Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Til venstra for jointen!
Nå så gik man lige fra 8 planter til 3 :(
Det var satme hårdt at smide 5 ud i skraldern :(

Kommer nye billeder af hunnerne i morgen.

BTW: satte dem i blomst sidste onsdag, kan hannerne godt nå at udvikle sig og springe inden for de 9-10 dage?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Surt... hold kæft hvor har jeg prøvet det der mange gange.. totalt nederen..

Fra en pollensæk udvikler sig, til den spreder sin pollen kan ske på mindre end 24 timer.. så det er RET vigtigt man holder øje med dem når man går ind i blomstringsfasen (medmindre man bruger femi frø ;) )

Opdatere iøvrigt min tråd senere i aften regner jeg med. Har været i gang med at lege byggemand bob.. :P .. Nyt gro skab.. blev sku træt af mit grotelt.. :P

Medlem
Brugeravatar

;/ er jeg ked af at høre :(

derfor jeg bruger femi frø :)

Medlem
Brugeravatar

24 timer ! ! damn, nå så må vi se om der kommer frø. skal nok have været nogle sække derinde i 4-5 dage.
synes bare det lignede små buds til at starte med :P

Vil jeg helt klart også feminized fremover!
Var lidt ærgeligt jeg ik havde den erfaring da jeg bestilte frø første gang :(

Her er de sørgelige rester, eller de er egentligt rigtig fine... De fylder bare ik så meget i teltet mere :(

Billede
By dadon86 at 2011-11-13

Billede
By dadon86 at 2011-11-13

Billede
By dadon86 at 2011-11-13

Billede
By dadon86 at 2011-11-13

Medlem
Brugeravatar

Opdatere iøvrigt min tråd senere i aften regner jeg med. Har været i gang med at lege byggemand bob.. :P .. Nyt gro skab.. blev sku træt af mit grotelt.. :P

Har du opdateret? synes ik jeg kunne finde det... Det er Royal cheese tråd du mener ik?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg har opdateret :)

Dine planter ser iøvrigt rigtigt fine ud. :)

Medlem
Brugeravatar

Så blev det søndag :)

Endelig er der begyndt at komme buds, kan desværre ik tage ordentlige nærbilleder,
de bliver alt for lyse og utydlige.

Den tynde ranglede i baggrunden, er den jeg klippede toppen på.
Tror selve planten har haft lidt dårlige gener, for den er aldrig rigtigt gået helt amok.
Den er vokset fint, men er bare aldrig blevet så busket.

Billed 2 og 3:
Desuden har jeg prøvet at binden toppen på af dem ned, men efter et par dage, drejer toppen mod lyset igen.
Skal man så skiftevis binde den til hver side, så toppen hele tiden peger ned af, eller er det fint bare en enkelt gang?

Billed 4 er min natural.. det eneste jeg har gjort ved den er at trimme den lidt,
når de store blade begynder at skygge for meget.

Billede
By dadon86 at 2011-11-20

Billede
By dadon86 at 2011-11-20

Billede
By dadon86 at 2011-11-20

Billede
By dadon86 at 2011-11-20

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ser da ud til at trives super godt! Du skal nok få nogle gode resultater, glæder mig til at se dem før de skal høstes! :)

Medlem
Brugeravatar

ser skide godt ud bare lidt tomt desvære :(

hva med at smide nogle lowrydere ind i bunden :) de kan jo klare bloom pære hele vejen igennem deres liv :) og tager kun 2 - 2 en halv måned ;)

Medlem
Brugeravatar

Tak tak :)

Kunne man selvf. godt gøre. Men har allerede købt nye frø til næste omgang, White Widow Feminised :)
er også snart 3 uger henne i blomstringen, så der skal høstes om en mdr. ca :)
Blomstrer auto egentligt selvom der er 18t lys?

Nogle der ved om White widow er sværer eller nemmere at dyrke and AK?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
:)

Blomstrer auto egentligt selvom der er 18t lys?

ja og også under 24t og 12t.
autoer går i blomst uanset hvad :)

Medlem
Brugeravatar

ok kunne da godt være man skulle have et par i bunden så :)

Når man binder toppen på en plante ned, skal man så skiftevis binde den til hver side,
så toppen hele tiden peger ned af, eller er det fint bare en enkelt gang, selvom toppen så bare drejer op igen?
og skal de være bundet helt frem til høst, eller er det kun i en periode man træner/stresser dem sådan?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

Når man binder toppen på en plante ned, skal man så skiftevis binde den til hver side,
så toppen hele tiden peger ned af, eller er det fint bare en enkelt gang, selvom toppen så bare drejer op igen?
og skal de være bundet helt frem til høst, eller er det kun i en periode man træner/stresser dem sådan?

