Jeg har søgt lidt rund, og kan ikke finde nogen med de symptomer jeg har.
Jeg startede med at ryge hash sent, som 21 årig. Jeg er idag 26, og har haft mere eller mindre vellykkede pauseperioder.
Jeg har været igennem svedeturene, uroen de gange jeg tidligere har forsøgt at stoppe. Men denne gang er det dog noget anderledes. Det skal siges, at det sidste år, halvandet, har jeg max røget 2 joints på en dag med meget svage mængder (0,3-0,6g pr. mix). Dette fordi jeg fandt ud af, at der reelt set ikke er en forskel på min rus på alt over 0,6 gram, andet end at jeg segner stille hen i et sted mellem vågen og sovende.
mit "problem" (hvis man kan kalde det det?) er, at jeg nu er stoppet helt på 3. uge. Og denne gang oplever jeg ting som jeg ikke har prøvet før.
- Jeg sover i snit 10 timer i døgnet - har ingen svedeture, selvom jeg har været igennem perioder hvor jeg før har stoppet, hvor det at vågne op i en våd seng var noget jeg bare måtte regne med. - Har her på 14. dag virkeligt problemer med at høre mit vækkeur, eller blive vækket af kæresten. men vågner af mig selv efter ca. 10 timer. - Jeg oplever stadig en "skævhedsfølelse" til tider, hvor jeg sidder på skolebænken, eller der hjemme, og bliver det jeg bedst kan beskrive som skæv uden at ryge. Min kæreste nævner endda at mine øjne blanker til, når jeg har det på den måde. Kan kroppen selv gøre en skæv når man har opbygget et vidst niveau af THC i kroppen?
Dette er som sådan ikke et råb om hjælp, men mere en undren over hvordan det kan være jeg oplever disse symptomer, hvor det eneste negative er øget appetit og øget søvnmængde. Ligesom dette er en lille gennemgang hvad jeg går igennem når jeg prøver at stoppe efter 5 år som ryger. Igennem årene har jeg lært at mærke efter hvad forskellen på kedsomhed og reel rygetrang er, og jeg kvæler kedsomheden med en gang gaming/bøger/damen og kvæler rygetrangen med træning i form af en løbetur eller en gang lagengymnastik.
Er der andre der har oplevet noget lignende?
|