Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hashmisbrug
Medlem

Hej psy. jeg har fået nok af den lorte urt nu har virkelig set bagsiden jeg har røget 1-2 gram god hash på bong i 4 måneder hver dag der har måske været 2 dage uden men der tog jeg seoquel jeg ville ikke sige jeg bliver skæv mere men jeg får det sådan normalt altså jeg er på baseline når jeg er skæv og er pisse depri når jeg ikke ryger jeg har 4 gram hash tilbage og et 1 grams mix så er jeg igang med at finde ud af et træningcenter i blokken ved siden af mig :rocking: pisse fedt så der ville jeg melde mig til så ville jeg begynde at styrketræne men nu her ville jeg ryge 1 gram hver dag også bliver det sidste røget fredag aften så lørdag tager jeg ned og træner og begynder at spise 3 bananer om dagen i 2 uger det skulle hjælpe serotonin-centret med 15% og det ville jeg da helt klart prøve.. men mit problem er at jeg før har sat mig mål men har så mistet motivationen og droppet fra jeg ville træne roligt en time om dagen tror i jeg ville kunne sove har også phenergan liggende hvis det er har i nogen råd :D ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Det lyder ikke som det helt vildt store misbrug hvis du har røget i bare 4 måneder. Så tror godt du kan tage den lidt med ro men det er da godt nok at du gør så meget for det :D . God træning når du når der til ;) .

Medlem

tak det er bare de sidste 4 måneder jeg har røget hver dag det år før de måneder har jeg røget ca. 3-4 gang i ugen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Okay. Der er også forskel på folks afhæninghedspotintiale, Held og Lykke ;)

Medlem

har røget de sidste 8år hverdag, med et stort forbrug om dagen, stoppede "tvunget" fra den ene dag til den anden, da jeg afsoner med fodlænke.. men træningen er en god ting for alt, man skal helst finde en "hobby" man kan lide, hvilket min træning er for mig.. men det der med at sove skal du sku bare overkomme, jeg havde søvn besvær de første par dage, fuldstændige underlige drømme os, men nok fordi jeg ikk rigtigt har drømt i mange år, eller ihverfald ikk kan huske hvad jeg har drømt, nu sover jeg som en sten.
Udover det sover jeg sku os en lille morfar når jeg kommer hjem fra arbejde, nok fordi ens krop bliver "naturligt" træt eller hvad man skal sige, dont blame me if im wrong. men det er bare og stramme op og gøre det. det meste for mig har været psykisk vil jeg mene, for jeg er da overlevet turen :) men det er nok forskelligt fra person til person.. :) held og lykke herfra.

Medlem

jeg har nemlig ingen hobbyer så jeg håber at træningen kan blive min hobby min krop bliver ihvertfald sundere og så går der også tid ud af abstinenser der :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det der med at trappe ned, undskyld jeg siger det, men det synes jeg virkelig er at skyde gråspurve med kanoner når man snakker om et misbrug af tjald. Havde du spist opiater, benzoer eller lign i fire måneder kunne jeg måske følge tankegangen. Men altså.. helt ærligt dreng.. :P
Gro et par balls! No offence, synes det er super fedt for dig at du vil stoppe dit misbrug, men den der udtrapningsplan er bare en måde du retfærdiggører overfor dig selv at du stadig sidder og slammer i bongen..

Medlem
Brugeravatar

Det der med at trappe ned, undskyld jeg siger det, men det synes jeg virkelig er at skyde gråspurve med kanoner når man snakker om et misbrug af tjald. Havde du spist opiater, benzoer eller lign i fire måneder kunne jeg måske følge tankegangen. Men altså.. helt ærligt dreng.. :P
Gro et par balls! No offence, synes det er super fedt for dig at du vil stoppe dit misbrug, men den der udtrapningsplan er bare en måde du retfærdiggører overfor dig selv at du stadig sidder og slammer i bongen..

