Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 04:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Enig.

En kammerat skulle engang have blandet lidt speed i øllen fordi han ikke turde sniffe. Han brød sig bestemt ikke om smagen, og det var ikke just en megadose, han fik indenbords.

Det kan have været et benzodiazepin; de har ikke nogen speciel smag (som jeg husker dem. Har dog aldrig eftertygget en valium). Det er heller ikke en af Z-pillerne; de smager også af shit til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Levose skrev:
Det er heller ikke en af Z-pillerne; de smager også af shit til.

Z-piller = zopiclon/zolpidem? I så fald kan de med garanti smages. Jeg havde den ulækreste eftersmag nogensinde 6 timer efter jeg havde taget 2 stk

Titel:
Flueknepper kongen

shinsou skrev:
Levose skrev:

Z-piller = zopiclon/zolpidem? I så fald kan de med garanti smages. Jeg havde den ulækreste eftersmag nogensinde 6 timer efter jeg havde taget 2 stk

Yep, zopiclon, zolpidem og zaleplon smager virkelig fælt. Og du har sikkert taget zopiclon, som giver sådan en behagelig metallisk eftersmag i op til 24 timer...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Levose skrev:
shinsou skrev:
Levose skrev:

Yep, zopiclon, zolpidem og zaleplon smager virkelig fælt. Og du har sikkert taget zopiclon, som giver sådan en behagelig metallisk eftersmag i op til 24 timer...

Korrekt, det var zopiclon. Ufatteligt at så lille en pille kan give så forfærdelig en eftersmag i så lang tid. Fy for faen! Nå OT, sorry

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Vil ikke tro at det er amfetamin

Normalt bliver man jo helt frisk og kan ikke mærke alkoholen. Jeg bliver nærmest normal når jeg blander de to

Tror heller ikke at smagen ville være så lækker

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Vil ikke tro at det er amfetamin

Normalt bliver man jo helt frisk og kan ikke mærke alkoholen. Jeg bliver nærmest normal når jeg blander de to

Tror heller ikke at smagen ville være så lækker

Glem heller ej den nedsatte trang for søvn / sult dagen(e) efter som medfølger ;)

Junior medlem

. SÅ sent som igår, da mig og gutterne var ude og ryge. Jeg havde vel taget 3-4 hiv, inden den gik videre.
Lige pludselig blev alt bare sort. selvom vi stod på en vej, med en masse lys. og jeg kunne næsten intet høre. det var ligesom at have propper i ørene. bar værrer. Så fladte jeg så om, og jeg var virkelig væk. de kunne næsten ikke få kontakt med mig.

- Hva kan man kalde det? eller er der en forklaring på det?

Medlem
Brugeravatar

Samilla skrev:
. SÅ sent som igår, da mig og gutterne var ude og ryge. Jeg havde vel taget 3-4 hiv, inden den gik videre.
Lige pludselig blev alt bare sort. selvom vi stod på en vej, med en masse lys. og jeg kunne næsten intet høre. det var ligesom at have propper i ørene. bar værrer. Så fladte jeg så om, og jeg var virkelig væk. de kunne næsten ikke få kontakt med mig.

Måske er der nogen som har dopet jeres joint? Hehe. Måske har der været store mægder Crack eller Ryge-Heroin i. Men det tvivler jeg dog på.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
min umiddelbare reaktion er også at det ikke har været speed. speeden burde kvikke/vække dig lidt op fra dit stive stadie, og absolute ikke resultere i blackout og forvirring i den grad, og så smager det normalt af lort.
engod portion E er bedre i stand til at skabe "sorte huller" og mystisk motorik, men så ville du have følt en udpræget eufouri...

mit bud er derimod, hvis det har noget med narko at gøre overhovedet, at det har været et benzodiazepin - smertestillende og meget "samarbejdsvillig" med alkohol, til at skaffe dig store huller i huller i hukommelsen, dårlig motorik, og yderst irrationel handlingsrækkefølge... farlig kombo...

ghb er også en mulighed, men så ville du være gået ud emiddelbart (10-30min.) efter indtagelsen af drikken, og kommet dig inden for 3 timer...

anden mulighed er ganske almindelig udmattelse - efter job, nærrig søv, Mc D-mad, stressede tanker eller overophedning efter vild dans og div kombinationer....
godt spørgsmål, men du får ikke noget svar før du har fået taget en blod/urinprøve...
KH TATP

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
Jeg kan altså også godt få black out af alkohol som du beskriver der spesielt hvis jeg blander tequila og øl jeg bliver meget glad, nærmest lidt hyper og jeg kan ikke huske noget selv andet en små glimt fra natten og balansen er = 0

så jeg tror ikke at du har fået nogen stoffer i dig :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Northen skrev:
Jeg kan altså også godt få black out af alkohol som du beskriver der spesielt hvis jeg blander tequila og øl jeg bliver meget glad, nærmest lidt hyper og jeg kan ikke huske noget selv andet en små glimt fra natten og balansen er = 0

så jeg tror ikke at du har fået nogen stoffer i dig :!:

