Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 14:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Verden er et farligt sted ja, men det må ikke begrænse dig for at leve dit liv som du lyst til
Verden er frit. Du kan gøre hvad du vil.
Jeg har brug for at rejse. Gøre som jeg har lyst, opleve hvad jeg vil vær dag. Og på samme tid tage afstand fra den materalistiske verden jeg er ved at blive
en del af. Gøre oprør mod det system der ødelægger verden. Leve i oprør mod krig, mod sult, mod undertrykkelse, imod hvad jeg ser som det moderne menneskes forbrugs slaveri.
Gøre oprør mod den del af mig selv der siger at jeg er naiv. At jeg skal tage et job 8 til 16. Tjene penge. Bo i et beton helvede og få en fed fladskærm
gøre hvad der er normalt, Få nogle ordenlige venner. Få en kæreste, måske få nogle børn. Betale skat til et samfund der trives på grund af andres lidelse.
Livet er hvad du gør det til. Jeg kunne leve i en skov og bruge min tid,
på at finde ud af hvilket træ der skal være mit ly for natten. Og ved vær solopgang følge mit hjerte hvoren det tager mig hen.
Gøre som jeg har lyst til hver enkelt sekund, være fri. Se alle syv vindundere. Gå jordkloden rundt. Bestige mount everest, tæmme en elefant.
Kæmpe mod en løve med de bare hænder, sove ved foden af et vandfald. Opleve pyramidernes mørke tunneler, lytte til junglens forunderlige liv. Græde min frustration ud, ved et israelsk checkpoint i Palæstina. Tale fornuft til en
soldat der er på vej i krig. Tage lsd med en hjemløs i gaderne af berlin. Besejre en drage i Barcelona. Og dog er stadig en slave 8-16 i Netto, går i seng kl 22 og står op kl 6. Drikker mig fuld i Weekenden og starter forfra.

Hvornår begynder mit liv?

Medlem
Brugeravatar

Flot, dig it.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pisse fedt skrevet!
Det vi har i dag, kunne vi kun drømme om i fortiden. Så drøm du bare videre, det hele skal nok blive meget bedre en dag, hvis bare der er nok til at udleve drømmen bliver den til virkelighed.

Medlem
Brugeravatar

...Jeg kunne leve i en skov og bruge min tid,
på at finde ud af hvilket træ der skal være mit ly for natten...

...Og bruge hele dagen på at være så heldig at fange en kanin hver tredie dag, som du så skal rationere. Og blive ved med at udføre denne rutine dag ud og dag ind, for ikke at sulte. Op klokken lort for at tjekke dine fælder og igen om aftenen - ellers får du sgu ikke noget at æde.
Dit liv ville ikke ændre dig væsentligt - rutinerne ville bare være anderledes.

Og så slutter du med at dø alene i skoven, i dit oprør mod krig. Med mindre selvfølgeligt hende der den lækre fra din gymnasieklasse slutter sig til dig, og det gør hun selvfølgeligt.

Og hvad er det egentligt du vil - din egen totale solofrihed, eller verdens frelse?
Og i processen dertil, render du bare rundt i skoven og æder dig MEGAmæt i vilde bær?

Ej, det er gas - det lyder rigtigt fedt det du skriver.
Du skulle imidlertid heller bygge et hus på prærien, tage job på savværket, og få styr på alt den der pubertære romantiseren.

Senest rettet af Charles Ingalls 19 feb 2013 22:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

...Jeg kunne leve i en skov og bruge min tid,
på at finde ud af hvilket træ der skal være mit ly for natten...

...Og bruge hele dagen på at være så heldig at fange en kanin hver tredie dag, som du så skal rationere. Og blive ved med at udføre denne rutine dag ud og dag ind, for ikke at sulte. Op klokken lort for at tjekke dine fælder og igen om aftenen - ellers får du sgu ikke noget at æde.
Dit liv ville ikke ændre dig væsentligt - rutinerne ville bare være anderledes.

Og så slutter du med at dø alene i skoven, i dit oprør mod krig. Med mindre selvfølgeligt hende der den lækre fra din gymnasieklasse slutter sig til dig, og det gør hun selvfølgeligt.

Og hvad er det egentligt du vil - din egen totale solofrihed, eller verdens frelse?
Og i processen dertil, render du bare rundt i skoven og æder dig MEGAmæt i vilde bær?

Ej, det er gas - det lyder rigtigt fedt det du skriver.

Jeg vil gøre hvad der ville "være verdens frelse" hvis alle gjorde det. Andet kan jeg ikke gøre

Senest rettet af Sayeh 19 feb 2013 22:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Medlem
Brugeravatar

Du kan gå ud og marchere for den gode sag, i stedet for at melde dig til sultedøden i skoven.
Du redder i hvert fald ikke verden ved at romantisere løsningerne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du kan gå ud og marchere for den gode sag, i stedet for at melde dig til sultedøden i skoven.

verden er heller ikke blevet reddet af macherende mennesker endnu... Nææh, hvis man vil have opmærksomhed må man stikke ild til sig selv, dét virker! I et par måneder i hvert fald... :tragikomisksmiley:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilken skov har jeg snakket om? Og hvilken tidshorisont har jeg snakket om? Jeg er ikke dum..
Jeg snakker om personlig frigørelse og oprør. Har du kendskab til begrebet metaforer?
Jeg snakker om at gøre hvad du VIL lige NU. jeg snakker ikke om død. Fuck død. Vi lever alle videre på en eller anden måde. Du er hvad du gør dig selv til. Hvis du dør. så dør du i det midste i færd med at leve som vil.