Folk er forskellige, og for mig virker nedtrapning af cannabis meget bedre end at stoppe brat. Jeg taler af erfaring efter mange forsøg på at stoppe. Kun når jeg har trappet ned i samarbejde med fagkyndige folk, er det lykkedes mig at stoppe. Jeg har nu ikke røget i 5 uger, efter at jeg trappede ned og til sidst slet ikke røg. Abstinenser er også forskellige for folk (suprise?) og jeg kan love dig for, at det ikke altid er lige sådan at stoppe fra dag til anden, hvis man har røget hverdag i flere år. Jeg siger ikke at trådstarter nødvendigvis skal trappe ned, han skulle måske bare "gro et par balls", men det er for dumt at opstille generelle regler for hvordan man stopper med at ryge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu var det skam heller ikke for at generalisere, kan godt se at jeg egentlig mangler en lille tillægssætning i mit første indlæg.
Når man ikke har røget i flere år, som dig selv (og undertegnede), synes jeg som jeg skrev før, at det er at skyde langt over mål.

Hash giver ikke fysiske abstinenser, men er mere de psykiske som det fx også er med smøger. Altså en vanesag der er ved at blive indgroet.
Da jeg stoppede med at ryge bønnen, skulle der da også et par smuttere til, før at jeg blev helt afklaret med mig selv om, at det ikke var noget jeg vil mere. Men jeg havde så også røget i en god sjat år på daglig basis.

Når jeg tænker 4 måneder med hverdagsrygning tænker jeg en forlænget sommerferie, hvor man skal til at igang med noget produktivt igen. Selvfølgelig er abstinenser forskellige fra person til person. Men synes nu stadig at det er et spørgsmål om viljestyrke, for altså.. så stærk kan vanen med at ryge nathoved fx heller ikke være efter så kort tid.

Medlem

Det er mig en gåde at folk skal have hjælp til at stoppe med at ryge tjald.Jeg har røget hash i 25 år og har altid bare stopppet når jeg syntes at virkningen ikke længere var som jeg ønskede det.Bevarres de første 2 uger kan man have nogle meget livlige og ubehagelige drømme men så slemt er det sgu ikke.

Et stof som nikotin er derimod djævlens værk,jo mere jeg tænker på at stoppe med at ryge smøger og jo mere jeg føler mit helbred skrænte jo mere ryger jeg.Jeg hader de kapitalister der står bag tobaksindustrien og alligevel betaler jeg for at ødelægge mit helbred,nikotin er som hård narko og jeg ryger bare mere og mere.2 pakker smøger om dagen,det kan sgu kaldes et misbrug.

Dedikeret medlem

Sådan er folk vel forskellige når det gælder den psykiske afhængelighed - jeg har lettere ved at stoppe med cigaretterne end hashen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...

En nedtrapning af tjald lyder måske lidt, om så at sige "latterligt" for jer der har prøvet "alt muligt andet" men jeg sys at trådstarter gør det rigtige og hvis han kan komme væk fra bongen ved hjælp af nedtrapning, så er det da bare det der skal gøres:)

Medlem

Nikotin er i den grad også fysisk vanedannende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg havde et misbrug af hash hvor jeg røg hver dag i 2 år på bong. Det der fik mig til at stoppe fra en dag til anden var en kæreste. At det lange misbrug resulterede i depression og at kærsten gik fra mig er en anden siden af sagen. Siden da har jeg ikke røget mere end det der kan tælles på en hånd om måneden.

Junior medlem
Brugeravatar

Har man haft et mange årigt misbrug hvor man har røget 2-3 gram hash om dagen, som jeg selv har haft. Så kan det for nogen godt opstå milde fysiske abstinenser, jeg havde selv diarre svedeture og rastløshed, de første 3-4 dage. Og ellers en depression og tomhedfølelse der sagde spar to.
Jeg vil mene at de fysiske abstinenser kan blive mindsket ved nedtrapning.

Har røget hver dag de sidste 12-13 år, med få pauser i forbindelse med kærester og har været clean i et halvt år nu. Det der er det sværeste er det psykiske, især når næsten hele ens omgangskreds ryger og det har betydet at jeg har isoleret mig meget fra de folk. På nær et par nære venner og nogle få der ikke ryger, det er noget man virkelig skal vænne sig til.

Men god idé med træning og sund kost er også meget vigtig, held og lykke Raller, er du begyndt din nedtrapning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]