Det der kan jeg også tilskrive mig.. :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Samilla skrev:

Cannabis medfører det man i fagsprog kalder ortostatisk hypotension, der kort fortalt betyder, at blodet render fra hovedet og ned i benene. Hvis det sker hurtigt kan man få et kort blackout med sortnen for øjnene, og en noget bizar oplevelse af lyd.
Jeg har selv oplevet noget lignende, dog heldigvis aldrig faldet om af det. Oftest kan man mærke, at det er kommer snigende, og så er det med at sætte sig ned eller holde fast i et eller andet solidt, så man ikke mister balancen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
noname skrev:
Cannabis medfører det man i fagsprog kalder ortostatisk hypotension, der kort fortalt betyder, at blodet render fra hovedet og ned i benene. Hvis det sker hurtigt kan man få et kort blackout med sortnen for øjnene, og en noget bizar oplevelse af lyd.
Jeg har selv oplevet noget lignende, dog heldigvis aldrig faldet om af det. Oftest kan man mærke, at det er kommer snigende, og så er det med at sætte sig ned eller holde fast i et eller andet solidt, så man ikke mister balancen.

Been there, done that, seen it many times!

Jeg har dog altid haft en idé om at det var blodsukkeret der blev kraftigt sænket?
Sukkervand har i hvertfald altid virket for mig og andre i sådanne situationer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Ja, din drink blev doped :?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
noname skrev:

Dette har jeg også oplevet. Det kan virke meget voldsomt - jeg forvekslede min første episode med epilepsi (lider ikke af epilepsi, så vidt vides), mit syn begyndte at flimre, og jeg blev svimmel. Kort tid efter skrumpede min synsvinkel ind, og det forsvundne blev erstattet med farveflimmer. Musikken og mine kammeraters snak forsvandt (måske delvist) jeg besvimede, og vågnede ved faldet.
uhyggelig oplevelse når man ikke kender årsagen, men ortostatisk hypotension lyder som en god forklaring.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ortostatisk hypotension? Det kunne godt føles som en blodtrykseffekt - jeg har ellers mest hældt til at det har været en effekt på blodsukkeret. Jeg har oplevet det 3-4 gange på egen krop, og det kan være ret modbydeligt. Et par gange er jeg besvimet ret reélt, om end kortvarigt af at ryge cannabis, og de gange har endda ikke været under indtagelse af store mængder overhovedet.
Noname> Har du et bud på hvilken mekanisme cannabis kan inducere den effekt ved?

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Ortostatisk hypotension? Det kunne godt føles som en blodtrykseffekt - jeg har ellers mest hældt til at det har været en effekt på blodsukkeret. Jeg har oplevet det 3-4 gange på egen krop, og det kan være ret modbydeligt. Et par gange er jeg besvimet ret reélt, om end kortvarigt af at ryge cannabis, og de gange har endda ikke været under indtagelse af store mængder overhovedet.
Noname> Har du et bud på hvilken mekanisme cannabis kan inducere den effekt ved?

Aktivering af type-1 cannabinoide receptorer i blodkar forhindrer sympatisk innervering (dvs. påvirkning fra adrenalin/noradrenalin). Dette betyder udvidelse af blodkar, og derfor en sænkelse af blodtrykket. (artikel fra pubmed)

Ortostatisk hypotension forekommer når blodtrykket falder med over 20/10 mm kviksølv, hvilket bevirker et tab af blod fra hjernen i forbindelse med når man rejser sig op.

Titel:
Junior medlem

Farmand8900 skrev:
tror sq ikk på det har været MDMA eller amf. Tror mere på (hvis vi antager der altså har været noget i din drik) Flunitrazepam (rohypnol).

Denne benzo er netop kendt for at blive blandet i drinks, give black out og totalt hukommelses svigt, især blandet med alcohol. så måske det er det

Ja.. det er en mulighed, der næsten er opkaldt et begreb efter det.. "DRUG-RAPE" hvor offret er helt bevistløs og bagefter ikke kan huske noget..

Men da dine venner/bekente ikke bruger stoffer eller (sikkert) ikke er sex forbrydere vil jeg også gætte på at du har været stiv er faldet og slået hovedet og derfor ikke kan huske noget..

jeg ville og så mene at en kombo af: alkohol og rohypnol vil give meget slemme tømmermænd.. (ok..kan måske være svært at vudere når man har slået hovedet..)

Junior medlem

Geografisk sted: Den Mørke Jyske Løve muld
Jeg kan kun sige 542 eller gbl? eller hvad

Junior medlem
Brugeravatar

Donkykong skrev:
Jeg kan kun sige 542 eller gbl? eller hvad

Har du set at det her emne er 4 år gammelt? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]