http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/c970675310d54cc3a2ea505042da6f42-20120306-kommuner-kan-nu-tvinge-syge-paa-lykkepillerCitat:
Det er fucking vammelt det her... Er sikker på at Mette frederiksen ikke har tænkt sig at røre en fucking finger, det går bare i glemmebogen, indtil den dag det går udover for mange, eller en eller anden tager livet af sig selv pga. lykkepiller...

Det er nemlig bare ulækkert... Såfremt at det her går ubemærket hen, og rent faktisk går hen og bliver praktiseret........ Ja, jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige. Det er i hvert fald noget, jeg havde regnet med ville tage LANG tid før blev aktuelt, og det ser HELDIGVIS også ud til, at der kommer til at ske noget, og at en debat bliver taget op.
Mette Frederiksen: Syge skal ikke tvinges på lykkepiller
06. mar. 2012 08.51 Opdat.: 06. mar. 2012 08.54
Kommunerne skal ikke kunne tvinge syge på lykkepiller. Det mener beskæftigelsesminister Mette Frederiksen.
- Der er grund til, at have en sund skepsis over for psykofarmaka. Derfor er det grundlæggende forkert, at en kommunal sagsbehandler eller myndighed kan bestemme, at en borger skal på lykkepiller, siger hun til DR Nyheder.
Ingen tvang
Ankestyrelsen har ellers lige afgjort, at kommunerne gerne må tvinge syge på lykkepiller, hvis deres sygedagpenge skal forlænges, eller de skal have førtidspension. Men nu vil Mette Frederiksen se på, om lovgivningen skal ændres.
- Det er vigtigt, at man selv bidrager til at få det bedre, men det er forkert, at et samfund kan bestemme, om folk skal på lykkepiller, derfor vil jeg se på, om loven skal ændres, siger hun.
Et indgreb i friheden
De to tidligere ministre Bertel Haarder og Inger Støjberg har lovet, at kommuner aldrig må tvinge syge på lykkepiller. Og det spor følger Mette Frederiksen nu.
- Det ville det være et stort indgreb i den personlige frihed, og det er simpelthen at gå for langt, siger hun.