvor har du de tal fra? Hvis jeg skulle give en mængemæssig sammenligning ville jeg sige at 30-40 mg amfetamin.SO4 subjektivt giver en effekt som 100-150 mg efedrin.HCl Det er 2,5-5 X potensen... pænt langt fra dine 200... Efedrin giver bare langt større bivirkninger ved samme virkning. Hvilket også betyder at man kan bliver langt mere stegt af amfetamin da bivirkningerne ikke sætter en stopper for at tage mere på samme måde som efedrin
[/bitch]

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg ville til enhver tid vælge amfetamin, det giver den bedste effekt, mindre bivirkninger og så smager det ikke så galt igen.

Ephedra virker også ganske godt, men jeg får normalt fandens ondt i maven dagen efter sammen med en god portion hjertebanken. En lille bonus ved ephedra er dog de dejlige chills man får, og ens følesans bliver forstærket betydeligt.

Guarana har jeg dog meget få erfaringer med, giver energi, og ondt i mavsen.. samme effekt som jeg får ved at drikke kaffe.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dog er amf stadig ét af de stoffer med de værste bivirkninger.

Titel:
Dedikeret medlem

Ok, men hvis jeg så ikke er ude efter rusen, eftersom jeg aldrig føler den store rus (har følt mig lidt glad på amf et par gange og efedrin), hvordan virker gurana så hvis jeg f.eks. overvejer at holde mig fra alle de andre stoffer men stadig gå til en fest og holde mig frisk hele natten?? Nogen der ved om det er godt nok til det?

:)

Titel:
Insane psychedelia user!

Johndeer skrev:
Ok, men hvis jeg så ikke er ude efter rusen, eftersom jeg aldrig føler den store rus (har følt mig lidt glad på amf et par gange og efedrin), hvordan virker gurana så hvis jeg f.eks. overvejer at holde mig fra alle de andre stoffer men stadig gå til en fest og holde mig frisk hele natten?? Nogen der ved om det er godt nok til det?

:)

Altså guarana giver ikke nogen rus på den måde. Man bliver ikke på nogen måde "friskere", men på de tidspunkter, hvor man normalt ville være ved at gå død, der er man stadig relativt frisk. Men det kommer selvfølgelig an på hvor stor dosis man har taget.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Guarana kan du sammenligne med koffein (kaffe) - ikke sagt at de to stoffer er ens, men de giver praktisk talt den samme virkning.

Hvis man har fat i noget kraftig amfetamin (noget der ikke er cuttet op til ugenkendelighed), så syntes jeg nu godt man kan opleve en rus.. Selvfølgelig ikke rus alá MDMA, men.. ja, i forstår hvad jeg mener! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Amf giver da helt klart en rus... en rimelig kraftig rus, endda.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg flytter denne tråd til syntetiske... Den er lidt svær at placere, men jeg synes at den hører hjemme i et stof-forum, og ikke her... Hvis nogen har gode argumenter for at den skal i planteforummet i stedet, så pm mig, så kigger jeg på det. :)

Egentlig burde denne her i et stimulans-forum... :mrgreen:

Titel:
Dedikeret medlem

Guarana er rigtig godt at mixe med alkohold (min erfaring).. man går ikke død på samme måde, selvom man tjiller pisse stiv omkring.. men dog stadig muligt at gå kold når man kommer hjem og ligger lidt ned.. men der skal tilpas store mængder til!

Og har hørt (siger ikke det tilmed er rigtigt), at hvis man drikker 6L kaffe(6 kander) inden for 1½ time vil man tage skade af koffeinen.. men om igen, der er 5 gode kopper kaffe på en stdr kande..

Hvis man så følger teorien med 6L kaffe er skadeligt, så vil det sige man skulle indtage 30*400mg guarana ekstrakt 22% ekstrakt (220mg guaranin pr tab).. men som sagt, er slet ikke sikker på det passer :roll:

Lissom jeg også hørte snebær var åh så giftige som lille (snebær = de der hvide bær der siger *knald* når man træder på dem), men har senere igen "hørt" at man skulle spise 2 gange sin egen kropsvægt for at dø af deres "gift" :D

Titel:
Dedikeret medlem

Fed nok, så tager jeg sgu forsøget med en ordentlig gang guarana til næste fest!
Axia:
Ja du har måske ret, man bliver lidt op at køre, føler sig glad/veltilfreds/overlegen på den gode måde. Ved hva du mener, mester!

Tak for det. (dermed ikke sagt der er lukket, vil gerne høre mere)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

PsyGoa > Jaja, det er godt... vi har fattet at du er amf-luder! :P

Titel:
Insane psychedelia user!

KenIshii skrev:
[bitch]
Stop så med at fyre ting af i ikke aner en skid om! Hvad er det for noget at sige at amfetamin er 200 gange mere potent end ephedrin? Hvor har du de tal fra? Hvis jeg skulle give en mængemæssig sammenligning ville jeg sige at 30-40 mg amfetamin.SO4 subjektivt giver en effekt som 100-150 mg efedrin.HCl Det er 2,5-5 X potensen... pænt langt fra dine 200... Efedrin giver bare langt større bivirkninger ved samme virkning. Hvilket også betyder at man kan bliver langt mere stegt af amfetamin da bivirkningerne ikke sætter en stopper for at tage mere på samme måde som efedrin
[/bitch]

Det var noget en akademisk uddannet fysiolog udtalte i en forelæsning om doping.

Du skriver dine informationer er subjektive... er det så det samme som at det er rigtigt ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det kan godt være man kemisk set kan snakke om det, men overhovedet ikke dosis-mæssigt.

10 gram efedrin.hcl svare på ingen måde til 50mg amfetamin!!

Desuden indeholder guarana ikke koffein.

Titel:
Insane psychedelia user!

daffy duck skrev:

Nåh... hvad indeholder det så?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Treasure skrev:
daffy duck skrev:

Nåh... hvad indeholder det så?

Guaranin hovedsageligt - som strukturelt ligner koffein meget efter hvad der står på mange energidrikke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]