Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer

Hvis man bruger perikon-præparater dagligt og har gjort det igennem længere tid, kan det så være farligt at kombinere det med mdma? Er der eventuelt fare for serotoninsyndrom, eller behøver man ikke frygte det? Samtidig vil jeg høre, om mdma overhovedet virker, når man igennem en periode har taget perikon dagligt? Eller fungerer perikon på samme måde som SSRI-præparater og blokerer rusen?

Håber, I kan hjælpe.

Anders

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er Perikon? Jeg kunne ikke finde det på Medicin.dk eller ved google søgning - medmindre det var noget naturmedicin?
Er det receptpligtigt, eller bare egenhændigt du tager det, og i begge fald - for hvad?

Hvis det er naturmedicin er det meget sandsynligt at der ikke er fastlagt nogen faktuel farmakologi (altså virkningsmåden) for stoffet.
Er du bekymret, så lad være at tage medicinen samtidig med at du tager MDMA.

Derudover kan det ikke anbefales at indtage potente stimulanser, som påvirker dit serotonerge nervesystem så voldsomt, hvis du har en depression eller lign. (Idet du nævner SSRI, kunne det være relevant) De fleste syntetiske SSRI'er blokerer effekten af MDMA.

Junior medlem

Perikon (St. John's Wort på engelsk) er en MAO-hæmmer ifølge http://www.wikipedia.net/wiki/MAOI.
Så det er "no-go" sammen med MDMA. Hellere være på den sikre side. Og ja, det er serotonin-syndrom man risikerer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anders San skrev:
Hvis man bruger perikon-præparater dagligt og har gjort det igennem længere tid, kan det så være farligt at kombinere det med mdma?

Perikum virker i retning af anti-depressive SSRI præparater, og de kan optage plads på dine receptorer og mindske MDMA effekten. Det er ikke en god kombination.

@MDMAInMedicine: Det er IKKE korrekt at perikum virker som MAOi (mono amine oxidase inhibitor), men perikum er LIVSFARLIGT at kombinere med netop MAOi. Læs nu for pokker indholdet på den side du linker til!!!

Du kan læse mere om MDMA og diverse præparater i vores wiki: http://psychedelia.dk/wiki/MDMA#Uddybende_information

Det er næppe farligt at kombinere perikum med MDMA, men det opfordrer lidt til at indtage dumt store doseraf MDMAen. Men undersøg hvor lang tid perikum er i kroppen og stop så med indtagelse i god tid før dit trip. Du sparer MDMA derved og får en bedre oplevelse.

Husk dog på at der kan være meget stor forskel på på folks reaktioner på MDMA. Jeg har aldrig selv oplevet nogen som helst nedtur på hverken methylon eller MDMA, men jeg har talt med flere på anti-depressiver, der utroligt nemt rammet et dybt, depressivt hul efter indtagelse af MDMA, dog mest ved flere månedlige indtagelser.

Regn med i ligningen at du måske har et "serotonin problem" i forbindelse med (gæt...) din vinterdepression, og at MDMA roder kraftigt MED serotoninsystemet. Du ved bedre selv, hvor hårdt du er ramt - så pas på dig selv. Hvis det er din første gang, så indtage din dosis på ca. 100 mg. MDMA uden at redoserer senere.

Og husk at hvis du ikke har et rent krystalprodukt eller på anden måde afprøvet stof, så bør du timer før eller dagen før skrælle 1-3 mg. af pillen og slikke eller sniffe det op for at teste for stoffets renhed eller allergiske reaktioner mod eventuelle "cutting agents" eller andre aktive stoffer, som ikke er MDMA!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rush skrev:
Hvad er Perikon?

Perikum på dansk.

Junior medlem

Malkavian skrev:
Perikum virker i retning af anti-depressive SSRI præparater, og de kan optage plads på dine receptorer og mindske MDMA effekten. Det er ikke en god kombination.

@MDMAInMedicine: Det er IKKE korrekt at perikum virker som MAOi (mono amine oxidase inhibitor), men perikum er LIVSFARLIGT at kombinere med netop MAOi. Læs nu for pokker indholdet på den side du linker til!!!

Du kan læse mere om MDMA og diverse præparater i vores wiki: http://psychedelia.dk/wiki/MDMA#Uddybende_information

Det er næppe farligt at kombinere perikum med MDMA, men det opfordrer lidt til at indtage dumt store doseraf MDMAen. Men undersøg hvor lang tid perikum er i kroppen og stop så med indtagelse i god tid før dit trip. Du sparer MDMA derved og får en bedre oplevelse.

Husk dog på at der kan være meget stor forskel på på folks reaktioner på MDMA. Jeg har aldrig selv oplevet nogen som helst nedtur på hverken methylon eller MDMA, men jeg har talt med flere på anti-depressiver, der utroligt nemt rammet et dybt, depressivt hul efter indtagelse af MDMA, dog mest ved flere månedlige indtagelser.

