Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 11:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej psychedelia jeg er en ung mand på 20 år som lider af skitzofreni som overvejer kraftigt at prøve LSD.
jeg er nyskerrig på LSD hvad er jeres errfaringer og betyder sygdommen noget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Kender intet til hverken LSD eller skitzofreni men tror bestemt du skal lade vær eller være yderst forsigtig med det
Tror meget let du kan ende i et bad trip:(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ku være lidt sejt hvis et trip kurerede dig :D (højst usandsynligt!)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Psykisk sygdom og euforiserende stoffer går desværre ikke hånd i hånd, du kan ende med at forværre din tilstand.
Jeg går ud fra det især gælder når man taler om sygdomme som skitzofreni og psychedeliske stoffer.

Så rigtig dårlig ide.

Hvad får dig til at får dig til at overveje kraftigt at prøve det ?

wtf kid ? :| :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Psykisk sygdom og euforiserende stoffer går desværre ikke hånd i hånd, du kan ende med at forværre din tilstand.

Jeg anbefaler ikke trådstarter at gøre noget som helst, men pas lige på med at skære alle stoffer over én kam. Husk undersøgelsen/undersøgelserne og forsøgene med at give mennesker med PTSD, f.eks. krigsveteraner, afmålte doser MDMA, for at de kunne løsne op og få bearbejdet et traume. Det skal bestemt ikke negligeres, men dermed ikke sagt at LSD og skizofreni er en god kombination. Umiddelbart vil jeg fraråde det, da jeg ikke har hørt nogens erfaringer, og psykisk sygdom ikke er noget man skal tage let på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

wtf kid ? :| :?:

Wtf hvad? Lettere fjollet ønsketænkning er nu blot hvad det var. Men psykiatrien har før i tiden anvendt psykedeliske stoffer til at bearbejde deres patienters problemer. Hørte også på et tidspunkt et podcast hvor der var en fra MAPS der mente at psykedeliske stoffer var for psykiatrien hvad teleskopet var for astronomien.

En grov generalisering, men food for thought..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Der er en verden til forskel på at selv tage narkotika og få det udleveret i læge-sammenhæng.

At det kan bruges på den måde er i mine øjne en af de dårligste undskyldninger for at tage stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Resist måske skulle du tage trådstarters sygdom lidt mere alvorligt..

Lsd-trip når man har skitzofreni:
+ du kan få en fed oplevelse
- der er større risiko for det virkelig går galt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg kan godt se jeg kom til at skære dem alle over med en kam, men at han selv skal begynde at medicinere sig selv med narko er IMO en meget meget dårlig ide.

@Resist du fik det jo bare til at lyde som om, at det var højst tænkeligt at han blev kureret af et lsd trip, hvilket er lidt hul i hovedet, og mere end bare ønsketænkning ..i hvert fald kunne hvad du skrev nemt misforstås

Senest rettet af Mr.Pink 20 feb 2012 21:00, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Resist måske skulle du tage trådstarters sygdom lidt mere alvorligt..

Lsd-trip når man har skitzofreni:
+ du kan få en fed oplevelse
- der er større risiko for det virkelig går galt

Bemærk venligst parentesen i min sætning, som pointerer at det på ingen måde var en alvorlig opfordring. Tak.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil være meget meget påpasselig, ville egentlig mest nævne at mht til anvendelse af bl.a. MDMA og LSD som led i behandling af psykiske sygdomme bliver fulgt op af samtaleterapi. Man skal altså ikke forvente at kunne opnå samme resultater som man har set hidtil ved at selvmedicinere sig med psykedeliske stoffer og man vil nok i de fleste tilfælde bare risikere at forværre ens tilstand.

Der er forresten allerede mange tråde vedrørende LSD, prøv at søg lidt rundt på sitet og læs andres erfaringer og råd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der er opnået gode resultater i behandlingen af mange forskellige psykiske lidelser med fx. LSD, men det er meget vigtigt at fremhæve, som peter pan også er inde på, at det er sket under meget særlige forhold, med gode behandlere og særdeles gode rammer.

