Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy, jeg er kommet til det punkt hvor jeg muligvis er villig til at give MDMA et forsøg igen. Første gang ( og eneste ) var rigtig lækkert trip, havde det rigtig fedt hele aftenen men dagen efter havde jeg meget svært ved at sove / fik slet ikke sovet, hvilket resulteret med at full blown panic attack 48 timer efter indtagelsen. tog på skadestuen og fik stesolid for at falde i søvn.

så spørgsmålet er om nogen andre har prøvet noget lign. situation dagen / 48 timer ca. efter indtagelsen.
og ville det være fint og prøve det igen, denne gang uden alkohol ville nok var skyld i jeg ikke fik sovet osv. ( ryger os weed dayli ) hvis det har nogen effekt!

- Peace! har søgt på forummet kunne ikke lige finde ud af og finde noget ;), så håber det okay at skrive her :peace: !

og tak på forhånd :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvorfor fik du ikke sovet? Og hvorfor fik du et panik anfald?

Jeg ville sige ja, men læs på på stoffet før du kaster dig ud i det igen.

Medlem

Hvad med selv at have nogle valium eller klonopin klar hvis saadan en situation skulle opstaa igen?

Junior medlem

Har læst rigtig meget på stoffet, set og settings etc. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne sove, jeg gik måske i seng kl 23 (dagen efter) og røg mig godt skæv og lå og vendte mig til klokken blev 5, hvor jeg så stod op. havde det sådan set fint nok, rigtig afslappet pga. weed, men kunne bare ikke nå det punkt at falde i søvn!. kl 23:30 lidt i tolv måske røg jeg min sidste joint, lå mig derefter til at prøve sove igen hvorefter jeg fik et panik anfald. Har aldrig døjet med noget psykisk problemer eller lign.
- ville det være en god ide og ha valium som en nødbremse? skal siges jeg har melatonin men brugte det ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
når jeg blander weed med emma så for jeg meget nemt flashback igen, inden for 1-3 dage når jeg ryger en pind!

du har fået et "flashback" eller "rollback" og har fået et "badtrip" af det, vil jeg tro!

tag det hele på 1 gang, eller tag det af to gange inden for så kort tid som muligt, det skader hjernen mere at være påvirket i lang tid. - og vær' beredt på at der kan komme rollbacks når du ryger joints efterfølgende, især hvis du ryger mens du ruller.
men gør det!

Medlem
Brugeravatar

Umiddelbart ville jeg sige ja, men så hav noget søvndyssende i nærheden, som ikke er weed, og lad generelt være med at ryge under og lige efter trippet, hvis du da ikke er dybt afhængig. Måske tage lidt mindre end sidst, og stoppe med det i god tid. Jeg plejer at falde i søvn uden problemer 8 - 10 timers tid efter indtagelse.

Junior medlem

Jeg er daglig ryger, og kan sagtens ha været efter jeg har puffet og fået "roll back" som du nævner. Efter jeg havde fået mit angst anfald stoppede jeg i en uges tid med alle former for stoffer. Det nu godt og vel 6måneder siden og vil rigtig gerne have en fed oplevelse med MDMA. Min største "frygt" er at skulle lægge hash på hylden da det forholdsvis hjælper mig (sygdoms relateret).
Har tænkt mig af få anskaffet valium til næste trip og så lade helt være ryge, problemet er dog bare jeg aldrig har taget nogen former for angst dæmpene/sløvende stoffer udover stesolid den ene gang på hospitalet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror også panikanfaldet skyldtes hashen.
Man kan ikke altid have gode erfaringer med stoffer, og hvis du er klar på MDMA, psykisk, synes jeg du skal gøre det.

Medlem

problemet er dog bare jeg aldrig har taget nogen former for angst dæmpene/sløvende stoffer udover stesolid den ene gang på hospitalet.

Kan ikke se hvorfor det skulle vaere et problem?

Medlem

MDMA er jo sådan set næsten syntese som Amfetamin.
Amfetamin gør at du oftes ikke kan sove, jeg kunne i hvertfald ikke sove da jeg tog MDMA.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg synes ikke man kan sammenligne MDMA og amfetamin.
Jo, du bliver lidt speedet af MDMA, men det er slet slet slet ikke samme måde du bliver stimuleret som på amfetamin.
Jeg plejer som regel at crashe meget hårdt efter 5-6 timer på MDMA, og så bliver jeg lullet stille og rolig i søvn - no problem.
Bare lad vær med og redosere, og holde jer vågen - nej, festen kommer ikke igen.

Junior medlem

Det skal dog siges jeg har prøvet stimulanter så som coke uden problemer ( måske pga. ADHD ). Jeg siger mange tak for jeres svar. Tror os det ender med jeg snupper engang MDMA igen, denne gang får jeg skaffet en "nød bremse" / valium

Junior medlem

Har læst rigtig meget på stoffet, set og settings etc. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne sove, jeg gik måske i seng kl 23 (dagen efter) og røg mig godt skæv og lå og vendte mig til klokken blev 5, hvor jeg så stod op. havde det sådan set fint nok, rigtig afslappet pga. weed, men kunne bare ikke nå det punkt at falde i søvn!. kl 23:30 lidt i tolv måske røg jeg min sidste joint, lå mig derefter til at prøve sove igen hvorefter jeg fik et panik anfald. Har aldrig døjet med noget psykisk problemer eller lign.
- ville det være en god ide og ha valium som en nødbremse? skal siges jeg har melatonin men brugte det ikke.