Regn med i ligningen at du måske har et "serotonin problem" i forbindelse med (gæt...) din vinterdepression, og at MDMA roder kraftigt MED serotoninsystemet. Du ved bedre selv, hvor hårdt du er ramt - så pas på dig selv. Hvis det er din første gang, så indtage din dosis på ca. 100 mg. MDMA uden at redoserer senere.

Og husk at hvis du ikke har et rent krystalprodukt eller på anden måde afprøvet stof, så bør du timer før eller dagen før skrælle 1-3 mg. af pillen og slikke eller sniffe det op for at teste for stoffets renhed eller allergiske reaktioner mod eventuelle "cutting agents" eller andre aktive stoffer, som ikke er MDMA!

Tusind tak for svar og gode råd - jeg prøver at finde ud af, hvor længe perikon er om at fordufte fra systemet, inden jeg hopper ud på den lyserøde mdma-sky.

Jeg har taget mdma/ecstacy flere gange før og har derfor en nogenlunde idé om, hvad jeg kan forvente, men ville gerne lige sikre mig bedst muligt, inden jeg gør det igen. Det er et stykke tid siden sidst, og da var jeg ikke på medicin, hverken konventionel medicin eller naturmedicin.

Det er i øvrigt ikke piller, jeg har fået, men noget relativt fint, lysebrunt krystalpulver, som minder om det, man kan se i posen på billedet her:

http://img512.imageshack.us/img512/9163/p1010422f.jpg

Jeg håber, det er ok - jeg har i hvert fald ikke mulighed for at teste det med sådan et test-kit - men mener, at det ligner det, jeg tog for nogle år siden, og som var lige i øjet (hvilket så er et temmelig tyndt, nærmest ikke-eksisterende sammenligningsgrundlag - I know).

Nå, jeg håber bare, at det er godt, og at vi får et godt trip (jeg skal tage det sammen med to kammersjukker, som ikke har prøvet mdma før. Så det er måske nok en meget god idé, hvis jeg prøver at tage lidt først inden de andre).

Anders

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Umiddelbart ser det okay ud, har selv fået de brune/rødlige krystaller før og der fint smæk på :) .

Ville nok give det en acetone vask for at få et mere rent produkt og slippe af med nogen af de nasty kemi rester, som der desværre tit er i sådan noget ;) .

Junior medlem

Gartnersvinet skrev:
Umiddelbart ser det okay ud, har selv fået de brune/rødlige krystaller før og der fint smæk på :) .

Ville nok give det en acetone vask for at få et mere rent produkt og slippe af med nogen af de nasty kemi rester, som der desværre tit er i sådan noget ;) .

En acetonevask, er det noget med at smide mdma'en i et kaffefilter og så lade noget iskold (kan det ikke passe?) acetone løbe igennem? Og så bare lade det tørre efterfølgende? I så fald er det så kun urenhederne, man fjerner på den måde, eller ryger der også noget af selve mdma'en, når man gør det? Og hvad med acetonen - efterlader den ikke nogle ubehagelige kemikalierester?

Junior medlem

Jeg har taget mdma/ecstacy flere gange før og har derfor en nogenlunde idé om, hvad jeg kan forvente, men ville gerne lige sikre mig bedst muligt, inden jeg gør det igen. Det er et stykke tid siden sidst, og da var jeg ikke på medicin, hverken konventionel medicin eller naturmedicin.

Hej! Denne tråd er gammel, så jeg ved ikke, om du, Anders, stadig er herinde, men jeg læste dine spørgsmål med interesse, for jeg er i samme situation. Har haft masser af fantastiske oplevelser med ecstasy. Har dog ikke brugt det i nogle år, og jeg er i mellmtiden begyndt at bruge perikon. Så jeg er meget interesseret i at høre, hvor det gik dig.

Prøvede du at tage mdma med perikon i kroppen?
Eller fandt du ud af, hvor lang tid, der skal gå fra perikon er taget til det er ude af kroppen?
Jeg vil riigtig gerne flyve en tur, men tør ikke uden videre, da jeg slet ikke ved, om der skal gå timer, dage eller uger uden perikon, før jeg kaster mig ud på min yndlingssky?

Medlem

Hej! Denne tråd er gammel, så jeg ved ikke, om du, Anders, stadig er herinde, men jeg læste dine spørgsmål med interesse, for jeg er i samme situation. Har haft masser af fantastiske oplevelser med ecstasy. Har dog ikke brugt det i nogle år, og jeg er i mellmtiden begyndt at bruge perikon. Så jeg er meget interesseret i at høre, hvor det gik dig.

Prøvede du at tage mdma med perikon i kroppen?
Eller fandt du ud af, hvor lang tid, der skal gå fra perikon er taget til det er ude af kroppen?
Jeg vil riigtig gerne flyve en tur, men tør ikke uden videre, da jeg slet ikke ved, om der skal gå timer, dage eller uger uden perikon, før jeg kaster mig ud på min yndlingssky?

Der er meget diskussion om Perikum/ St.Johns Wort, er en MAOI, men i så fald, vil det først være sikkert at tage MDMA, 2 uger efter sidste dosis Perikum.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]