Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 16:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Internetavisen Jyllands-Posten - Århus - 9. maj 2004 22:30

Leder: Hashklubber

TAKKET VÆRE en målrettet indsats har politiet fået bugt med 40 af de 46 hashklubber, der er registreret i Århus siden 2001. Alene inden for det seneste år er 33 klubber blevet lukket. Fra politiets side går missionen ud på at undgå, at almindelige borgere bliver generet af hashklubberne og at gøre det så svært og fordækt som muligt for brugerne at komme til at købe hash.

Ved at koncentrere sig om få klubber ad gangen er missionen lykkedes for politiet. Det er glædeligt for byen og borgerne, og man kan kun ønske politiet lykke til i kampen mod de stadig eksisterende hashklubber, bl.a. to såkaldte skovhashklubber, hvor handelen og rygningen foregår i det fri.

Når det lykkes politiet at lukke så mange klubber, er det ikke ensbetydende med, at problemerne er løst. Slet ikke. Der vil givetvis opstå nye klubber fortløbende, og at handel og rygning er fjernet fra pæne borgeres åsyn, er ikke ensbetydende med, at der ikke handles eller ryges.

Spørgsmålet er så, hvor mange flere ressourcer samfundet evt. vil bruge på yderligere jagt på hashkøbere, -sælgere og -brugere. Næppe alverden, selv om der er tale om lovovertrædelser. Den skjulte handel og ikke mindst brug er umulig at hindre helt i et samfund som det danske.

Ved at besværliggøre tilgængeligheden til hashens euforiserende fristelser sender samfundet først og fremmest et signal om, at man ikke vil finde sig i stofmisbrug i det offentlige rum og så anmassende, at det generer almindelige borgere. Samtidig tilgodeses det væsentlige mål at få antallet af nye misbrugere minimeret mest muligt. Ved at besværliggøre handel og brug kan potentielle nye brugere blandt unge mennesker måske reddes fra hashens tåger.

Hvis samfundet vil handelen og brugen af euforiserende stoffer yderligere til livs, kan politiets indsats ikke stå alene. Den skal garneres af pression i form af oplysning, oplysning og oplysning. Ingen bør dog forledes til at tro, at politiets konsekvente indsats og massiv oplysning udrydder problemet.

Euforiserende stoffer vil til alle tider friste svage sjæle, men det er i samfundets interesse at redde så mange som muligt og signalere evig jagt på købere, sælgere og brugere, så ulovlighederne og misbruget holdes borte fra gadeplanet.

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=2410034/

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg elsker når uvidende bladsmørere stempler mig som et svagt og dårligere menneske, fordi jeg kan lide at være høj en gang imellem. Det er jo fremragende journalistik.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Der var engang en person der hed Ali... han gik med aviser for Jyllands Posten og lavede hjemmesider for Jyllands Posten. Han var desuden utrolig gode venner med sin chef i Århus-afdelingen, og han syntes desuden at Jyllands Posten var en ufattelig god avis - nok Danmarks bedste.

Han kvittede sine jobs pga skolen, og siden da er avisen blevet dårligere og dårligere ifølge ham selv. Nu er det lykkedes avisen at synke dybere end Århus Stiftidende, og de begyndte at bombardere Ali med reklamer og idiotiske bude, som tvang ham til at tage imod Jyllands Posten's Århus Sektion hver evig eneste morgen.

Jyllands Posten begyndte at opkøbe ruter hvor Ali's yndlingsavis, metroXpressen, blev delt ud hver morgen på vej i skole. Ali blev mere og mere sur, og begyndte at hade Jyllands Posten helt vildt, fordi han ikke kunne læse sin yndlingsavis længere.

Idag skammer Ali sig over sin fortid hos Jyllands Posten. Han stødte ind på denne artikel idag, hvilket fik hans had til denne avis til at gro betydeligt, takket være Psychedelia.

Ali's yndlings-avis fik sine gamle ruter tilbage og han levede lykkeligt, med sin had til Jyllands Posten, til sin dages ende.

The end.

Junior medlem

torede aligevel ikke der var så mange :S

dEEP skrev:
Fra politiets side går missionen ud på at undgå, at almindelige borgere bliver generet af hashklubberne og at gøre det så svært og fordækt som muligt for brugerne at komme til at købe hash.

hmm.. hvem er det liiige der bliver generet af dem? de fleste ligger enten afsides så kun dem der har et erne der kommer, ellers er de meget svære at se i bybilledet.
og... ... ... svært at få fat i hash? tror jeg næppe det blir' aligevel!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
kan lige nævne at jeg er blevet knaldet af Politiet for første gang i lørdags, det gjorde da at der gik 2 timer til jeg kunne ryge, bravo, de tager 5 g. fra mig og forhindre mig i at ryge 1 !!! Øget konfiskation betyder øget salg !

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Det undrer mig ikke at JP trykker det der!
Det der undrer mig er at så stor en del af befolkningen deler mening med ham. Specielt i en tid hvor der er så meget fokus på ligestilling, mobning og sådan noget.
Det er jo et direkte andgreb mod folk der ryger.
Det er også meget sjovt at se en 50-60 årig sidde og snakke om at man ikke skal ryge.. yea right besse, prøv at tænke på hvad du selv lavede som ung

pc skrev:
Øget konfiskation betyder øget salg !

You said it

Edit: Hvor gør de egentlig af alt det de konfiskere, de siger jo at de brænder det... Meen hvis de brænder 500 kilo hash af tror jeg det kan lugtes et par km væk

Titel:
Medlem

DD skrev:
Hvor gør de egentlig af alt det de konfiskere, de siger jo at de brænder det... Meen hvis de brænder 500 kilo hash af tror jeg det kan lugtes et par km væk

Har du aldrig været til den årlige politifest?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Nej jeg er ikke blevet inviteret endnu, mig og politimesteren er ellers pennevenner :wink:

Det ville være nice nok at være panser, konfiskere stofferne og så bare sige at de får en advarsel :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]