Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Frederiksbeerg
Efter at have læst en del om det på Erowid har jeg besluttet mig for at ville bestille 100mg 2C-C og 100mg 2C-E. Jeg er dog lidt bekymret for om jeg kan skønne mængderne korrekt.

Mit første trip regner jeg med bliver på 40mg 2C-C. Dette stof er ikke så stærkt, så mindre unøjagtigheder i mængden er jeg ikke så bange for. Mit andet trip vil så være på 10mg 2C-E, og det er her min bekymring om vægten ligger. Stoffet er meget stærkt, og jeg har stort set ingen erfaring med psychedelics. Derfor har jeg bestemt ikke lyst til at ende med at indtage f.eks. 25mg 2C-E!

Eftersom at poserne kun er på 100mg tror I så jeg at jeg nogenlunde nøjagtig kan eyeballe mig frem? Jeg har ikke lyst til at invistere US$200+ på en digital vægt, og synes også det vil være lidt syndt at blande hele posen op i væske på en gang. Måske I har et helt andet foreslag?

Endelig vil jeg gerne høre jeres mening mht. at indtage stoffet i kapsler (fremfor opblandet i f.eks. vand). Specielt 2C-C skulle jo smage ganske forfærdeligt. Men hvad mon maven siger til sådanne "bomber"?

Tak for enhver hjælp!

-- Profiler

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
profiler skrev:
Stoffet er meget stærkt, og jeg har stort set ingen erfaring med psychedelics. Derfor har jeg bestemt ikke lyst til at ende med at indtage f.eks. 25mg 2C-E!

Hvis du stortset ingen erfaring har med psychedeliske stoffer ville jeg holde mig langt væk fra så stærke og uudforskede research chems som 2C-C og 2C-E.

Selv ville jeg vælge at eyeball'e de 40 mg 2C-C mg ud af det 100. Det skulle ikke være så svært at ramme nogenlunde præcist.

2C-E'en er du nok nødt til at opløse i en eller anden væske. Alkohol eller vand - det skal der nok være et kemigeni der ved.

Titel:
Dedikeret medlem

Er disse stoffeer overhovedet legale.. Eller foregår køb hos ens dealer?

Titel:
Insane psychedelia user!

Som sagt så mange gange før, eksotiske RC findes næppe hos din lokale pusher.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

profiler: Jeg vil for det første give AoD ret, hold dig fra de stoffer dér indtil du har mere erfaring med nogle lidt mere gennemprøvede stoffer. Ellers kan du risikere at blive ubehageligt overrasket.

Det virker også som en ret stor dose 2C-C du har planlagt! Ifølge erowid er det i den kraftige ende af doserne, og hvis du ingen erfaring har, er det nok lige i overkanten.

Desuden skal du være opmærksom på at du ikke bare kan eyeballe ud fra den mængde som forhandleren har opgivet der er i posen. Jeg har hørt om rigtig mange eksempler på at folk har fået meget mere end de bestilte, og hvis det er tilfældet, så vil en øjeudmålt dosis være stærkere end beregnet, uanset hvor godt dit øjemål er. Så du skal i hvert fald sørge for få vejet den samlede mængde af under alle omstændigheder, inden du begynder at opløse det eller eyeballe.

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene. Ja, se nu har I jo gjort mig helt i tvivl om hvad jeg skal prøve. Er dog fast besluttet på 2C-C, men måske jeg skulle starte kun med at købe det, og så starte i mindre doser end først planlagt. Eller kan man også være nogenlunde sikker på 2C-E/I, hvis man starter i ekstremt små doser, og så arbejder sig op i større trip for trip?

Har I nogen alternative forslag til gode begynder psychedelics? Eneste stoffer jeg har prøvet er forskellige former for hash/skunk, urter (stort set nul effekt), samt salvia/x10 extract (kun meget begrænset effekt, selv ved 3 gange anbefalet dosis af extract). Har ihvet fald købt nogen Ololiuhqui frø (LSA), der skulle være af god kvalitet. Hmm..

