Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Fra Berlingske

Blogindlæg af Kathrine Lilleør

Citat:
Der er to Christiania’er. Der er det Christiania, hvor teenagerne duller rundt og er på hippie-museum, hvor pæne damer iført børnebørn tager på julemarked, og hvor jakkesæt køber lidt tjald til weekenden. Og så er der det Christiania, hvor politiet ikke tør komme. Siden august sidste år har politiet ikke bevæget sig ind på fristaden. Ligesom når man leger røver og soldater, har virkelighedens røvere et helle. Det er blevet benyttet mindst seks gange i det forgange halve år, hvor mænd, der har slået andre ned og berøvet dem, er løbet i sikkerhed på Christiania. Formand for Københavns Politiforening Claus Oxfeldt udtaler, at det er ”forbundet med livsfare” at sende politifolk ind på Christiania.

Det er klar tale, og da det blev offentliggjort forleden, fik især de borgerlige politikere travlt med at blive vrede på politiet over, at de ikke har sagt det før. Tom Behnke (K) anklagede ligefrem direktøren for Københavns Politi Johan Reimann for at have fortiet sandheden for retsudvalget. Hvortil formanden for retsudvalget Karina Lorentzen Dehnhardt (SF) svarede, at Tom Behnke er ”uvederhæftig”, der har ikke været noget galt med Reimanns orientering, retsudvalget har skam accepteret, at bekæmpelsen af kriminalitet på Christiania er et ”langtidsprojekt”. Ordstridigheder, der blot er udtryk for den skizofreni, hvormed fristaden behandles på Christiansborg og i offentligheden.

På den ene side har vi en charmerende flipper-lagune, der nostalgisk glimter i solen, og som tidligere finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) har tilladt kan købe sig selv for et latterligt lille beløb på under 100 millioner. Rent røverkøb. Placering ved København, kanaler, herlighed alt inklusive. På den anden side har vi hashhandel i millionklassen, der illegalt forvaltes af rockere og indvandrere, som åbenbart er så farlige, at politiet må holde sig væk. Der er svimlende summer på spil. Christianitten Timothy Harwood, der for to måneder siden fik en pusherdom for hashhandel fra en lille bod på Christiania, nåede at bruge 3.583.027 kr. fra 2010 til 2011. Der er således mange, der har interesse i, at Christiania bliver bevaret, og de er ikke blomsterbørns børnebørn alle sammen.

Man skal være dummere end politiet tillader, hvis man tror, at et selvejende Christiania ændrer noget som helst. Og man skal være mere naiv end en ung pige i vår, hvis man tror, at politiet kan løse problemet med nok så langsigtede planer. Løsningen ligger selvfølgelig lige for, og har gjort det i årevis, men man skal være et meget ungt medlem af Enhedslisten for at sige det højt. Pernille Skipper (EL) mener, at hashhandlen skal legaliseres. Et glimrende og indlysende lovgivergreb om ondets rod. For ondet er ikke hash, men forbuddet mod at sælge den. Faktum er, at hashhandlen blomstrer, fordi efterspørgslen er stor. Ikke kun fra stofmisbrugere men fra folk med uro i kroppen og konstante smerter og folk, der ligeså gerne ryger en pibe, som de drikker et glas vin. Hvorfor har vores politikere røde som blå ikke for længst lovliggjort handlen, drænet Pusherstreet for varer, og trukket millionerne ud af rockernes hænder?

Fordi vores lovgivere frygter vælgernes dom mere end lovløse områder. De tror, de er valgt til at træffe lette beslutninger. Men det er forkert. De er valgt, fordi de skal træffe de rigtige.

Kathrine Lilleør kan i øvrigt også opleves i TV2-Nyhederne i dag, hvor hun viser Karina Lorentzen hvor skabet skal stå :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... insen.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg blev lige stor fan af Kathrine Lilleør. Hun er virkelig god til at argumentere, og gør det med lidt 'edge'. Det kan jeg rigtig godt li'.
Jeg synes hun gør det bedre end Henrik Rindom, som ofte hakker lidt i det, og går i stå i sin argumentation. Hos Kathrine flyder ordene ud som var det tyndskid.
Mere af hende i tv debatter, tak.

Senest rettet af Mr.Cookie 06 jul 2012 20:40, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

fandme et godt indlæg, hun ved hvad hun snakker om og hun har ret :) de skulle have legaliseret det dengang de fandt ud af at det var spild af blod, sved og tårer at rydde puscherstreet :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hun er da ellers meget sød ud hende der Kathrine L. - kvik milf, jeg kunne godt :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Amen det tilter mig så meget at høre på alle de idioter på tv der snakker om hash,og ham Johannes er den største luder af dem alle.Niveauet er så fucking lavt i deres debatter at man bliver fysisk dårlig af at høre på det.

De bliver ved med at snakke om børn og unge,jamen for helvede der er ingen der siger at unge under 18 skal have lovlig adgang til tjald,det er tidsspilde det der foregår i debatten.

Jeg nægter at tro at veluddannede mennesker kan være så blanke,den ene idiot efter den anden stiller sig op med deres evige prædken som er taget ud af de gamle løgne om vores cannabis.

Der er ingen tvivl i mit sind om at disse løgnere har en personlig vinding ved at stå og fyre deres løgne af dag efter dag,enten er de i lommen på nogen eller de tror at det lort de lukker ud det er det hr og fru jensen over i nordjylland vil høre så de måske har en chance for at blive siddende i deres korrupte stillinger.

ps

Jeg kan gå ned på Istedgade og købe mig en luder der muligvis er blevet handlet,og samtidig kan jeg købe mig lidt heroin vi kan hygge os med.Hvad med at tv2 lige så lidt på proportionene i deres hetz mod Staden og cannabis generelt.

Fuck politikerne! dem allesammen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Fordi vores lovgivere frygter vælgernes dom mere end lovløse områder. De tror, de er valgt til at træffe lette beslutninger. Men det er forkert. De er valgt, fordi de skal træffe de rigtige.

Der blev det sagt. God artikel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hun er da ellers meget sød ud hende der Kathrine L. - kvik milf, jeg kunne godt :)

8) lo que pude !

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
"Som skolemenneske...ablablablablabla" Hold nu kæft, du danner individder med evnen til at tage deres egne valg, ikke tankeløse robotter der retter sig efter konformiteter...

Medlem
Brugeravatar

Karina Lorentzen snakker igen om sin fantom-kommision. Det er i sandhed sørgeligt, at kvinden efter flere års diskussion (hvor hun har modtaget adskillige mails og information omkring fordelene ved en legalisering) påstår, at hun IKKE ved nok. En fordærvet politiker i en nøddeskal.

Medlem

Okay WTF!? jeg er født og opvokset i lunderskov og har aldrig kunne skaffe en skid af noget .. Bare den forkerte generation jeg kender tror jeg men ja kolding er fucking nemt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]