Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg så (ved et uheld) runfunk eller hvad det nu hedder her den anden dag. Der var en historie om en pige som havde sprunget ud af et vindue, tror det var fra 4. sal mens hun var påvirket af LSD. Da hun kom på sygehuset havde lægerne sagt at hun vidt nok havde 50% chance for at overleve eller såden noget, dels pga. kvæstelserne og dels fordi hun havde så meget LSD i blodet et det sammen med narkosen kunne give en dødelig overdosis.
Og så kommer mit spørgsmål: Var det bare en flok stupide læger der havde gættet på hvordan LSD virker eller er det en farlig kombination??
Synes selv det lyder meget mærkeligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Det lyder godt nok meget usandsynligt. Kan det ikke have været fordi de var bekymrede for hvordan hendes sindstilstand ville være under narkose hvis hun havde indtaget store mængder LSD i stedet?

Har aldrig fået set det Rundfunk.. er altid på arbejde! :/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det kan godt være. Det sagde de bare ikke noget noget om..
Citat:
Har aldrig fået set det Rundfunk.. er altid på arbejde! :/

Du går nu ikke glip af noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
det ka jo være de tænkte på om hun muligvis ku gå i shock tilstand..
som man jo rent faktisk ka dø af :wink:

ka godt forestille mig at de ville være nemmere at gå i shock under påvirkelsen af et hallucinogen...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder som om de læger ikke fattede en meter af hvordan LSD virker... Jeg synes også det lyder ret underligt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Kan ikk huske præcist hvor mange gange den normale dosis L.S.D. man kan klare. men ved ihvertfald at man skal være usansynligt godt connected bare for at finde en stor nok dosis til det i Danmark!!!!!

Titel: Andre idéer
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Måske HAR lægerne rent faktisk haft styr på deres ting, og vidst det nødvendige om LSD; historien er bare blevet fremstillet på en typisk, overfladisk platjournalistisk måde.
Jeg har ALDRIG hørt om at LSD skulle kunne give interaktioner med stoffer man typisk bruger til anæstesi - f.eks. benzodiazepiner eller inhalationsanæstesi. Så hvis de har været bange for kemisk interaktion med stoffet, burde de læse noget mere på deres sager.
LSD i høje doser har dog i sig selv en del fysiologiske effekter, som kunne besværliggøre bedøvelse. Hævet puls og forhøjet blodtryk kan muligvis tænkes at give problemer med inhalationsanæstesi - og stoffets stimulans-effekter, kan medføre at der skal tilføres signifikant højere mængder injektions-narkose for at slå patienten ud end ellers. :? Lægerne ville nok ikke være så stolte af at en psykedelisk påvirket patient genvinder bevidstheden under selve operationen.
8) Jeg tror nu stadig bare at lægerne har været for dumme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg mener, vi, nogle stykker på IRC, regnede LD50 ud til at være ca. et gram LSD...

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
@ KE - det var sq ikke så godt, for i følge erowid er LD50 for de testede dyr, lig med 0,012g - og jeg tvivler på at et menneske kan tåle 100 gange så meget - dog har jeg intet videnskabeligt grundlag for mit udsagn.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det har før været oppe om LD50 for dyr kan sammenlignes med den for mennesker, og vi blev vist enige om at det kunne den ikke! At en rotte kan indtage 0,012 g/kg kropsvægt er IKKE ensbetydende med at et menneske kan det samme.

EDIT: Det var i dette topic det blev diskuteret: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 98&start=0

Medlem

Prometheus skrev:
[...] Jeg har ALDRIG hørt om at LSD skulle kunne give interaktioner med stoffer man typisk bruger til anæstesi - f.eks. benzodiazepiner eller inhalationsanæstesi. [...]

Mig bekendt bruges benzodiazepiner ikke til anæstesi???

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Noozer skrev:
Mig bekendt bruges benzodiazepiner ikke til anæstesi???

Til præanæstesi anvendes ofte et atypisk benzodiazepin som er ret vandopløselig, og som tager effekt på no time. Kan ikke lige huske hvad det hedder. Men det er i hvert fald sjældent at folk bedøves med inhalationsanæstesi, uden at have fået et skud der slår dem ud først, så vidt jeg ved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]