Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Det her har måske været oppe før, men jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring, og kan ikke rigtig finde noget brugeligt.

Når man skal tage syre første gang, hvor stor dose skal man så starte med??

Er der nogen ting man skal være særligt opmærksom på??

Har i i det hele taget nogen gode råd???

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
In our memories

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?syn/lsd/info
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml
Søg og du vil finde, søg ind og du vil finde mere :wink:

dEEP

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ht=explore

Noget jeg synes du skal være mere opmærksom på med syre end med så meget andet er at det virker så lang tid. Det er derfor vigtigere at være vel udhvilet.

Har du erfaring med andre psychedeliske stoffer?

Titel:
Dedikeret medlem

medium dose?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
sorn skrev:
medium dose?
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

Common dose er 50-150ug :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

miss84 skrev:
Når man skal tage syre første gang, hvor stor dose skal man så starte med??

Det er bedst at tage 175,3 microgram som første dose :P

Seriøst, så kan man ikke sige noget om det. Det afhænger af utroligt mange ting, såsom hvad du har prøvet før, i hvilken sammenhæng du tager det, hvorfor du tager det, og hvor følsom du er overfor psykedelika(hvis du da har nogen idé om det, det kræver at du har prøvet andre psykedelika).

Citat:
Er der nogen ting man skal være særligt opmærksom på??

Temmeligt mange. Men det er svært at vide hvad man skal fortælle, når man ikke kender lidt til dig i forvejen... Hvad har du prøvet tidligere, og hvad er dit motiv til at ville prøve LSD? Hvad har du evt. læst om psykedeliske stoffer og deres virkning på sindet?

Citat:
Har i i det hele taget nogen gode råd???

En start ville være at læse nogle gode bøger om emnet. Jeg kan varmt anbefale bøgerne PIHKAL og TIHKAL, begge af Alexander & Ann Shulgin, samt Stanislav Grof's bog "Den indre rejse 3 - LSD-psykoterapi i teori og praksis", og evt. "Introduktion til den indre rejse - Selvopdagelsens eventyr" af samme forfatter.

Jeg ved godt at ovenstående måske lyder som en ret stor mundfuld, men jeg mener ikke man bør tage let på forberedelsen til psykedeliske oplevelser. Psykedeliske stoffer er meget kraftfulde værktøjer til åbning af bevidstheden, og er efter min mening ikke noget man bør bruge udelukkende for sjov. Og vil man alligevel det, er det stadig en god idé at vide noget om hvad man laver, det kan måske redde en ud af en masse problemer, hvis det skulle gå galt.

Derudover vil jeg sige at det er vigtigt at du føler at du er klar til en meget intens oplevelse, og at du har en erfaren guide med dig, som har prøvet andet med psykedeliske stoffer end blot at være totalt lam til diverse fester, og som du føler dig tryg ved.

Håber du kan bruge dette til noget... Og jeg håber du må få et givende trip! :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror du skal starte med en lille dose og så tage mere hvis du har lyst... Et mærke svarer normalt til et trip, dvs. 100-150 µg. Hvis du nu starter med et halvt, så kan du altid tage et halvt eller kvart mere senere hvis du får lyst. Take care.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har slettet snakken om at syre kunne være andet end LSD, eftersom det er noget vrøvl. Men naturligvis er der mulighed for at folk ikke ved hvad ordet "syre" dækker over, så derfor ændrer jeg emnets titel så det bliver mere præcist.

Og lad mig slå det fast: Når folk snakker syre i sammenhæng med stoffer, drejer det sig om LSD og intet andet. Undtagelser fra denne regel inkluderer sundhedsstyrelsen, Henrik Rindom, og andre som ikke har noget begreb om hvad de snakker om ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Hvis du nu starter med et halvt, så kan du altid tage et halvt eller kvart mere senere hvis du får lyst.

...men lad for guds skyld være med at redocere for hurtigt. Hold øje med tiden og vent min. 2 timer (er min umiddelbare vurdering uden at have vildt meget erfaring - ret mig hvis jeg tager fejl mht. tiden) før du hælder mere indenbords.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alle doseringsforslag er 100% ubrugelige, hvis ikke man kender svaret på de fleste af de spørgsmål jeg stiller i min post... Ja, det er bare min mening, og jeg har intet imod at sige den højt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Af psykedelika har jeg ike prøvet andet end svampe, og dem er jeg utrolig glad for nu.