Hash kan være mere potent, end man lige regner med - også selvom man bruger det ofte. Det gælder især hvis man er i underskud - fysisk som psykisk - hvilket ikke er ualmindeligt efter en nat med MDMA og efterfølgende problemer med at falde i søvn.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Tror måske også synderen skal findes i weed'en.
Har en del erfaring med emmapigen og var indtil for nyligt daglig hashryger, alligevel har for meget røg på comedown fra MDMA givet mig hallucinationer og angst. Og nej, tager ikke "nu skal jeg fucke min hjerne op"-store mængder emma, omend min indtagelses frekvens måske er en marginalt højere end godt er.

Er ikke sikker på at valium er smart til comedown, man ved ikke om man er disponeret for afhængighed af benzodiazepiner før man prøver dem og hænger man på dem er det et rent helvede. Personligt finder jeg heldigvis effekten ekstremt kedelig, men sådan er det langt fra alle der har det.

Mit råd i tilfælde af søvnløshed, er at spise sundt og lækkert, foretage dig noget kreativt, få motion eller opsøge nogle venner. Helst nogen der enten er tolerant overfor stoffer eller er erfarne, men ikke så knaste at de vil friste dig til at køre den videre med flere drugs.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Den første tur på mdma plejer for de fleste at være ret heftig. Det er en vild oplevelse med vilde indtryk. Jeg tror også, som andre er indepå, at weed'en kan have noget skylden - det normale tankespind man kan få af weed er måske pludselig spundet over gevind pga af din tur på mdma og det kan være svært at styre tankerne.
Hvor stor en dose tog du dengang du prøvede. Hvis man tager alt for meget, kunne jeg godt forestille mig at man kunne have svært ved sove...

Junior medlem

Efter jeg røg hashen føltes det som om jeg blev kastet ud i universet med en million km/t hvilket var pisse fedt indtil det udviklede sig til panik anfald. skal siges jeg røg hele dagen, det var først da jeg røg det sidste om aftenen. med hensyn til doseringen lå den på 0.2g-0.3g. Så ja, tror synderen er hash men jeg vil helst ikke lægge hashen på hylden som jeg gjorde i knap en uge efter panik anfaldet da jeg ryger dagligt af private grunde.

igen, valium vil kun blive brugt som nødbremse til at kunne sove og undgå et panik anfald igen.

Junior medlem

hej psyskov, jeg har også prøvet hvad jeg tror (håber!) er et panic attack, men jeg er stadig den dag i dag bange for at der er noget galt med min krop. (læs om det her, hvis du har lyst viewtopic.php?f=4&t=43898). jeg har dog haft en endnu vildere og tusind gange værre oplevelse to mdr efter eller noget, hvor jeg fik intense varmebølger gennem hele kroppen og ikke kunne bevæge mig i måske tre timer. hver gang jeg prøvede summede mine arme og varmen strømmede rundt og mine arme blev følelsesløse. var hundrede på at jeg var ved at få et hjerteanfald eller noget. det skøre er at det ligesom hos dig kom to døgn efter, altså mandag eftermiddag efter trip lørdag nat. vil gerne høre din beskrivelse af det. sagde din læge at det bare var panikangst? det fik jeg at vide, men jeg er simpelthen stadig megabange for at noget at gået galt i min krop og jeg tør ikke røre mdma igen selvom jeg savner det.

Junior medlem

altså: ikke vildere og værre oplevelse end dig, men i forhold til den oplevelse jeg har beskrevet i linket!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
De fleste folk oplever jo en urolig nat i ny og næ. Kombineret med mdma kan det forudsage at man ikke får sovet. Kender det alt for godt.

Her er nogle gode råd ved søvnproblemer:

Undgå kaffe, te og cola efter klokken 17. Rygning forstyrrer også søvnen.

Undgå kraftig motion de sidste timer før sengetid.

Undgå at være sulten eller at indtage et stort måltid ved sengetid.

Brug soveværelset til at sove i, ikke til arbejde.

Gå i seng på samme tid hver aften.

Sørg for mørke, ro og moderat temperatur i soveværelset.

Brug eventuelt maske over øjnene og ørepropper.

Kig ikke på uret hvis du vågner om natten.

Lær en afspændingsteknik, brug den hvis du vågner.

Tag et langt bad inden du går i seng.

Vask dine fødder grundigt inden du går i seng. (noget min mor en gang sagde til mig)

Afsæt en 'problemtime' om eftermiddagen/tidlig aften hvor du tænker dine bekymringer og problemer igennem.

Undgå at tage bekymringer/problemer med dig i seng.

Undgå regelmæssig brug af sovemidler.

Sovemidler kan ved langvarig brug forstyrre søvnen og løser ikke dine søvnproblemer.

Lær at mediterer.

Junior medlem

Alt med måde, sørg for sikre rammer, og evt. mindre druk, hav et par spliffs klar, til hvis du har svært ved at sove, ville jeg umiddelbart foreslå..
Men yeah, vigtigst af alt, sørg for at læs op på shittet. <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]