1 nej gør som du har lyst til
2 så længe du har lyst og så længe du har plads til de sideskud der popper op.

Medlem
Brugeravatar

ok tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå.. det er vidst også ved at være på tide at jeg spørger dig om noget :)

Først og fremmest vil jeg påpege de extraordinære flotte planter du har... Kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvordan du har passet dem, og hvad forhold du har givet dem. Det er længe siden jeg sidst har set så flotte mørkegrønne planter som ikke viser tegn på hverken det ene eller det andet.. Så thumbs up for dét! .. Super nice gået :)

Bare en nogenlunde forklaring på dit vandingsmønster, gødningsmønter, jord, varme, ph osv.. ku være rigtigt fint :)

De nye jeg har gang i, håber jeg også bliver nogle prakteksemplare på hvordan de skal se ud, men jeg syntes bare altid at rende ind i overvanding, uanset hvor forsigt jeg er, og uanset hvor meget og hvor lidt jeg venter med at vande/gøde..

I dette tilfælde tror jeg årsagen er simpel, da jeg har brugt avispotter til spiring, og istedetfor at pille dem ud af spirepotterne, har jeg bare plantet dem direkte ned i ny jord, med potte og det hele.. Og jeg tror det har medvirket til at jorden omkring rødderne har været ekstra fugtig, og det er måske ikke så smart en måde at starte en plante ud på.. Så lærte man det! :)

Nå.. dernæst.. så vil jeg spørge dig, om ikke du syntes ventetiden er ulidelig? :D .. Jeg sidder selv (efter 2 år nu) og stirre på planterne lige så snart jeg har mulighed for dét, og tænker hele tiden over smartere og bedre metoder at gro på, så det blir så nemt og ufejlbarligt som overhovedet muligt.. :) ..

Og så elsker jeg bare at køre hånden langs stilken, og dufte til planterne.. Man blir helt vild i varmen af det.. :D ..

Hvilken gødning bruger du?

Hvad temperatur holder du dem ved, og har du sprøjtet bladene med vand, eller stilt en vandflaske ind i teltet for at øge luftfugtigheden? .. har lagt mærke til planter bliver matte i farven, når luftfugtigheden ikke er høj nok, men dine ser jo fantastiske ud. :)

Nårh ja.. og så et sidste spørgsmål..

Har du "kun" den bette blæser der, som sidder på siden med hovedet nedaf? .. for syntes da ellers godtnok dine stammer er blevet OK tykke, og den ligner ellers ikke en blæser som kan trække den helt store volumen.. :)

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for de pæne ord :)

Håber ik det blver kedeligt, men:
Et lille resumé af de planter der er tilbage i mit grow:

Jord i de 2 hvide spande er plantemuld fra pindstrup <-(fabrikant) med leca.
og den sorte er billig alm. plantemuld købt i fakta til 25kr :) kan ik huske fabrikant.

Har været rigtig forsigtig med vanding, i begyndelsen brugte jeg kun min mister til at spraye
både planter og jord indtil ca denne størrelse.
http://imageshack.us/photo/my-images/204/dsc0113pg.jpg/
man kan se hvordan jeg fugtede jordet til det var trukket ind til at holde en ½ dag ca.
Dette gjorte jeg lidt efter fornæmelse, gerne 2-3 gange om dagen. så det galt lidt om at holde øje hele tiden.

Derefter begyndte jeg kun at vande jorden helt igennem, og vente 2-3 dage, nogle gange 4, til jorden var helt tør.
De første uger bedømte jeg med en lillefinger, men så snart de var store nok til at man kan se de kan hænge og se slatne ud,
begyndte jeg at lade jorden tørre ud til man kunne se vandmangel på planterne.
Rimelig hurtigt lærte jeg mønstret, og nu kan jeg næsten gå ind og sige, inden for en time begynder bladene at hænge,
og så vander jeg :) det er altid været lige til sidst, og ofte når jeg er kommet hjem fra job, skulle de have vand i en fart :)
Dog har jeg ved siden af sprayet med min mister som bare fanden, 5-10 gange om dagen og over det hele, også så de drypper :) og min vandflaske har altid stået i teltet med lidt vand i. Har ingen luftfugtighedsmåler, men tror den har været høj,
i disse forhold.

Gødning har kun været Bio-Grow og Plantenæring NPK 8-3-5 fra Blåkorn købt i det lokale plante center :P
Og det er det stadig :D køber Bio-Bloom i weekenden da jeg får løn der, og begynder på det.
Fra denne størrelse:
http://imageshack.us/photo/my-images/40/dsc0117az.jpg/
Har jeg skiftevis blandet 2/3 af en probful, i en 2L flaske til alle 8 planter, og gødet hver 4-5 dag.
Lige nu får de 3 planter de 2L selv. Hvis det kan give et indtryk at min forøgelse.

