Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 07:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy.

Jeg har idag været til samtale hos min læge, sammen med min psykolog, for at komme i ordentlig behandling.
Han spurgte om jeg havde noget misbrug, hvor jeg svarer nej. Selvom jeg både var påvirket af benzodiazepiner og alkohol. Det er bare ikke det eneste jeg har taget den sidste uges tid.

Vores snak handlede meget om psykiatisk hjælp, samt en støtte gruppe for emotinelt ustabile (borderline)

Jeg bliver bedt om at tage hen på et ambulatoriet for at få taget nogle blodprøver, for at finde den bedste medicin til mig.

Men tjekker de for andet? Er en smule bekymret, fordi jeg ikke fortalte sandheden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fortæl dem dog sandheden. Hvordan skal de kunne hjælpe dig når de ikke kender det grundlag de bedømmer dig på?

Hvis du vil din behandling seriøst må du stramme op.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Nogle antidepressiver kræver blodprøvekontrol - er du allerede i behandling med et præparat?

Medlem

Nogle antidepressiver kræver blodprøvekontrol - er du allerede i behandling med et præparat?

nej, har selvmediceret mig med benzoer ca siden februar

Senest rettet af Honey 02 dec 2011 10:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vær nu for fanden ærlig over dem, så de kan hjælpe dig på bedst mulig vis. Ingen grund til at skjule noget. I så fald, er det et forkert sted du er.. Gro nogle nosser..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du skal sige, at du har selvmedicineret og ikke, at du er i et misbrug. Det kan godt være, at de synes det er to sider af samme sag, men du har jo formentligt gjort det, fordi det har hjulpet på din situation i et vist opfang.
Men du er sgu nødt til at fortælle det, ellers er der risiko for, at de giver dig en forkert behandling, der i værste fald kan være skadelig for dig...

Medlem

Det handler ik om jeg skal gro nogle nosser.
Da alt det her lettere sagt end gjort, det har taget mig et 1/2 år at få bygget tillid nok at indblande min læge..

Har da os tænkt mig at ligge kortene på bordet, når jeg er helt tryg med min læge

Junior medlem

Nika mus: Jeg forstår dig udmærket .. Jeg har selv lige været hos min psykiater i dag .. Og det er først nu jeg føler at jeg kan åbne mig bare en smule over for ham .. Har altid haft meget svært ved at stole på folk , og ISÆR autoriteter .. Har stadig ikke fortalt ham om nogle af mine misbrug .. Kun at jeg har svært ved at stoppe hvis jeg har smagt den første bajer ..

Men det er rigtigt som de andre også påpeger .. Du bliver nødt til at fortælle din læge det , enten er du "heldig" at de ikke opdager det , men risikerer måske at komme i en behandling da i det tilfælde er skadelig for dig .. Og hvis de opdager det , ved de jo at du har løjet og får en "skideballe" den vej ..

Mit råd er til dig at fortælle din læge det . Håber det var brugbar information .

Og husk , din læge har både tavshedspligt + at han ikke må være "dømmende" overfor dig som patient . Han kan tænke hvad han vil , men har ikke ret til at "rakke" ned på dig . :)

Og så held og lykke med det :)

Medlem

Sortsnog, Jeg vil skam gerne fortælle dem sandheden, men er stor del af mig, er bange for at blive svigtet.
Det var også en af de ting min psykolog sagde til ham, og at hun var taget med for at støtte mig.

KaktusKlausen, hvorfor er det nogle antidepressiver kræver blodprøvekontrol?

Incase, Jeg er skam så småt begyndt at gro de nosser jeg skal ha. :-) Det tager bare sin tid, men Rom blev ikke bygget på en dag. Og på sin måde så er jeg ærlig, for der blev sagt at jeg er bange for ende som min mor/storebror.

Noname, min læge ved godt jeg har benyttet mig af benzodiazepiner i en periode.
Det var en af de oplysninger jeg var gik med til, blev sagt under konsultationen sammen med min psykolog fra GJ.
Jeg benytter mig ikke af dem hver dag længere, men i perioder hvor jeg har det meget svært, så som sådan noget som igår. Min læge spurgte mig også om det, og jeg svarede ja, men han spurgte ikke om jeg havde taget nogle samme dag, bare om jeg før har taget dem.

Chrell, Jeg har skam også tænkt at fortælle det til min læge, næste gang jeg skal derop, og få svar på mine blodprøver.
Men jeg vil dog ikke sige det som jeg har løjet overfor ham, han spurgte jo ikke om jeg stadig benyttede mig af dem. Som jeg skrev længere på til noname.

Men nok om det, jeg undrede mig bae over at skulle ha taget blodprøver.

Dedikeret medlem

Nika mus godt gået det kan godt være du ikke har fået bygget Rom endnu, men du er på vej til at skabe fundamentet for forandring ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Incase, Jeg er skam så småt begyndt at gro de nosser jeg skal ha. :-) Det tager bare sin tid, men Rom blev ikke bygget på en dag. Og på sin måde så er jeg ærlig, for der blev sagt at jeg er bange for ende som min mor/storebror.

Det er da et kæmpe skridt at tage! Bare det at gå til lægen kræver nogle nosser ;-) Det var kun godt ment, ingen kan hjælpe dig andre end dig selv, husk det :)
God vind frem over.. :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]