Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor penge lugter a fisse ... og fisse lugter a fisk..
kort og godt... hvorfor kan jeg ikke finde et research chem . som kommer nærmere end "omtrent det samme som" eller "næsten samme virkning" som mdma

så hvad skal vi kaste os ud i ?

4-mec -(4-methyl-N-ethylcathinone) mdma without the hangovers ??

5-IAI (5-IAI is also known as 5-Iodo-2-aminoindane. This research chemical is said to be a substitute for MDMA (3,4-Methylenedioxymethamphetamine)

BZ-6378 /4-mmc 4-methylephedrone

inden i beder mig søge osv vil jeg indrømme at jeg har MANGE timer herpå siden bag mig.. lærerigt og sjov/hyggelig læsning.. dog har jeg heller ikke her fundet det endelige svar på mit spørgsmål..

desværre er jeg ikke kemikker dog vasker jeg aaaltid mit amf. ren og hvidt... TIT .. :-)
mdma´n plejer at ryge i 2cb eller i keta ... hvis man syns det blir for kedeligt i sig selv..
den næste uges tid vil jeg bruge på at hitte ud af hvordan F..... jeg får mit 25i-mBOMe målt op til noget brugbart.. jeg har ikke engang turdet åbne posen endnu .. men er sikker på jeg finder gode svar herinde... :-)

og forresten...

velkommen til ...mig..
glæder jer at møde mig-- :life:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Methylone er meget lig MDMA's virkning, dog en del mildere. - Ulovligt i DK
6 og 5-APB'erne er dit bedste bud hvis det skal være lovligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Puny_pete said it...

//blazR

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Amt har for mig fungeret som en god Mdma erstatning. Selv i små doser ~10 mg

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes også, at AMT virker rigtig godt. Og at tilføje et par joints og en enkelt 5-htp pille gjorde store underværker (skal ikke kunne sige noget om HR vedrørende AMT + 5-htp).

Ellers måske MDA?
MMA er også pisse lækkert, det er bare ikke særligt stimulerende overhovedet. Ren eufori.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

+1.

[Dårlig HR!] En kombination af MPA og MDAI skulle ifølge nogen også give en MDMA lignende rus. [/Dårlig HR!]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor ik bare ta' MDMA?

Swim AMT er i øvrigt en MAOI så det lyder ikke specielt smart at blande det med 5-htp.

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
er lige nysgerrig hvorfor vil du have en erstatning for Mdma?

Medlem

+1.

[Dårlig HR!] En kombination af MPA og MDAI skulle ifølge nogen også give en MDMA lignende rus. [/Dårlig HR!]

Jeg har nu prøvet denne kombo nogle gange. Man kommer forholdsvist tæt på. Der er den loved-up åbenhed, den stimulerende eufori, og et hint af psychedelisk tankegang. Der mangler dog på en eller anden måde den specielle "magi" som MDMA har.

Jeg har forresten også prøvet methylphenidat + MDAI. Det var lidt bedre end MPA + MDAI, men stadig ikke som den ægte vare. Dog meget meget hyggeligt, og virkelig empatisk.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor penge lugter a fisse ... og fisse lugter a fisk..
men men....

var de ovennævnte -methylon og ApB de bud der måtte være ???
syns det er imponerende at der er lavet rimelige kloner a lsd 2cb amf osv osv og så der ikke skulle være een der rammer bedre på mdma
...
bk-mdma er da et tarveligt projekt.... med mindre BK står for ....... hvem ka ? B__K_ ....

man sidder og har lyst til en jordbær is ... men ka kun få vanilie... pis&pyt.. napper to vanilie is ... blir mæt men har stadig lyst til jordbær...(a la .. man har lyst til en pils men ka kun få en carlsberg :D ) :rocking:

Admin
Brugeravatar

Der findes ret mange mdma analoger. Men synes ikke der findes nogle, der er helt det samme. Jeg synes selv, mda, mdea, mbdb og 4-fa kommer ret tæt på mdma. Men de er bare ikke helt deroppe. Mdea og mbdb kræver også ulækkert store doser. På mange måder er det klamt at æde et kvart gram pulver, uanset hvilket stof det er.