Det er synd, at man har droppet det, men det skyldes blandt andet, at det er en meget kompliceret behandling, der som nævnt kræver meget dygtige terapeuter. Nogle fik også deres tilstand forværret og da kunne man godt have en mistanke om, at det selvfølgelig både har noget med lidelsens karakter at gøre, men i særdeleshed også med terapeuternes dygtighed.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er opnået gode resultater i behandlingen af mange forskellige psykiske lidelser med fx. LSD, men det er meget vigtigt at fremhæve, som peter pan også er inde på, at det er sket under meget særlige forhold, med gode behandlere og særdeles gode rammer.

Det er synd, at man har droppet det, men det skyldes blandt andet, at det er en meget kompliceret behandling, der som nævnt kræver meget dygtige terapeuter. Nogle fik også deres tilstand forværret og da kunne man godt have en mistanke om, at det selvfølgelig både har noget med lidelsens karakter at gøre, men i særdeleshed også med terapeuternes dygtighed.

Det kunne være røv spændende at studere feltet om psykedeliske stoffer indenfor psykologiens verden.

Min plan er selv at studere psykologi og jeg kunne vildt godt tænke mig at udforske det felt. Desværre ville ens arbejde nok bare blive latterligt gjort og ideen om at kunne benytte den type stoffer på patienter er nok også ret tvivlsomt, desværre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil bestemt ikke anbefale det! :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg går ud fra at du er medicineret? Hvilket lægemiddel behandles du med og i hvilken dosis?
Du vil højst sansynligt ikke få en meget skummel effekt.

Du må under ingen omstændigheder stoppe din medicinering for at tage LSD, da afbrud i den medicinske behandling kan trigge en psykotisk episode hos dig. At indtage LSD i sådan en tilstand kan have utilsigtede følger, som kan risikere at være til fare for dig selv og andre. Mennesker som ikke lider af skizofreni kan også være til fare for sig selv og andre, men jeg kan forestille mig at det er langt sværere at styre tilbage på et sikkert spor hvis ens trip ikke er til at styre når man ikke er psykisk rask.

LSD har efter sigende haft egenskaber for at fremprovokere latente psykiske lidelser, så selv hvis du bliver rask tror jeg ikke det er en god idé, da det måske kan rive op i din sygdom igen.
Der er ingen garanti for at det går galt, men jeg synes personligt ikke at du skal røre det. Nogensinde. :)

Skulle du alligevel vælge at gøre det må du meget gerne komme med en tilbagemelding. :)

Senest rettet af Alice 21 feb 2012 17:24, rettet i alt 3 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
^ jeg vil lige bidrage med at på trods af at de virker på samme receptorer (lsd vs. antipsykotika), er det ikke ens betydende med at lsd'en ikke kan virke, dog er jeg mere bekymret for at denne synergi kan fremprovokere uheldige bivirkninger, som det er tilfældet med seroquel til f.eks. brug af comedown på lsd. men på trods af at de skruer op og ned hver i sær, vil jeg gerne afkræfte at lsd'en dermed er virkningsløs.

for det andet vil jeg heller ikke på nogen måde anbefale dig, at eksperimentere med lsd på egen hånd grundet dine lidelser.

Junior medlem

Det handler jo altid om set og setting :) også her, skizofreni ..

Well :)

Med det rette forarbejde, set & setting under trip, bearbejdning efter trip og vejledning tror jeg endda du kan vinke farvel til at opfatte dig selv som skizofren :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>vvellvs: Har nogen påstået at antipsykotisk medicin gør LSD virkningsløst? Jeg håber ikke mit indlæg andetsteds har givet nogen den opfattelse. Kombinationen må på det kraftigste frarådes.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det kunne have lydt som jeg gjorde, formulering fejlede. :) Det er ret dumt at kombinere. Seroquel er lyder i hvert fald ikke særlig behageligt.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=65108
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=71071

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
arpheus: nej det var Shiitake som skrev at lsd blev virkningsløst på antipsykotika. dermed min respons på at det som hun skrev -ikke- passer og dermed kunne afkræftes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]