Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvor gammel?
Junior medlem

Hvor gammel synes DU! at man skal være for at prøve understående rusmidler:

Lægepræprater, som: Dexofan og Benzodiazepiner.

"Designergrugsnene" - MDMA(Ecstacy), Amfetamin og kokain. osv.

Hash, pot og skunk.

Hallucinogener - LSD og svampe. osv.

Heroin.
--

Selvfølgelig må man skrive aldrig! Men vil gerne have din mening om hvornår det er ansvarligt! og hvis du vil! og kun hvis du vil! hvornår du prøvede de overstående stoffer/katagorier.

og du må gerne skrive andre stoffer på.

tak for dine svar :)

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dexofan, Heroin, MDMA(Ecstacy), Amfetamin og kokain, LSD og svampe. osv:

18 år

Benzodiazepiner, Hash, pot og skunk: 16 år.

Det er virkelig et svært spørgsmål. Benzodiazepiner er i virkeligheden lidt for stærke til, at 15 år er en ansvarlig alder, men hvis man kun bruger dem "for sjov" er det ikke så afhængighedsskabende.
Hvis man tilgengæld ta'r dem pga. psykiske problemer, så er det en helt anden snak.

Alt det andet synes jeg man bør være mindst 18år for at prøve.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 11 maj 2004 21:50, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Efter min mening kan man tage, hvad det skal være, når man har fundet sig selv og har et solidt ego og en solid psyke. Der kan ikke sættes alder på.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mange 14-årige mener selv de har styr på alt. Og det har mange af dem, jeg vil faktisk vove mig så langt at sige ingen af dem, ikke!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, man skal ikke bare mene, at man har styr på det hele. Man skal have det. Hvornår man kan bedømme det, det er jo så spørgsmålet.

Titel:
Medlem

PsyGoA skrev:
Nej, man skal ikke bare mene, at man har styr på det hele. Man skal have det. Hvornår man kan bedømme det, det er jo så spørgsmålet.

Det kan man jo ikke.. Altså jeg synes da selv jeg har styr på det - men hvem ved, måske har jeg det slet ikke? Og en knægt på 14 gider da ikke lytte til Mr. X der siger han skal "være mere moden". :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

synes slet ikke man skal tage stoffer..

Men hvis man endelig vælger at begive sig ud i det, vil man nok skulle vente med mange hallucigener til man er en moden alder (psykisk) om man så er 17 eller om man er 20 ..

Hash/pot/skunk vil jeg nok også holde til de 15-16 års alder bare idet, det er begrænset misbrug man kan rende ud i, inden man når sin folkeskole eksame (?)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lad mig prøve at sige det på en anden måde. Når man kan fungere i samfundet under alle omstændigheder og under alle forhold, og man ikke tænker på at bruge stoffer som en flugtvej på nogen måde, når der opstår konflikter, men i stedet har interesse i livet på godt og ondt og i at udvikle sin person - så kan man tage stoffer en gang imellem forhåbentlig uden de store skader. Men der er stadig ingen grund til det. Når jeg en gang imellem tager hårde stoffer, er det, fordi jeg bliver fristet, og jeg har nærmest, hvad jeg vil kalde en trang, som kan komme op i mig, når stofferne kommer for tæt på mig, eller jeg drikker, det er ikke, fordi jeg synes, det gavner mig. Derfor synes jeg slet ikke, at man skal begynde på stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
mener alders grænsen burde ligge på 18 til alle stoffer :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Men man kan ikke vide sig sikker, bare fordi man er 18. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
som *sorn* sagde så mener jeg også at THC -holdige planter er fint nok at eksperimenter når man er de der 15-16 år gammel, dog i visse mængder mht. forbuget.
Hallucinogenerne mener jeg selv at man (dog kun nogle) er klar til når man er omkring 18-20 år. Jeg tog selv LSA for første gang da jeg var 18 og det var ikke for ung en alder at starte i synes jeg.
Jeg har nu prøvet DMT som det stærkeste hallucinogen og det er til at "styre", men jeg mener bare at man skal begrænse forbruget sålange man ikke er 20-25. Jeg ville nok ende med at blive en grønsag hvis jeg tog DMT hver weekend :roll:
Derfor er det kun noget jeg vil gøre ca. 3 gange om året.

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Har du overhovedet lyst til at tage dmt hver weekend?

//DEER//

Titel:
Insane psychedelia user!

Generelt set skulle man vel være ude af puberten før man begyndet at eksperimentere, men det er vist de færreste herinde der kan skrive under på at de selv gjorde det?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg var 19 år da jeg begyndte at forsøge mig med cannabis og LSD, og jeg er temmelig tilfreds med at være en sen starter, når det gælder stofferne.

For at give et nogenlunde pejlingspunkt, mener jeg ikke at unge under 18 bør indtage stoffer overhovedet. Det skal dog indskydes at jeg fornemmer, at der er enkelte fornuftige unge mennesker, som kan styre den slags. Men generelt siger mine observationer mig, at de fleste ikke har styr på psyken og stofferne i den lavere alder. Desværre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
daffy duck skrev:
Generelt set skulle man vel være ude af puberten før man begyndet at eksperimentere, men det er vist de færreste herinde der kan skrive under på at de selv gjorde det?

Jeps, kroppen skal være færdigudviklet før det er fornuftigt at eksperimentere. Men det er jo svært at sige hvornår, da vi alle er forskellige. Havde selv prøvet shrooms og speed et par gange, og en ½ kix en enkle gang, hvor det ikke rigtig virkede før jeg fyldte 20, men havde så også røget en del tjald,

Titel:
Junior medlem

Generelt set, så er min menning at man skal "VENTE" det er et dårligt ord, for når man venter er det ofte noget godt der kommer til at ske. For det er jo slet ikke sikkert man synes det er fedt, elr inspirende at tage stoffer (under en rus) Og så skal man jo ALDRIG tage det igen, elr jo måske 1 - 2 år senere,så kan det være man får et andet syn på det. men synes man skal vente til man er over sin folkeskoletid - 15-16 år med THC(hash) og færdig med gym. elr sin anden videre udd. med Psy.

Jeg er desværre selv i en helt anden situation. Så er selv et meget dårligt eksempel, så ikke mere om mig :wink:

MVH. Mazs.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
mazs* Hvis du selv er af den opfattelse, er det så ikke lidt uintelligent at du selv gør det? Jeg ved godt du skriver du er et dårligt eksempel, og netop af den grund at du godt selv er klar over det, synes jeg at det burde give dig stof til eftertanke om dit (mis)brug er det værd!!?
-DEER

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Jeg siger 15-16 år til hash, og så siger jeg 18 til de hårde stoffer, hvis man selv følger man er klar til det, jeg var selv 18 da jeg begynde med de hårde stoffer og jeg arbejder mig langsomt op mod Lsd, og jeg følger snart det er ved at være tid til det,

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
daffy duck skrev:

Hehe ja, men dobbeltmoral skulle jo eftersigende være dobbelt så godt som alm. moral.

-Psyko

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Man kan nok ikke bare sådan sætte en alders grænse.
Nogle er klar allerede som 15-16årige (til alt lige fra stimulanser til hallucinogener) andre er først klar til det som 25 årige (og mange nok endnu ældre) og en lille del bliver nok aldrig klar!

Egentlig syntes jeg at ting som hash først skulle ryges (i stor stil) når man er færdig med sin uddannelse da det jo påvirker korttids hukommeles og indlærings evne!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]