En lav-medium dose 2c-b dækker mdma oplevelsen ret godt for mig. Ville til enhver tid vælge det over en dosis mdma. Men det er nok de færreste, der har det sådan.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
aMT som også nævnt, kommer ganske tæt på MDMA. Jeg vil dog mene at der i lavere doser helt klart ikke er den samme 'magi' som ved MDMA, samt at der ved høje doser let kan begynde mindre eftertragtede virkninger og bivirkninger. Først og fremmest virker aMT en hel del længere end MDMA, op til 12 timer. Desuden er der ved oral indtagelse en smule til meget kvalme. Jeg har oplevet enkelte gange helt uden kvalme, men det er altså ofte at man får kvalme. Derudover giver det MEGET nemt hovedpine at blande aMT med alkohol, og det føles absolut heller ikke særlig sundt at blande - ikke at det er det på MDMA. Joints oveni aMT gør helt klart underværker dog, ligesom på MDMA. Stimuleringen fra aMT er også lidt mere jittery og kan lidt lettere være lidt ubehagelig end på MDMA, især igennem come-up som kan tage 3 timer med aMT. Sidst er der en klar forskel ift. hvor psykedelisk oplevelsen er. Det er klart et langt mere psykedelisk trip på aMT end på MDMA, især når man bevæger sig op i de doser som virkelig skubber en ind i 'lol jeg er knast'-land. Men ligheden i eufori, empati, stimulering, danselyst osv. er meget slående. Jeg vil dog ikke mene aMT er et MDMA alternativt, men snarere en anderledes mere psykedelisk og længerevarende variation af noget MDMA-lignende. Personligt synes jeg aMT (især via. plugging) er at foretrække til skovfester mm. mens MDMA fungerer bedre til mindre indendørs arrangementer. Udover dette vil jeg også tilføje at aMT meget sjældent giver samme crash/epression som man kan risikere efter en aften med MDMA. Jeg har personligt aldrig oplevet crash el. lign. (mentalt crash/depression, har oplevet at være fysisk meget udmattet ;) ) efter aMT og dette er med relativt ofte (nok lidt for ofte) brug af stoffet i perioder.

Som Imp nævner har nogle af 2c-x'erne (nok mest 2c-b) en MDMA-lignende rus. Min erfaring siger mig dog, at man ikke skal forvente en MDMA-lignende rus hvis man har prøvet MDMA og ikke 2c-b. Jeg synes det MDMA-lignende i 2c-x'erne er noget man fornemmer efter man har prøvet dem et par gange, og begynder at kunne genkende nogle ligheder. Så det ville jeg aldrig foreslå som alternativt, medmindre man allerede foretrækker noget mere psykedlisk frem for empatogenisk.

Som også nævnt er MDAI. MDAI alene giver kun svagt en rus i det hele taget, og minder kun om det i samme grad som 2c-b og lign. gør imo. Man kan mærke det er serotonin-receptorne som aktiveres osv. men det er slet ikke MDMA. Jeg har selv prøvet at blande MDAI med bl.a. 2c-i hvor jeg fik en relativt stærk MDMA-lignende rus, dog stadig slet ikke den samme magi. Derudover skulle mange af de kombinationer folk forsøger sig med, med MDAI være knap så sunde.

Senest rettet af Bærnelin 09 feb 2012 06:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Mephedrone kan give en meget lig mdma-rus den første time cirka. Efterfølgende går det hen i noget meget speedet stads, omend stadig lækkert.

Methylone er et godt valg ellers. Og ellers en kombination af Methylone og Mephedrone har jeg hørt meget godt om. Dog ikke specielt HR-orienteret.

