Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Udover at jeg brækkede mig 2 gange, fik jeg intet ud af min ayahuasca-bryg. Vi startede med at koge/simre 80 g. b. caapi i ca. 2 timer. Til sidst filtrerede vi væsken igennem et kaffefilter. Drikken blev hældt i to kopper, som mig og en kammerat drak. Ca. 40 minutter efter drak vi en p. viridis-bryg.

P. viridis-bryggen bestod af vand og 80 g. viridis. Dette blev kogt i 3 timer, hvorefter vi filtrerede vandet. De frasorterede blade blev blendet sammen med 300 ml. vand. Den blendede blanding blev hældt gennem en si ned til resten af viridis'en. Vi fik i alt 4 kopper viridis. Det drak vi så, og jeg brækkede mig ret hurtigt, men min kammerat brækkede sig slet ikke. Ingen af os oplevede noget. Nogen der ved, hvad vi har gjort forkert?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
for det første vil jeg tro i godt kan koge bryggen mere ned en anden gang uden problemer... det er jo meget rart at der ikke er for meget der skal indtages. derudover skal i måske overveje lidt længere kogetid. især viridis'en vil jeg mene skal koge en del længere, hvis man skal opnå et nogenlunde udbytte. og til sidst skal i huske at tilsætte en form for syre, feks. æblecider-eddike (er meget godt da det fordamper sammen med vandet), eller bare citron.
Så mit gæt vil være den korte kogetid plus manglen på syre i vandet, der har gjort udslaget. og så vil jeg mene at max 1 kop pr person burde være rigeligt væske, ved den færdige bryg

Titel:
Medlem

Jeg glemte at nævne det, men vi brugte faktisk citron. Jeg tror, jeg vil prøve igen og så give viridis'en en længere kogetid og højere temperatur.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg plejer at koge Viridissen i 1.5 time ved høj varme og det virker helt fint...

Det må have været noget gammelt og støvet plantematteriale i har brugt, den dose burde have skudt jeg godt afsted.

Titel:
Medlem

Næh, helt nyindkøbt var det faktisk! Men problemet var nok, at min kammerat af en eller anden grund mente, at viridis'en kun skulle simre... Nå, bedre held næste gang. 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvordan kan det forresten være at du skriver "heller" ikke i topic ? Du får det til at lyde som om at det er et generelt problem med ayahuasca, synes jeg :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Jensus* fordi Psygoa whiner over noget lignende i et andet topic

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
http://www.erowid.org/plants/psychotria ... nfo1.shtml

DMT konsentrationen varierer meget. Hvis indholdet af DMT er lavt og man ikke koger viridis'en tilstrækkeligt kan det resultere i at der igen ting sker når det drikkes!
Du har nok også brugt for meget vand :?:

HilsenCope

Titel:
Medlem

Ja, jeg brugte nok for meget vand. Jeg har nu ca. 20 g. yage og 70 g. viridis tilbage. Hvis jeg nu laver en bryg med, eksempelvis, 40 g. viridis, hvor meget vand vil I så anbefale, at jeg bruger? Og, skal jeg lade den rigtig bulderkoge?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan ikke bruge for meget vand. Kun så meget at det bliver for klamt at drikke. Hvis det sker, kan du jo bare inddampe det lidt.

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Copelandia, hvorfor skulle det skade DMT'en at koge den i for meget vand? :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

/
Jeg ved at jo mere vand man drikker til Ayahuasca, jo mere blir DMT'en opløst i mavesækken, og derfor "opløser" virkningen...
derfor er det bedst at koge det ind til en sovs-lignende væske!
Det siger sig selv: 30g viridis opløst i 5 liter eller 30g viridis i ½-1 liter...
Hvis man koger viridisen i for meget vand bliver DMT'en ikke rigtigt opløst fra bladende. Det kan skyldes at der er for meget vand der skal opvarmes og derfor bliver DMT'en heller ikke helt trukket ud af bladende.
håber du forstår :wink:
/
kender ikke noget til hvor meget vand der skal bruges det var bare et eksempel:)

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Cope* Undskyld jeg siger det, men det er altså godtnok noget værre sludder du der lukker ud!

