Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis DMT er vand...

Hvad er så ild, jord og luft?

D.M. Turner snakker også om at DMT er vand...

Soma drikken er blevet identificeret med en del forskelige ting...

Ayahuasca/DMT
Datura
Rød Fluesvamp
Hash

Og hva mere?

Datura og rød fluesvamp kunne måske være nogen af ingredienserne
men hvad mon så Datura og rød fluesvamp så er for et element og hva med hash som vidst nok efter min viden er blevet sat i forbindelse med blandt andet Shiva

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der er skrevet en bog, der febrilsk forsøger at identificere soma som Peganum harmala.

https://www.statsbiblioteket.dk/webpac1 ... lect++1+91

Jeg har aldrig hørt om at ayahuasca skulle være soma, det ville da også være mærkeligt når soma jo kommer fra Indien.

Har intet svar på første del af posten.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Der er skrevet en bog, der febrilsk forsøger at identificere soma som Peganum harmala.

https://www.statsbiblioteket.dk/webpac1 ... lect++1+91

Jeg har aldrig hørt om at ayahuasca skulle være soma, det ville da også være mærkeligt når soma jo kommer fra Indien.

Har intet svar på første del af posten.

Nu må du endelig ikke glemme at der også findes DMT i andre planter, inklusiv Acacia træer og der har nok været kontakt imellem de forskelige kontinenter, jeg mener at have læst at man har fundet kokain i mumier.

Så det er altså ikke usandsynligt at Soma drikken er en kombination af flere ting, jeg tror ikke at det kun er én ingrediens, men måske 4 svarende til de fire elementer, dvs. en alkymistisk drik for specielt udvalgte.

Måske er det en blanding af Peganum Harmala, DMT holdig plante, Datura/pigæble variation og rød flesvamp

Jeg er ikke sikker på at det er ephedra planten som der også er nogen som snakker om at det kunne være...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Terence McKenna piller den teori, og den teori at Soma skulle være rød fluesvamp, ned i sin bog Food of the Gods. Og fremstiller en, rimelig, velargumenteret teori om at Soma kan tænkes at være Stropharia Cubensis.

Astral, hvad er dine egne bud på ild, luft og jord kan være ? og hvorfor?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Astral, ja det er vel muligt at det er en kombination af Acacia og P. harmala, men usandsynligt. Usandsynligt fordi at ingen hverken i Australien, Indien eller Afrika har udnyttet DMT'en i de meget få DMT holdige Acacia arter. Der er selvfølgelig de andre DMT holdige planter, men der er ingen referencer til rituelt brug af dem. Mange af arterne er blevet brugt medicinsk, men ikke på grund af DMT'en, da de ikke er blevet brugt i kombination med mao inhibitor - ikke så vidt jeg er klar over ihvertfald.

Man kunne jo så hævde at opskriften på soma var esoterisk viden, men det er vel intet andet end spekulation.

Wasson's bog er lækker! Jeg synes også han gør et udemærket stykke detektiv arbejde, men det er jo svært med sådanne emner, for hvis man leder længe nok skal man nok finde et mønster.

Mvh
Ash

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Odden skrev:
Terence McKenna piller den teori, og den teori at Soma skulle være rød fluesvamp, ned i sin bog Food of the Gods. Og fremstiller en, rimelig, velargumenteret teori om at Soma kan tænkes at være Stropharia Cubensis.

Astral, hvad er dine egne bud på ild, luft og jord kan være ? og hvorfor?

Well... nu vokser rød fluesvamp som sagt også i Indien, hvis jeg ikke tager helt fejl(?)

Mit forsigtige bud er at DMT/Ayahuasca er vand, Datura er luft, Salvia Divinorum er ild og rød fluesvamp (eller Stropharia Cubensis) er så jord

Andre forslag eller
nogen som er uenig?

Mvh. Astral

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg ved godt rød fluesvamp også vokser i Indien, men derfor behøver det ikke være den der er Soma'en. Rent oplevelsesmæssigt passer det bedre at det er stropharia C. der er Soma'en (og eftersom denne vokser i nærheden af kolort får man også en forklaring på køernes hellige status i Indien ;)).

Citat:
Mit forsigtige bud er at DMT/Ayahuasca er vand, Datura er luft, Salvia Divinorum er ild og rød fluesvamp (eller Stropharia Cubensis) er så jord

Du mener vel ikke her, at Rød fluesvamp og Stropharia C. er det samme, vel? For det er det altså ikke.

Men må jeg høre hvad det er du vil bruge det til. For mig og se har det ikke nogen betydning overhovedet, og jeg kan ærlig talt ikke se hvad det kan bruges til.
Det virker, imho, mest af alt som noget overfortolkningsværk, istedet for at bare tage oplevelserne som det er.
Men ok, det er jo typisk for det menneskelige intellekt at dele ting op, og putte det hele ind i teorier etc....

Men forklar lige hvor du vil hen med det, så der er noget at forholde sig til.

-Odden

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg vil derhen til at disse pågældende, førnævnte planter relatere til et bestemt element og hvis disse tages i en kombination som passer med de fire elementer, ild, luft, vand og jord, så vil man måske kunne opnå en helt speciel overlegen og mystisk, shamanistisk bevidsthedsstilstand....

Kan du følge mig?
Jeg ved godt at det kun er på det teoretiske, eftersom jeg reélt ikke ved om det holder stik, men jeg kunne være meget spænt på om min hypotese holdt stik

Mvh.

Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
...syntes du ikke at du er overlegen og mystisk nok i forvejen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
*LOOL* @ Dex! Hahaha! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Astral kunne godt tænke mig at vide om du kom frem til en konklussion inden for dette? eller for den sags skyld bare har fået identificeret nogen elementer indtil videre

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
jeg vil menne at man i denne diskussion kan sige at alt hvad man ryger kan være ild og alt hvad man drikker kan være vand og alt hvad man spiser kan være jord, men kan ikke lige se hvad luft skule være

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]