Mht. lovligheden er det svært at sige 100%. Der er ingen specifik lovgivning mod 2C-C/E. Med 2C-I forsøgte man først at få det automatisk ind under loven mod 2C-B, da man mente at det mindende meget om dette stof. Det var Retskemisk Institut dog ikke enig i, og der måtte indføres en specifik lovændring for at forbyde 2C-I. Om 2C-C/E minder nok om f.eks. 2C-B/I til automatisk at være omfattet af forbudet mod disse kan jeg have min tvivl (Danmark har jo ingen "analog"/type lov som f.eks. USA - selv om vores fjols til en sundhedsminister forsøger at få en sådan igennem).

Fordele/ulemper ved at drikke vs. indtage 2C-x i kapsler? Og hvor kan man evt. få fat i sådanne tomme kapsler? (har kun set dem i 1g urte størrelse)

-+ Profiler

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Profiler: Jeg vil også anbefale, at du finder noget andet... i noget tid, i hvertfald. Jeg har endnu ikke fundet nogen steder, hvor der ikke er blevet advaret imod research chems for nybegyndere.

De klassiske stoffer at begynde med, er nok LSA og svampe. Men nu har du jo også prøvet LSA og endda også salvia (et af de stærkeste hallucinogener du kan finde i naturen), så du burde da kunne klare et syretrip uden problemer (ville jeg umiddelbart gætte på). Prøv med små og store doser syre en 8-10 gange eller sådan noget, og hvis du føler dig hjemme med det, så ryk over til research chems i meget små doser og byg det derefter op.

Men det er selvfølgelig op til dig hvordan du begynder. I såfald, så ønsker jeg dig held og lykke i den psykedeliske verden :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
profiler skrev:
synes også det vil være lidt syndt at blande hele posen op i væske på en gang. Måske I har et helt andet foreslag?

Hvorfor vil det være "synd" ? Om du har det som pulver eller som væske er vel lige meget, med mindre du vil ryge/sniffe det ? Og holdbarheden i alkohol er helt fin, så der skulle ikke være fare for at stofferne nedbrydes hurtigt.
Og hvis du er bange for, at effekten af alkoholen vil overskygge/ødelægge oplevelsen af 2C-x-stoffet, kan du blande 2C-x-stoffet op i vand og satse på ikke at have det liggende alt for længe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

profiler skrev:
Har I nogen alternative forslag til gode begynder psychedelics?

Jeg ville sige 2C-I. Vi har snakket om, hvad der er godt som begynderstof før her på sitet - der er en søgemaskine i højre hjørne du kan søge med :)

Nu ved jeg ikke særligt meget om 2C-C's rus, men da 2C-C er et ikke så udforsket research chem, kan det altså have nogle fysiske bivirkninger som ville være meget grimme at møde for en første gangs tripper - better safe than sorry

2C-I kan da knapt siges at være et research chem mere?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

profiler skrev:
Fordele/ulemper ved at drikke vs. indtage 2C-x i kapsler? Og hvor kan man evt. få fat i sådanne tomme kapsler? (har kun set dem i 1g urte størrelse)

Du kan købe nogle i matas - 30 kr for 60 stk. Jeg ved ikke, hvor meget de kan indeholde (det står ikke på bøtten og i matas ved de det ikke), men de er større end de 400 mg's jeg har haft fra ethno. Jeg vil gætte på 700 mg (kommer selvf anpå massefylden af hvad du putter i, men efter den angivelse de giver på ethnoplanet).
Det er vel også ligegyldigt hvor meget der kan være i så længe det du skal have i kan være der.
Det kan være svært at få små mængder stof ned i kapsler.

Jeg synes det virker hurtigere, hvis man drikker det.

Btw, har jeg stortset altid eyeballet mit 2C-I og det har virket fint med dosen.

Titel:
Junior medlem

AoD skrev:
profiler skrev:

Jeg ville sige 2C-I.

Denne argumentation er jeg så ikke helt enig i. Jeg har bl.a. læst samtlige 2C-C/I/E triprapporter på Erowid, og 2C-C er klart det mildeste, mens 2C-E er det stærkeste og 2C-I er midt imellem. Ligeledes lader det til rigtig mange får det skidt af 2C-I, 2C-E er midt imellem på dette punkt, mens der kun er gode erfaringer med 2C-C (ok, der var én der tog 160mg 2C-C der ikke fik det så godt, men så beder man altså også selv om det - en stærk dose ifølge Erowid er 35-55mg!!).

