Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det er da sikkert rigtig nok at man skyder skylden på stoffet når man har problemer. Og der er sikkert også et par stykker som kan bruge heroin som et forbrug og ikke et misbrug!!
Så blev jeg jo det klogere! Fedt indlæg iøvrigt...

Men skriver lige ind hvis jeg finder noget videnskabeligt om det med belønningssystemet...

Titel:
Medlem

Mark Renton i Trainspotting giver en ret interessant forklaring på sit misbrug. Han siger jo "Choose life, choose a colour TV osv" og så "I'm choosing not to choose". Han bruger heroin som en flugt fra materialisme og hverdagsdillemaer (totalt danskerlærerretorik). Men det kan man vel også bettragte som en slags kedsomhed. Jeg tror, man bliver narkoman, hvis/når man indser, at den stoffri verden er meget værre end heroinmisbrugerens verden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Anjin-san skrev:
Mark Renton i Trainspotting giver en ret interessant forklaring på sit misbrug. Han siger jo "Choose life, choose a colour TV osv" og så "I'm choosing not to choose". Han bruger heroin som en flugt fra materialisme og hverdagsdillemaer (totalt danskerlærerretorik). Men det kan man vel også bettragte som en slags kedsomhed. Jeg tror, man bliver narkoman, hvis/når man indser, at den stoffri verden er meget værre end heroinmisbrugerens verden.

Ja glimrende hvis man virkelig syns at det hele er noget lort, så er heroin løsningen på alle ens problemer....

Men for dem som synes at livet er fedt, så findes der bedre alternativer...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Anjin-san skrev:
Han siger jo "Choose life, choose a colour TV osv" og så "I'm choosing not to choose".

Nu er du et dårligt menneske, fordi du citerer Mark Renton. :roll:

Titel:
Medlem

Folk, der siger, at jeg er et dårligt menneske, det er dårlige mennesker. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]