-DMT'en bliver ikke opløst, forstået på den måde at molekylet går i stykker. Det trækker bare ud i vandet og har således lettere ved at blive absorberet af tarmvæggen. DMT'en bliver først opløst når kroppen selv metaboliserer det. Vandmængden har ingen betydning når du koger Viridis'en. Jo, men så skulle man forestille sig at man kogte så meget Viridis at vandet blev mættet af DMT og det er godt nok meget Viridis. :wink:

For at få det på det rene: Du kan ikke bruge for meget vand og husk at tilføj lidt syre (eddike/citronsaft)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt du er så FUCKING perfect altid hva? Psychedelia behøver da vist kun dig til at rådgive andre hva?

Du ved sku da godt hva jeg mener!!!
Prøv nu at læs det igen, men husk lige at tage de der kemik-briller af først :wink: ... så kan det pludseligt være du forstod det!!!

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cope: Halifaxxx har ret, vandmængden har ingen betydning, hvis ellers der er tilstrækkeligt med vand til at DMT'en kan opløses.

Jeg ved ikke med Halifaxxx, men jeg forstår altså ikke hvad du mener, hvis ikke det har noget at gøre med det som jeg svarer dig på... Kan du ikke prøve at omformulere det?

Og hvad ligner det at svine ham sådan til? Styr lige tonen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cope, styr dig lige hva!

jeg er ked af at sige det, men det lydder altså også som en gang BS for mig, har du evt noget saglig info til at bakke din mening op med?

At kroppen ikke skulle kunne trække DMT'en ud igennem slimhinderne i mavesækken lyder mig en anelse underligt!

Og hvad angår varmegraden i vandet er det jo et helt andet spørgsmål som intet har med vandmængden at gøre, man kan vel bare sørge for at ens væske er den varmegrad den skal være?

Kemibrillerne af? nej tak DET ER KEMI! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej det er de to problemer jeg remser op!
Nej de har ikke noget at gøre med hinanden men hvis man ikke koger fem liter vand med 30g viridis ordentligt og viridisen samtidig ikke er særligt potent så kan det umuligt give nogen virkning kan det???
Jeg kan ikke se hvad det er i ikke forstår!!!

Har i aldrig prøvet at stå op en søndag morgen, og stadig mærke at i er påvirket af alkohol?
Hvis i så har prøvet at drikke to liter vand meget hurtigt vil i kunne mærke at virkningen af alkoholen pludselig ikke er så intens mere :wink:
Kan det ikke sammenlignes??

(undskylder mit hidsige temperament, men Halifaxx kan godt pisse mig af nogle gange)

-cope

Titel:
Medlem

Dette er off-topic, men jeg tror det vil gøre stemningenen lidt lettere:

Copelandia: Hvis man drikker 2 liter vand dagen efter en ordentlig druktur forsvinder alkohol-effekten, men nok mest fordi man (jeg) kun tænker på at jeg skal voldørle i 3 timer bagefter.

Lidt mere sagligt: Jeg kan heller ikke se at der skulle være nogen forskel på hvor meget vand det aktive stof er opløst i, og de 5 liter som du snakker om ville være en umulig mængde at få ned inden stoffet ville være ude af kroppen. Men om det er et par shot eller ½ liter gør ingen forskel overhovedet - har prøvet begge dele. Dog anbefales den første metode, men kun pga den mindre klamme mændge moselignende væske, man skal have i vommen.

Titel:
Medlem

Grunden til at det hjælper at drikke et par liter vand oven på tømmermænd er også, at alkohol dehydrerer. Det gør ayahuasca ikke, så vidt jeg ved, så jeg synes, at det er en lidt mystisk sammenligning Lennart Bilka laver.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er da ked af hvis jeg pisser dig af ved at ødelægge din stenaldertankegang med noget så provokerende som rationalitet. Men du skal lade være med at ødelægge et godt emne med barnlige forumleringer og personangreb. Hvis du er utilfreds med min måde at tale på, så henvend dig i en pm.

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]