Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey igen folks :)

Har længe gået med tankerne om at prøve et nyt stof af, da jeg synes at alkohol og smøger er en al for ensformig kategori, som man i sidste ende godt ved hvad bringer med sig. Derfor synes jeg det på tide at se lidt nærmere på hvad benzos har at byde på. Ved selvfølgelig godt at det ikke er det rareste stof af ende i et misbrug med, så derfor vil jeg gerne have en engangsoplevelse med fornuftig HR og det mest passende benzo, det varierer selvfølgelig fra person til person, men.. til sagen. Som førstegangsbruger, hvilke dosis skal jeg så indtage og hvordan kan jeg forvente virkningen bliver derefter? :)

Tak på forhånd

M-ing

Admin
Brugeravatar

Ville som udgangspunkt anbefale dig noget andet, hvis det bare er for at prøve noget andet end sprut og smøger. Benzoer er ikke ret interessante IMO. Ved selvf ik hvad du søger, men jeg synes ikke der er så meget at komme efter med benzoer og kan ikke anbefale at lamme dig på dem. Men hvis du gerne vil prøve virkningen så måske lidt diazepam? Det er en mild benzo, men virker ret længe. Ellers oxazepam måske. Virker ikke så længe. Du bør nok ikke lægge ud med stærkere som clonazepam eller flunitrazepam lige i første omgang.

-Jimmy Carter

Medlem

Kan godt se jeg ikke lige fik uddybet hvilken effekt jeg søgte, men såvidt jeg ved er benzos en form for downers (nervemedicin?).. Kunne bruge en god lammer, så ville mene at det ville være det rette stof at vælge, da jeg ikke er interesseret i at ryge mig skæv :) Hvis der er andet at vælge imellem, så skriv det gerne :)

Btw fandt lige en shop der sælger mulungu, og det lyder egentlig også meget spændende, om den shop jeg kigger på så er pålidelig nok er så et andet spørgsmål.. hmm

Medlem

Personligt elsker jeg benzoer... med måde selvfølgelig! Det er bestemt ikke noget man skal gå at proppe sig med på daglig basis. Men en gang imellem (måske hver 14. dag...) er det ganske enkelt en fantastisk måde at koble/stresse af på - for mig personligt, i hvert fald...

Oxazepam er IMO fin at prøve med (15-30mg), da det er en af de mildeste benzoer på markedet og samtidig har en forholdsvis kort halveringstid...(ca. 10 timer)...
Diazepam er også okay (5mg)... men vær opmærksom på, at du sandsynligvis også vil være rimelig påvirket dagen efter... :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Puha, jeg synes nu alprozolam er at foretrække. Ved ikke lige hvor mange mg det er, men "plejer" (de sjældne gange jeg gør det), at spise 4 - 5 af de lyserøde (tafiler) på én gang. Tja, og rusen er ydert behagelig. Du bliver meget afslappet, ro i kroppen, forbandet SKÆV (men det er vel også det der er meningen! :D ) Men ja, føles nærmest som om du svæver, og med en følelse af lykke.
Men jeg vil ikke ligefrem råde dig til at spise så mange når det er første gang du prøver dem. Du kan komme galt afsted, eller ende med at gå fuldstændig kold. Så start stille ud, sålænge du ikke kender virkningen, og ikke ved, hvad den gør ved dig! :)

Medlem
Brugeravatar

Man måler benzodiazepiners potencitet i forhold til diazepams. En oversigt over benzodiazepiners (dem, der er til salg i Danmark) potens, halveringstid og handelsnavne:

Kemisk navn Handelsnavne Halveringstid
u. aktive metabolitter Potens
(?=10mg Diazepam) Primær effekt
Diazepam Valium
Stesolid
Apozepam 20-100 timer 10 mg Anxiolytikum
Chlordiazepoxid Klopoxid
Risolid 5-30 timer 25 mg Anxiolytikum
Clonazepam Rivotril 18-50 timer 0.5 mg Anxiolytikum
Bromazepam Lexotan 15 timer 5-6 mg Anxiolytikum
Oxazepam Alopam
Oxabenz
Oxapax
Oxazepam 10-15 timer 20 mg Anxiolytikum
Flunitrazepam Flunipam 24 timer 1 mg Hypnotikum
Triazolam Halcion
Afhængighedsskabende egenskaber
Benzodiazepiner er kraftigt fysisk og psykisk afhængighedsskabende. Afhængighed kan opstå allerede efter få uger med terapeutisk indgift, og kortere tid med megadoser.

Ifølge Sundhedsstyrelsen bør benzodiazepiner højst bruges i få uger. Behandling ud over 4 uger anses som uhensigtsmæssig, og allerede ved starten af behandlingen bør man træffe aftale om varighed og aftrapning. Det påpeges, at benzodiazepiner ikke bør bruges mod stress, kriser eller bekymringer over almenmenneskelige problemer [1].

