Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.metroxpress.dk/nyheder/thorning-jeg-er-nervs-for-hash/KOblkm!XtQGTt67cbVk/

Citat:
Statsministeren har tidligere været fortaler for at legalisere hash. Nu har hun set skaderne, siger hun.

Statsministeren har ændret holdning til, om man skal legalisere hash.

Det understreger hun på sit ugentlige pressemøde i Statsministeriet.

»Jeg går ikke ind for fri hash. Jag har markant skiftet synspunkt på det punkt,« siger statsminister Helle Thorning-Schmidt (S).

I maj 2003 sad Helle Thorning-Schmidt i Europa-parlamentet for Socialdemokraterne. Dengang var hun af en anden holdning, hvilket blev bragt op på dagens pressemøde.

Har set skaderne
»Jeg mener, tiden er inde til at gennemføre et pilotprojekt med kontrolleret legalisering af cannabis. Hash skal så langt væk fra de kriminelle miljøer som muligt, og hashsalget skal ikke fortsat finansiere rockerne,« lød det i 2003 fra Thorning.

Når hun har ændret holdning til spørgsmålet, skyldes det, at det nu står klart for statsministeren, at hash kan være skadeligt.

»Jeg har set skaderne. Jeg er meget nervøs for hash, og regeringen går ikke ind for fri hash på nogen måde,« siger statsministeren.

Det gamle indlæg
Den 8. maj 2003 skrev Helle Thorning-Schmidt følgende indlæg, som blev bragt i metroXpress. Her kan du læse hele indlægget:

'Legaliser hash på forsøgsbasis

af Helle Thorning-Schmidt, MEP og folketingskandidat for Socialdemokraterne

Regeringens plan om at rydde Christiania er et kejtet forsøg på at komme hashhandelen til livs.
Der bliver ikke solgt mindre hash, fordi boderne i Pusherstreet bliver revet ned. Salget vil blot sprede sig til andre dele af København, for eksempel Nordvest.

Vi risikerer at hashsalget bliver overtaget af hårde kriminelle og blandes sammen med salg af hårde stoffer.

Christiania bliver gjort til syndebuk i en grad, som ikke er berettiget. I stedet for at rive skure ned, burde regeringen i samarbejde med christianitterne overveje, hvad man kan gøre for at komme den hårde kriminalitet og salget af de hårde stoffer til livs.

Jeg mener, tiden er inde til at gennemføre et pilotprojekt med kontrolleret legalisering af cannabis.
Hash skal så langt væk fra de kriminelle miljøer som muligt, og hashsalget skal ikke fortsat finansiere rockerne.'

flip flop

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Og man fatter det ikke. Regeringen er i en situation, hvor de er nødt til at profilere sig på et eller andet område, for at redde de tabte stemmer tilbage. Hvad er mere oplagt, end at profilere sig på, at legalisere hash?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Amen kære woman da...
Fordi hun er blevet hevet ud til en af dem, som er længst nede også skifte holdning derfra -_-'
Set skaderne (Ja nu kommer snakken ind op alk), har hun nogen sinde set på et værtshus om morgnen? Set hvor mange, undskyld udtrykket, bumser som sidder der dag for dag.
Damit woman!
Som "morten på 14" er inde på, så er det sikkert for at fange de sidst mulig vælgere til at sætte krydset på rød.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Arg men for helle da sku også - gro nogle nosser og knep din mand, han vil kunne lide det, istedet for at udleve den som snerpet sæk.
Men kan jo være manden blev homo af hash - den skumle snigende homohash mest kendt fra de nord afrikanske lande.. :roll:

Måske lidt under målet men for helvede da!!!

Medlem

Billede

Congratulations you went full retard.

Dedikeret medlem

Kiwi læser vist lidt for meget ekstrabladet - det journalistiske stil og niveau smitter vist :oops:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Som "morten på 14" er inde på, så er det sikkert for at fange de sidst mulig vælgere til at sætte krydset på rød.

Jeg mente så, at regeringens største chance for overlevelse, ville være at snakke for en legalisering. Ikke imod. Men ok, de er heller ikke så kloge, dem som styrer vores land for tiden.

Medlem

Kiwi læser vist lidt for meget ekstrabladet - det journalistiske stil og niveau smitter vist :oops:

Uddyb venligst.

Om jeg læser Ekstra Bladet er ligegyldigt, jeg behøver ikke at bevise noget.
Mit indlæg var ikke rettet mod dig eller andre inde på tråden men Helle Thorning, get your shit together. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Føj hvor er vores samfund dog sygt når man som statsminister kan være så komplet ignorant.

ÆV. Jeg sparer sammen til en ø i internationalt farvand.

Dedikeret medlem

Uddyb venligst.

Om jeg læser Ekstra Bladet er ligegyldigt, jeg behøver ikke at bevise noget.
Mit indlæg var ikke rettet mod dig eller andre inde på tråden men Helle Thorning, get your shit together. :lol:

Ah ok jeg troede det var rette mod mit verbale opstød - som var ret fantasifuldt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen

Jeg mente så, at regeringens største chance for overlevelse, ville være at snakke for en legalisering. Ikke imod. Men ok, de er heller ikke så kloge, dem som styrer vores land for tiden.

Tror næsten der er lige mange på hver side af den sag, men skal ikke spille for klog på den rolle. Havde forstået din tekst som, de kunne få nogle af de gamle stride vælger, som er imod legalisering :?
Need coffee :wink:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Flot, Helle! Dygtig pige.

Er det ikke snart kun hendes stramme/up tight udseende, hun lever op til?
Det er sgu for åndssvagt. De må ha' rigeligt med penge for at sige nej til den shit load af en indtjening en legalisering ville medføre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske er der nogen fra den højere del af pyramiden, der har gokket hende i nøden. Eller en udspekuleret spindoktor, har lavet en cost/benefit analyse af standpunktet. Under alle omstændigheder er hun en skøge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]