5 og 6-abp hører jeg mere og mere om. Kun positivt. Er der nogle der kan fortælle lidt mere om dem? :)

Medlem
Brugeravatar

Har ikke stiftet bekendtskab med MDMA, men ellers er Mephedrone den stimulans som jeg har opnået bedste resultat med. Når vi snakker Eufori. Ellers er methylone, 4-fa og 6-apb altid hyggeligt :)
Her er en lille artikel som sammenligner Mephedrone med MDMA og Amfetamin i rotteforsøg.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1476-5381.2011.01499.x/abstract;jsessionid=AA403C176D5DBFC191A9126D12AA1A0B.d03t01

Citat:
KEY RESULTS Mephedrone (3 mg·kg−1 s.c.) and (+)-amphetamine (1 mg·kg−1 s.c.) caused rapid increases in extracellular DA levels of 496% and 412%, respectively, whereas MDMA (3 mg·kg−1 s.c.) showed only a moderate effect (235%). The corresponding 5-HT levels increased to 941% (mephedrone) and 911% (MDMA), but only to 165% following amphetamine. The calculated t1/2 values for elimination rate of mephedrone, MDMA and amphetamine-induced increases in extracellular DA levels were 25, 303 and 51 min, the corresponding t1/2 values for 5-HT were 26, 48 and 84 min, respectively. Locomotor activity was increased most by amphetamine, whereas both mephedrone and MDMA showed about three times lower and shorter-lasting effects.

CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS The neurochemical and functional properties of mephedrone resemble those of MDMA, but it also shows an amphetamine-like effect in that it evokes a rapid release and elimination of DA in the brain reward system, a feature that may contribute to its potent re-inforcing properties.

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
At sige til en at han skal tage Mephedrone er det ikke noget dumt noget?

Mephedrone, skulle da være noget virkeligt nasty stajs??!

Medlem

Sidst jeg tjekkede var der intet videnskabeligt der tyder på at mephedrone er mere skadeligt end andre gængse rusmidler - det er blot et RC og der er ganske enkelt ikke lavet nok undersøgelser der kan belyse skadeligheden af stoffet (ligesom det gælder andre RCs).

Medlem
Brugeravatar

Sidst jeg tjekkede var der intet videnskabeligt der tyder på at mephedrone er mere skadeligt end andre gængse rusmidler - det er blot et RC og der er ganske enkelt ikke lavet nok undersøgelser der kan belyse skadeligheden af stoffet (ligesom det gælder andre RCs).

jaa, det er jo op til en selv om man vil tage chancen med RC's.
En lille artikel omkring forsøg med Mephedrone og neurotoksitet på DA systemet:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... x/abstract

Citat:
Mephedrone (4-methylmethcathinone) is a β-ketoamphetamine with close structural analogy to substituted amphetamines and cathinone derivatives. Abuse of mephedrone has increased dramatically in recent years and has become a significant public health problem in the US and Europe. Unfortunately, very little information is available on the pharmacological and neurochemical actions of mephedrone. In light of the proven abuse potential of mephedrone and considering its similarity to methamphetamine and methcathinone, it is particularly important to know if mephedrone shares with these agents an ability to cause damage to dopamine nerve endings of the striatum. Accordingly, we treated mice with a binge-like regimen of mephedrone (4X 20 or 40 mg/kg) and examined the striatum for evidence of neurotoxicity 2 or 7 days after treatment. While mephedrone caused hyperthermia and locomotor stimulation, it did not lower striatal levels of dopamine, tyrosine hydroxylase or the dopamine transporter under any of the treatment conditions used presently. Furthermore, mephedrone did not cause microglial activation in striatum nor did it increase glial fibrillary acidic protein levels. Taken together, these surprising results suggest that mephedrone, despite its numerous mechanistic overlaps with methamphetamine and the cathinone derivatives, does not cause neurotoxicity to dopamine nerve endings of the striatum.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mephedrone skulle også være hårdest mod det kardiovaskulærer system og forårsage ekstrem vasokonstriktion.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Ja det har jeg også hørt. Men husker det ikke som værende så slemt, ikke værre end mange andre stimulanser. Det er dog flere år siden at jeg har benyttet det, så kan være at det er lykkeligt glemt.
Det eneste jeg med sikkerhed husker er at det giver det vildeste Rush!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter de seneste resultater om mephedron, synes jeg godt, man kan tage det. Selvfølgelig i forsvarlige doser! Problemet med mephedron har været, at folk har indtaget helt sindssyge doser, som om at man bare kan redosere og få effekt hver gang modsat MDMA (hvad jeg har læst mig til, jeg har ikke prøvet det [mephedron] selv).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]