Efter brat nedsættelse -, eller ophør af langtidsbrug af benzodiazepiner opstår overaktivitet af nervesystemet, d.v.s en abstinensreaktion med følgende karakteristika:
Forstyrrelse af humør og tænkning: Angst, frygt, forstemning, sortsyn, irritabilitet, tvangstanker og ideer om forfølgelse.
Søvnforstyrrelse: Søvnløshed, ændret søvnrytme og træthed om dagen.
Fysiske symptomer: Hurtig puls, blodtryksforhøjelse, livlige reflekser, muskelspændinger, ledsmerter, rastløshed, rysten, kvalme, kuldegysninger, sveden, besvær med koordination af bevægelser, øresusen samt i sjældne tilfælde krampeanfald.
Perceptionsforvrængninger: Lydoverfølsomhed, føleforstyrrelser (kriblen under huden), uvirkelighedsfølelse, uskarpt syn, illusioner samt i sjældne tilfælde hallucinationer.
[redigér] Forgiftning
Hvis man indtager for store doser benzodiazepiner, er det muligt at dø. Overdoseringsdosen (hvor benzodiazepiner er indtaget alene, uden samtidig indgift af andre depressanter, fx opioider, alkohol) er typisk meget højere end terapeutiske og rekreative doser. Der findes en modgift, flumazenil (Lanexat®) som kan administreres.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg kan ikk forstå at clordiazepoxids halveringstid skulle være mindre end diazepams? Er det virkeligt rigtigt? Jeg har altid troet det var det benzo med den absolut længste halveringstid.. Især da det bruges til aftrapning af misbrug af medicin og alkohol osv.. Og så synes jeg også det føles somom de store grønne Risolid sider en krig i kroppen!! Men de er nu meget milde!
Nogen der kan fortælle mig forskellen på plasmahalveringstid og halveringstid??

Peace Morpheus

Admin
Brugeravatar

Ved ik lige, hvor psyduck har den tabel fra, men den er ikke helt akkurat for chlordiazepoxid.

Hapset fra lægemiddelkataloget:
Citat:
Metaboliseres i leveren til bl.a. N-desmethyldiazepam, som er farmakologisk aktiv. Plasmahalveringstiden for chlordiazepoxid er 10-48 timer og for N-desmethyldiazepam op til flere døgn.

Forklarer også hvorfor de har så lang virkningstid.

Morpheus skrev:
Nogen der kan fortælle mig forskellen på plasmahalveringstid og halveringstid??

Ingen, halveringstid = plasmahalveringstid. Men jeg synes ofte, det er lidt omsonst altid at snakke om stoffers plasmahalveringstid fremfor deres virkningstid. Disse to er langtfra altid ens. I mange tilfælde er der kun en lille sammenhæng mellem plasmahalveringstid og virkningstid.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den har jeg fra wiki: http://da.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepin
Synes bare det var lidt mere overskueligt end det sunshine reagge postede.

Medlem
Brugeravatar

Det er med benzo som med alle mulige andre slags stoffer, halveringstiden er individuel. Med hensyn til Risolid ( chlordiazepoxid ) mener jeg helt klart også helveringstiden er noget længere. Er fast bruger af dem, så har stor erfaring med dem. En lille bonus oplysning ang Risolid er, at de var de første benzodiazepiner i verden :D

Medlem

Det er meget svært at forestille sig benzo-rusen, og hvis det er for at prøve noget nyt til en hyggeaften tror jeg du vil have mere glæde af en mild opiat/opiod rus. fx Kodein, oxicondon eller morfin, du kunne også starte ud med kratom.

Benzoer er imo lidt sværer at holde af, og det er mere den lalleglade ligegyldighed, end det er hygge. I min optik er benzoer glæden ved ikke at mærke verden, hvor morf er glæden ved at ens verden føles så fantastisk. Begge er helt oplagt til eskapisme, men på hver deres måde.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Man kan jo også blande benzo og opiater :gud:

Er ikke noget jeg vil opfordre folk til og slet ikke uerfarende mennesker, da du virkelig skal kende din tolerance med stofferne.
Det er et trip som er svært at beskrive men de erfarne herinde ved hva jeg snakker om 8)

Og så slutte af med god ryger inden du ligger dig på sengen, lukker dine øjne og svæver ud i drømmeland :joint:

Selvom du har været der hele dagen, bare i "vågen" tilstand :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Mixe benzoer og morfin
ja og det er også direkte livsfarligt.
også for erfarende mennesker

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg husker da ihvertfald et par stykker andre benzoer der var tilsalg i danmark der jeg arbejde på et medicinal engro firma... men kan self have ændret sig fra dem gang det er dog helt klarst de mest normale de har nævnt de andre udskrives ikke medmindre personen ikke har været vant til andet i mange år--

og ja edit mixet af benzoer og opioder er nok den combo man mester flest af i misbrugs miljøet især hvis det samtidigt er suppllert med et godt alkohol misbrug hvilket ofte er en fast del af en blandings misbrugers repeturar

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Hvorfor skulle man dog trippe på benzoer mixed med opiater "sunshine reagge"?? Ingen af de 2 ting er psykedeliske..
Jeg vil dog give dig ret i at hvis man har besluttet sig for at leje med de 2 ting med hinanden skal man virkeligt kende sig selv godt hvad angår tolerance osv. og virkeligt passe enormt meget på!!!! Det er helt bestemt IKKE noget jeg vil anbefale da det simpelthen bare er ALT for risikabelt!!!
Må da indrømme at jeg selv er ret vild virkningen! Men jeg står også i en speciel situation da benzodiazepiner desværre er en del af min hverdag..

Peace Morpheus!

Medlem
Brugeravatar

Kald det hva du vil, men jeg kalder det at trippe 8)
Vi har alle vores egne navne/udtryk på det at bruge forskellige stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Vi kan også kalde det ( lige lukt ned i helvede trip )
eller.. ( åbner aldrig øjnene igen trip ) eller ( den evige søvn )
ej jeg skal nok stoppe... pas nu bare på dig selv for helvede.

Det lader til du forguder den kombi, og det syntes jeg er rigtig ærgeligt og trist,
da det nemt kan ende tragisk, for dig og dine nærmeste.

Medlem

Sunshine reagge: Kan du i det mindste ikke se, at det mildt sagt er ubetænktsomt at skrive, når trådstater har så sparsom erfaring?

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Kan ikke se hvorfor jeg ikke må dele ud af min erfaring?

Oplever ikke mig selv som en person der prøver, at vildlede folk.
Vildlede: Give nogen en forkert opfattelse ved at narre dem eller give dem urigtige oplysninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]