Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey folkens.

jeg flytter snart i en 3 værelse, og bruger det ene rum til grow. Har tænkt mig at bruge 2-3 1000watt pærer.
mit spørgsmål er. vil det ikke værer mistænkeligt at jeg bor i en 3 værelse for mig selv. men bruger så meget strøm?

Junior medlem

Det er højst usandsynligt at der er nogen der blander sig i, hvor meget strøm du bruger.

Dedikeret medlem

2-3 1000w lamper vil bruge rigtig meget strøm så ja jeg tror sku det ville se lidt mistænksomt ud.
Du ville da også have til MEGET mere end du nogen sinde ville kunne ryge selv hehe just saying ;)

Medlem

Hvis vi siger du har 3 pærer af 1000 Watt der kører i gennemsnit 14 timer i døgnet(16+12timer), ville du komme til at betale 2500,-/md. bare for lys, så kommer ventilation osv osv + dit normale forbrug oven i, så vil det komme til at virke ret mistænksomt, hvis der er nogle der tjekker.

Medlem

For at sige det på en anden måde, så vil du komme til at bruge 10 gange så meget el som den normale gennemsnits dansker.
Du vil komme op at bruge 1260 hvor den gennemsnitlige bruger 125 kWh/md.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
For satan man du ville kunne dyrke nogle skønne og MANGE planter under de lysforhold.
Derud over er det også som andre nævner, en smugle sindsygt, hvad angår strøm. Prøv i første omgang at holde 400, 600 måske 1000 Watt (bare en enkelt af disse, ikke alle tre). Hvis du vil regne lidt på det, så koster 1 kWh ca. 2-2,5 kr, så har du noget at gå ud fra :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Start en enkeltmandsvirksomhed, der hedder noget med noget IT, og hav den registreret på samme adresse. Du kan også vælge en anden branche der også normalt bruger meget strøm. Det ville nok hjælpe lidt mht. den høje strømregning. Men ingen garanti for at du ikke bliver snuppet.
Tag eventuelt at kør med cfl pærer til den første fase. Skift så til større og større mængde lys i takt med de vokser. Så kan du spare en hel del strøm. Specielt hvis du ikke blomstrer under 1000 w.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er jo først og fremmest dit el-selskab der har adgang til disse tal, jeg ved ikke HVOR tæt el-selskaberne arbejder sammen med politiet, men så længe du betaler din regning, får de penge i kassen. Så kan jeg ikke se hvad de skulle klage over.

evt. jeg ved ikke om det ville virke i praksis, men hvis du sætter spejle op i det rum hvor du skulle gro, kunne man så ikke cutte en lampe eller to væk?

ellers er virksomheds ideen heller ikke helt tosset!

Medlem
Brugeravatar

Start en enkeltmandsvirksomhed, der hedder noget med noget IT, og hav den registreret på samme adresse. Du kan også vælge en anden branche der også normalt bruger meget strøm. Det ville nok hjælpe lidt mht. den høje strømregning. Men ingen garanti for at du ikke bliver snuppet.
Tag eventuelt at kør med cfl pærer til den første fase. Skift så til større og større mængde lys i takt med de vokser. Så kan du spare en hel del strøm. Specielt hvis du ikke blomstrer under 1000 w.

Som nogen tidligerer skrev, lyder det også til at der kommer et så stort udbytte, du ikke kan ryge det selv.
Så hvis dit, OP,(måske kommende) IT-firma, sælger vare der ikke er til at føle på; IT-support eller konsulent
hjælp, så er der også noget at vaske penge i, så du kan "go real gangsta" ;P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som nogen tidligerer skrev, lyder det også til at der kommer et så stort udbytte, du ikke kan ryge det selv.
Så hvis dit, OP,(måske kommende) IT-firma, sælger vare der ikke er til at føle på; IT-support eller konsulent
hjælp, så er der også noget at vaske penge i, så du kan "go real gangsta" ;P

Bare ikke en særlig smart form for hvidvask. Først skal du betale moms, dernæst selskabsskat, og til sidst almindelig personlig skat for at trække dem ud til dig selv. Så det bliver kun meget få % af startbeløbet du rent faktisk får ud som hvide penge. Men skattefar ville helt sikkert blive glad.
Nææ du. Lån penge til en ejendom, brug alle de sorte penge på at fixe huset med sorte håndværkere, sælg det så med profit, og høst værdien som huset er steget med. Hvis nogle spørger, har du selv gået og bygget med et par kammerater. El-installationer skal selvfølgelig godkendes af en autoriseret elektrikker.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke vanvittigt godt inde i moms- og skattereglerne, så jeg gav mig til at skimte moms-loven.
Fordelen med din løsning må være, at man ikke betaler moms ved hussalg og selskabsskat - med mindre det er nybygget - men han vil vel stadig skulle betale skat af pengene?

Men tror også jeg fandt et hul, der gør min idé lige så god:
Citat:
§ 34. Følgende leverancer af varer og ydelser er fritaget for afgift:
1) Levering af varer, der af virksomheden eller af erhververen eller for disses regning forsendes eller transporteres til et andet EU-land, når erhververen er registreret i et andet EU-land efter regler svarende til §§ 47, 49-50 a, 51 eller 51 a. Fritagelsen omfatter dog ikke levering af varer, der afgiftsberigtiges efter reglerne i kapitel 17.

Så hvis jeg har forstået det rigtigt, og han laver en webshop, er det vel bare at lave kunder (i bogstavlig forstand :P )i et andet EU-land. Så skal jeg bare lige regne ud, hvordan man slipper for selskabsskatten, men man kan sikkert bare ligge sit firma i udlandet.

Men det var jo slet ikke det emnet handler om, jeg synes bare det er ret spændende, hvordan man dealer the right way - selvom det tætteste jeg kommer på at være dealer, er at have hentet for 100 kr hash til mine kammerater i ny og næ :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Som nævnt i tråden længere oppe - Hvis du betaler dine regninger og til tiden hver gang så kan jeg ikke se noget problem i det? Det er ikke ulovligt at bruge ekstremt meget energi, men de kan selvfølgelig godt undre sig over hvad du bruger alt den energi på. Men tror jeg simpelthen ikke på de gider gøre noget ved så længe de får pengene i kassen. Jeg har ALDRIG læst noget omkring dyrkning af hamp - da jeg stort set aldrig ryger, men det er da noget dyrere end jeg regnede med kan jeg høre .. Fordelen er så selvf du ikke støtter nogle kriminelle =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]