PH - No Ideá, bruger bare vand fra hanen, men skal nok poste det så snart jeg får købt en måler
Temperatur har altid været høj, gennemsnit ca 30 i toppen af planten og ca 25 bunden af teltet med lys,
også derfor jeg mistede så meget.
Og ca. 20 i mørke.
Desuden for de frisk luft hele tiden, er kun når lyset er slukket, vinduet er lukket, hvis det har noget at sige.

Ang. ventetiden... Puha.. vil jeg næsten ik begynde på :P
Har det præcist ligesom dig hehe. De fungere jo næsten som små pokaler man lige skal ind og triumfere over :D
Og det er bare så dumt. det første jeg gør når jeg kommer hjem fra job,
er at gå ind og kigge, kæle, og dufte, for at se hvad nyt der er sket, og hver dag kan jeg se intet, for var jo også lige inde og kigge før jeg tog på job :P kan kun se fremskridt ved at læse min egen tråd hehe :D
Og det gør kun vente tiden værre tror jeg :)

Jep har "kun" den lille blæser hehe.. hvordan de har kunne gro sig så stærke? i don't know :)
Men har drejet planterne en halv omgang hverdag, og hele tiden roteret blæseren, så de skiftevis for vind 1-1½ dags tid.
I starten kunne den godt dække alle sammen.

Damn kl er 00.50, tiden er sku da løbet helt fra mig..
Sorry stavefejl eller andet, men bliver sku nødtil at hoppe i seng.. håber jeg fik det hele med, eller kigger jeg den lige over i morgen, og laver en EDIT. hvis det er nødvendigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det altid bedre at kigge en gang for meget, end at glemme dem totalt ;) .. men ja.. der sker ikke det vilde når man kigger hele tiden :P .. Dog kan man i det vegetative og 14 dage inde i blomst godt se forskel på morgen og aften, da planten vokser imellem ½-5 cm om dagen.. :)

Tror du har fat i noget med din vandingmetode..

Da jeg startede ud med at dyrke, brugte jeg ligesom dig en "mister" til at vande med, og gjorde faktisk som du også gør, med at vande tit, men ikke så meget.. og kun lige et par sprøjt af gangen, så kun overfladen ligesom er fugtig..

Dog læste jeg så at man skal passe meget på med overfladevanding, da det kan få rødderne til at vokse til siden, i stedetfor nedaf.. Så det gik jeg fra igen...

Men tror du har fanget noget der.. for lige såden, har jeg stort set døjet med overvandingssymptomer, og det er uanset om jeg har startet ud i små avispotter, små 1liters potter, eller lign.. Det er dog heldivis noget der går over igen, i løbet af growet, men det er nu stadig træls at sku pille de nederste skud/bæreblade af pga. "sygdom" efterhånden som dagene skrider frem..

Har fks. Lige klippet alle de mindre skud af mine planter, da jeg ikke bryder mig om at planten skal bruge sin energi på nogle små skud i bunden, som alligevel ikke får lys nok, til at ku blive til noget, og derfor satser jeg også på at ved at fjerne de små, så får planten mulighed for at fokusere på toppen..

Det hvertfal hvad der står skrevet i CF guiden.. Såh.. Det er det jeg går ud fra.. :)

Men ellers rigtigt god ide, det med at være ekstra påpasselig, de første 14-21 dage... Det er nok der jeg selv er blevet lidt for overmodig endnu.. Men nu vil jeg da være ekstra ekstra ekstra påpasselig med mine nye Cheese, og se om jeg kan gøre tricket efter ;)

Takker for en god forklaring.

Medlem
Brugeravatar

Så blev der endelig Søndag er der begyndt at ske noget med din buds :)

Medlem
Brugeravatar

Takker for en god forklaring.

Your welcome mate :joint:

Så er der Update, dag 25 i blomst.
Ja de er begyndt at lugte godt nu :) og masser af krystaler er begyndt at dukke frem :)
Men fik først købt Bio-Bloom igår, så håber de går amok den næste uges tid :)

Billed 2 og 3 er den jeg stressede ved at binde toppen ned, men fjernede snoren igen idag.

Billede
By dadon86 at 2011-11-27

Billede
By dadon86 at 2011-11-27

Billede
By dadon86 at 2011-11-27

Billede
By dadon86 at 2011-11-27

Billede
By dadon86 at 2011-11-27

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ummmmm... Man blir helt lækker sulten, bare af at se på dem :o)

Ser fandme godt ud.. Ku godt være man sku forsøge sig med noget afgani kush snart :)

Husk at noter dig størrelsen på dem.. Som jeg ser det, har du plads til ca 5 planter i den størrelse der.. 4 i hjørnerne og 1 i midten.. uden de kommer til at stå alt for tæt. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]