AoD: Får man mindst kvalme af at drikke det eller spisse det i "bomber" (kapsler)? Personligt hælder jeg pt. mest til kapslerne (da specielt 2C-C skulle smage forfærdeligt!).

Tak til kilden til kapslerne, og god vejledning i øvrigt! Jeg starter nok kun med at købe 2C-C, og i mindre doser end jeg først ville.

-- Profiler

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

profiler skrev:
AoD skrev:
profiler skrev:

Jeg ville sige 2C-I.

Denne argumentation er jeg så ikke helt enig i. Jeg har bl.a. læst samtlige 2C-C/I/E triprapporter på Erowid, og 2C-C er klart det mildeste, mens 2C-E er det stærkeste og 2C-I er midt imellem. Ligeledes lader det til rigtig mange får det skidt af 2C-I, 2C-E er midt imellem på dette punkt, mens der kun er gode erfaringer med 2C-C (ok, der var én der tog 160mg 2C-C der ikke fik det så godt, men så beder man altså også selv om det - en stærk dose ifølge Erowid er 35-55mg!!).

Du kan altså ikke finde ud af, hvor stor chance der er for at få det dårligt på de forskellige 2C-X'er ved at sammenligne, hvor mange der fik det skidt på de forskellige stoffer i triprapporterne på erowid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

profiler skrev:
AoD: Får man mindst kvalme af at drikke det eller spisse det i "bomber" (kapsler)? Personligt hælder jeg pt. mest til kapslerne (da specielt 2C-C skulle smage forfærdeligt!).

Tak til kilden til kapslerne, og god vejledning i øvrigt! Jeg starter nok kun med at købe 2C-C, og i mindre doser end jeg først ville.

Min erfaring siger der er mindre problemer med maven med kapsler.

En tommelfingerregel er altså at uerfarne ikke skal starte med eksotiske research chems. Jeg ville stadig vente med 2C-C...

Titel:
Junior medlem

AoD skrev:
Du kan altså ikke finde ud af, hvor stor chance der er for at få det dårligt på de forskellige 2C-X'er ved at sammenligne, hvor mange der fik det skidt på de forskellige stoffer i triprapporterne på erowid.

Selvom disse anekdoter ikke er repræsentative er det vel det bedste grundlag man har for at finde ud af risikoen for at "få det dårligt"/et bad trip. At der så findes at større empirisk grundlag (og et større antal anekdoter) for 2C-I gør da ganske vidst disse mere reprænsentative, men det ændre ikke ved at procentdelen der har problemer med 2C-I synes at være større end den tilsvarende procentdel for 2C-C.

Taler vi langtidsbivirkninger bliver det hele endnu mere teoretisk.

-- Profiler

Titel:
Junior medlem

AoD skrev:

Min erfaring siger der er mindre problemer med maven med kapsler.

Og jeg går stærkt ud fra effekten er den samme, blot kommer den lidt senere?

AoD skrev:
En tommelfingerregel er altså at uerfarne ikke skal starte med eksotiske research chems. Jeg ville stadig vente med 2C-C...

Tjaa.. Jeg vil hellere vente med 2C-I... :wink: Faktisk er der også mange på Erowid, der har prøvede 2C-C (samt har tidligere erfaring med 2C-x), som mener 2C-C er den perfekte RC at starte med.

Baseret på de triprapporter jeg har læst om 2C-I ville jeg heller ikke være 100% tryg ved at prøve det endnu. Dertil kommer at det er ulovligt (og jeg gider ikke stå i en database som havende bestilt dette, da jeg ikke har råd til at have noget på straffeattesten).

-- Profiler

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*AliÅrhus* Der er et stort step up fra LSA til LSD. LSA er meget blødere og en del lettere at styre end LSD. Endvidere er LSD langt mere hallucinogent en LSA Derudover spiller tidsfaktoren oxo ind. Hvis du er vant til at trippe en 5-6 timer, så kan det være temmlig hårdt at skulle vente en 15-17 timer med at være på baseline igen! LSD er et stof som man IMO bør vente med til man har fået en masse erfaring med hallucinogenerne.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem

Så vidt jeg ved (har læst mig til) er 2C-i ulovligt i ret mange nord-europæiske lande! så chancen er jo det bliver nuppet i tolden på vej ind

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

2C-I er lovligt i Sverige

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]