"Den store dosis Morfin"?Tror du ikke at det mere er de stoffer, bl.a kamfer med mere, der er tilsat som brækmiddel for at forhindre misbrug? (godt nok med meget svingene resultat).

Hvis der er 2.7 mg opium i en ml Pectyl er der 270 mg opium i 100 ml. opium indeholder mellem 5-15 % morfin - det er altså en dosis man godt kan mærke meget kraftigt.
Jeg er efterhånden en halvgammel mand, og da jeg var ung prøvede jeg noget der hed parkistanske(parkier) piller(piller der var blevet stjålet ved et kup i forbindelse med den Russiske krig mod Afghanistan og de flød i København i flere år) og morfinbase osse, når man fik så hatten passede brækkede man sig - en meget almindelig bivirkning på store doser, og i forbindelse med Pectyl var det sgu ikke kamferen men junken der gjorde det.
Pas på med Pectylen i for store doser- man kan snildt ODer på det- start med 30-40 ml det kan man tydeligt mærke- men skal du ligne en af dem inde i Istedgade der er gået i koks, så snup 100 men ha brækspanden parat.
Pas i det hele taget på opoider- flere af mine venner skred i svinget- jeg selv kunne godt se faren ved det, og gjorde det kun hver 3 måned i nogle år og sluttede af med et skud heroin- da virkningen af heroinen klingede af havde jeg lyst til at gøre det igen og besluttede mig til at stoppe legen. Nok en af de bedste beslutninger jeg har taget når jeg kigger tilbage på hvad der skete med de andre.
At jeg så blev et svampehoved er jo en helt anden og langt bedre historie.....