Medlem
Brugeravatar

verden er heller ikke blevet reddet af macherende mennesker endnu... Nææh, hvis man vil have opmærksomhed må man stikke ild til sig selv, dét virker! I et par måneder i hvert fald... :tragikomisksmiley:

Helt rigtigt - "marchere" var også i overført betydning. Jeg kunne også have brugt ord som "missionere", "lobbyarbejde" eller "engagement". Det med at futte sig selv af er dog heller ikke tosset, omend der ville være risiko for at der ville komme mere fokus på det faktum at man var en lunatic, fremfor det faktum at man gjorde det for at redde verden.

Medlem
Brugeravatar

Hvilken skov har jeg snakket om? Og hvilken tidshorisont har jeg snakket om? Jeg er ikke dum..
Jeg snakker om personlig frigørelse og oprør. Har du kendskab til begrebet metaforer?
Jeg snakker om at gøre hvad du VIL lige NU. jeg snakker ikke om død. Fuck død. Vi lever alle videre på en eller anden måde. Du er hvad du gør dig selv til. Hvis du dør. så dør du i det midste i færd med at leve som vil.

Du har snakket om den skov hvor du kan "bruge min tid, på at finde ud af hvilket træ der skal være mit ly for natten." Mht. tidshorisont så aner jeg ikke hvad du henviser til.
Desuden kan det godt være at du ikke snakker om død, men det gør jeg. Sådan er det når man vil bo i skoven og lege hobo på landevejen, så kommer den slags altså tættere på.

Helt seriøst så forstår jeg sagtens hvad du snakker om, og der er ikke noget galt i at drømme. Jeg drømmer tit de samme drømme, og jeg tager hatten af for dig hvis du gør noget ved det.

Dedikeret medlem

Søg ind i dig selv, og løs dit problem, ikke ud i verden, den er alligevel materiel, hvilket det lyder til du prøver at slippe for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Sayeh

For mig lyder det somom du har lyst til at integrere din Anima. Det sker normalt i en midtvejskrise. Proessen varer 1-7 år ifg. Jung

Håber du kan bruge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har snakket om den skov hvor du kan "bruge min tid, på at finde ud af hvilket træ der skal være mit ly for natten." Mht. tidshorisont så aner jeg ikke hvad du henviser til.
Desuden kan det godt være at du ikke snakker om død, men det gør jeg. Sådan er det når man vil bo i skoven og lege hobo på landevejen, så kommer den slags altså tættere på.

Helt seriøst så forstår jeg sagtens hvad du snakker om, og der er ikke noget galt i at drømme. Jeg drømmer tit de samme drømme, og jeg tager hatten af for dig hvis du gør noget ved det.

Ja okay, Men ja, på en måde snakker jeg præcist om at dø, i færd med at jagte en kanin. Istedet for at dø som 82 årig på et plejehjem imens man skider i bukserne og ikke kan huske hvem ens egen børn er.
imens man har brugt hele ens liv på at jagte en falsk valuta, der ikke kan købe en andet end falsk imidlertidig glæde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Søg ind i dig selv, og løs dit problem, ikke ud i verden, den er alligevel materiel, hvilket det lyder til du prøver at slippe for.

Jeg har ikke andet end søgt indad de sidste 6 år, og har fundet ud af at løsningen findes udadtil og ikke indadtil..
Løsningen findes ikke i tanken, men fuld opmærksomhed på nuet.

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, Men ja, på en måde snakker jeg præcist om at dø, i færd med at jagte en kanin. Istedet for at dø som 82 årig på et plejehjem imens man skider i bukserne og ikke kan huske hvem ens egen børn er.
imens man har brugt hele ens liv på at jagte en falsk valuta, der ikke kan købe en andet end falsk imidlertidig glæde.

Er der ikke andre muligheder end at skide sig ihjel på plejehjemmet eller at dø fordi kaninen løber hurtigst?
Du er tydeligvis træt af den måde vi lever vores liv på. Er din løsning virkeligt at beskrive dine drømme på et internetforum, og spørge hvornår dit liv begynder?
Og hvorfor spørger du egentligt hvornår dit liv begynder, hvis du mener at "Du kan gøre hvad du vil". Så begynd det dog!

Dedikeret medlem

Jeg har ikke andet end søgt indad de sidste 6 år, og har fundet ud af at løsningen findes udadtil og ikke indadtil..
Løsningen findes ikke i tanken, men fuld opmærksomhed på nuet.

Hvis løsningen ikke findes i tanken, hvordan skulle den løsning du har fundet, så kunne opstå, og hjælpe for den sags skyld?
Hvis du har forstået at det at være i nuet, er løsningen, må du også forstå, at hvad du fylder i dit nu, ikke har særlig betydning, medmindre du bare tror at du tror dette, og ikke rent faktisk lever efter det. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.

Wise Words... :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Præcis de samme tanker, jeg tumler med, Sayeh :) Tak for at sætte ord på det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
mennesker er frem for alt sociale væsner, du kan ikke bare gå ud i en skov alene og leve, det ville være det værste du kunne finde på for din psyke og dit velvære, hvis du ikke bryder dig om den danske levevej så tag til amazonas og slå dig ned... but beware, de har edderkopper, slanger og alt muligt andet som måske ikke er skide sjovt når det kommer til stykket. - man bliver nødt til at tænke tanken ud. hvis du kunne have et bedre liv nu ved at træffe en simpel beslutning havde du gjort det for længst, trist men sandt. din glæde og balance skal du finde frem i dig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]