Jeg har egentlig ikke nogen begrundelse for hvorfor jeg vil prøve syre, ud over at jeg synes det lyder rigtig spændende.

Med hensyn til dosis, kan i så give et svar, hvis jeg siger at jeg med alle andre stoffer jeg har prøvet, har skullet have en ret stor dosis, for at få virkning (når man tænker på begyndere)

Nåh men jeg finder nok ud af noget, skal også have læst nogen flere trip-rapporter og sådan...

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du er tryg/bekvem ved svampe vil du nok også være det ved LSD. Det var jeg i hvert fald og sådan har de af mine venner også haft det.

Og hvis du plejer at skulle have en forholdsvis stor dosis svampe så start med et mærke og forhøj evt. senere.

Mvh. AoD

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child Inside skrev:
Alle doseringsforslag er 100% ubrugelige, hvis ikke man kender svaret på de fleste af de spørgsmål jeg stiller i min post... Ja, det er bare min mening, og jeg har intet imod at sige den højt.

Jeg mener nu stadig at der er en hvis forskel på om hun tager 1 eller 10 mærker, men det er selvfølgelig bare min holdning :P

Miss84> Tror et enkelt vil være en fin begyndelse hvis du er "hardhead"...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Child Inside skrev:

Jeg mener nu stadig at der er en hvis forskel på om hun tager 1 eller 10 mærker, men det er selvfølgelig bare min holdning :P

Nu snakker du igen om "mærker", som om alle mærker var af samme styrke. Jeg har oplevet at visse mærker var 5-6 gange stærkere end andre, og bare inden for de sidste par måneder har jeg set mærker som skulle være på henholdsvis 130, 160 og 250mcg. Her nytter det altså ikke at tale om dosen i "mærker", man er nødt til at vurdere dosen ud fra kendskab til lige netop det LSD hun har adgang til.

Og ja, det gør da en forskel, men i visse sammenhænge ville det efter min mening være bedre med 10 end med 1 mærke, hvis de ikke er specielt stærke. Det er dog ikke tilfældet her, så vidt jeg bedømme det ud fra miss84's sidste post, medmindre det er nogle ekstremt svage mærker hun indtager. Og hvis hun havde til hensigt at blive sparket i kredsløb, og havde nogle gode rammer til at gøre det i, ville det efter min mening være hensigtsmæssigt at starte med en høj dose, fremfor at ødelægge den første gang på LSD ved at tage for lidt.

miss84: Er du ude på et hyggetrip, hvor du stadig har lidt jordforbindelse, eller vil du helt ud i universets afkroge? I det første tilfælde er Fenriz' forslag sikkert rimeligt nok(afhængigt af styrken på mærket), men hvis du vil på et kraftigt trip, skal du have fat på nogle temmeligt stærke mærker hvis et enkelt skal være nok.
Hvilke svampe har du prøvet, og hvor store doser?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hun bad jo om et reelt forslag til en dose, og det var det jeg gav hende... Tror også hun er fornuftig nok til selv at vurdere hvor meget hun så skal justere dosen, alt efter hvor stærke dem hun får fat på er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror måske ikke det er smart at blive blæst helt ud lige den første gang.Jeg vil gerne lige se om det er noget jeg kan lide, inden jeg tager den helt store tur.... Men på den anden side, skal det heller ikke være alt for svagt... Medium??

Jeg tror at mærkerne er på 200 microgram (er det ikke det de måles i??)

P. J. O'Rourke

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du nu fortæller os, hvad mærkerne hedder, skal nogle af de erfarne syregnaskere nok kunne bedømme styrken for dig. (Eftersom udvalget af forskellige mærker i DK er ret sparsomt!)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis du har god erfaring med psykedeliske substanser som fx svampe i forvejen og ellers er ved godt mod og psykisk stabil, så kan du sagtens spise 200ug. God tur! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg smider lige en post, når jeg ved hvad det er for nogen mærker. Min kammerat skal bare lige have dem hentet hjem først.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

Husk, at selvom det umiddelbart føles som det rigtige at lave en maveplasker fra 4. etage, så gør det herre nas i 3 måneder efter. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]