Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En i omgangskredsen har fået fat i noget Pectyl - Stærke brystdråber. Det indeholder ifølge etiketten 2,7 mg opium pr mL. Spørgsmålet er nu: Hvor stærkt er det opium? Vi er selvfølgelig mest interesseret i at vide hvor stor en andel der er morfin.

Og er det egentlig ikke pænt uspecifikt for et moderne farmaceutisk produkt, at der står "opium" på flasken?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg oprettede en tråd med samme spørgsmål for ikke så lang tid siden:
viewtopic.php?f=1&t=43484&p=596984&hilit=pectyl+dak#p596984

Jeg tror at det vi kom frem til var at man godt kunne indtage det, men at mængden af morfin var så lille at man aldrig rigtigt kunne få noget ud af det, og de som har prøvet siger at man bliver enormt træt(fysisk) af det. Det er noget fattigmands stof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Og er det egentlig ikke pænt uspecifikt for et moderne farmaceutisk produkt, at der står "opium" på flasken?

Jo det må man sige :D Har godt studset over det før faktisk, men aldrig fundet svaret..
Men hvis det rent faktisk er råopium, kan der vel være små forskelle i morfin og kodein indhold mf. ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hvis man søger inde på apotekernes hjemmesider kan man søge på opium, og pectyl dak er det eneste lægemiddel i dk der indeholder opium, så vidt jeg kunne se.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Joe_biden: Tak for link, det var ikke faldet mig ind at kigge i planteforumet efter det. Har stillet et uddybende spørgsmål i den tråd også.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
http://www.erowid.org/archive/rhodium/c ... inmfg.html

Citat:
Although Turkish opium (Druggists Opium) may contain up to 21% morphine (4), the average morphine content of opium tapped from P. somniferum is 9 to 14% by mass. Next most prominent is codeine (3-methoxymorphine) which constitutes 0.5 to 2.5% of the dried latex.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg oprettede en tråd med samme spørgsmål for ikke så lang tid siden:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.p ... ak#p596984

Jeg tror at det vi kom frem til var at man godt kunne indtage det, men at mængden af morfin var så lille at man aldrig rigtigt kunne få noget ud af det, og de som har prøvet siger at man bliver enormt træt(fysisk) af det. Det er noget fattigmands stof.

Det kom en del af jer frem til.
De gange jeg og mine venner indtog det blev vi hamrene påvirkede hvis vi drak 75 ml, og på 100 ml knækkede halvdelen af os på grund af den store dosis morfin.
Pas på med det- man kan helt sikkert få en ODer..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Den store dosis Morfin"?Tror du ikke at det mere er de stoffer, bl.a kamfer med mere, der er tilsat som brækmiddel for at forhindre misbrug? (godt nok med meget svingene resultat). :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Den store dosis Morfin"?Tror du ikke at det mere er de stoffer, bl.a kamfer med mere, der er tilsat som brækmiddel for at forhindre misbrug? (godt nok med meget svingene resultat). :wink:

Hvis der er 2.7 mg opium i en ml Pectyl er der 270 mg opium i 100 ml. opium indeholder mellem 5-15 % morfin - det er altså en dosis man godt kan mærke meget kraftigt.

Jeg er efterhånden en halvgammel mand, og da jeg var ung prøvede jeg noget der hed parkistanske(parkier) piller(piller der var blevet stjålet ved et kup i forbindelse med den Russiske krig mod Afghanistan og de flød i København i flere år) og morfinbase osse, når man fik så hatten passede brækkede man sig - en meget almindelig bivirkning på store doser, og i forbindelse med Pectyl var det sgu ikke kamferen men junken der gjorde det.

Pas på med Pectylen i for store doser- man kan snildt ODer på det- start med 30-40 ml det kan man tydeligt mærke- men skal du ligne en af dem inde i Istedgade der er gået i koks, så snup 100 men ha brækspanden parat.

Pas i det hele taget på opoider- flere af mine venner skred i svinget- jeg selv kunne godt se faren ved det, og gjorde det kun hver 3 måned i nogle år og sluttede af med et skud heroin- da virkningen af heroinen klingede af havde jeg lyst til at gøre det igen og besluttede mig til at stoppe legen. Nok en af de bedste beslutninger jeg har taget når jeg kigger tilbage på hvad der skete med de andre.

At jeg så blev et svampehoved er jo en helt anden og langt bedre historie.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]