Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg kan huske fra min k tid, at når jeg knuste krystallerne nærmest ned til atomer, at jeg efter indtagelsen kunne puste en stor hvid sky ud af munden og sågar lave røg ringe med det.
jeg kan ikke sige mig fri fra at occasionally "misbruge" mit eget ritalin, som jo derfor også bliver knust til atomer.

mit spørgsmål er derfor til jer kære psychedelia brugere, da jeg ikek har kunne finde noget info om det :

tager mine lunger skade af at indhalere diverse knuste stoffer?
det slog mig pludselig og jeg tror selv ikke det på nogen måde kan være sundt, da du indhalere hvad nu end det er blandet op med!

men er der nogen dokumenteret undersøgelser omhandlende dette?

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Det havner ikke i dine lunger, eller i hvert meget minimale mængder, og i så fald vil du opdage det fordi du vil begynde at hoste.
Næsten alt hvad du sniffer bliver optaget i næsehulen.

Medlem
Brugeravatar

men hvorfor kan jeg så puste en KÆMPE hvid sky ud af min mund? jeg nægter at tro på at den mængde luft og fint knust stof kun har gemt sig i mit næse/hals parti.
og ja jeg hoster sku også efter sådan en line. er HELT HELT sikker på at en del finder sin vej til mine lunger...
jeg går ud fra du aldrig har knust K til atomer og oplevet lignende.
venter på svar fra en kyndig person!

Medlem
Brugeravatar

og undskyld, men giver det virkelig ikke sig selv at pulveret tydeligvis har passeret næsehulen hvis jeg kan udånde det igennem munden?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hvad er din sniffeteknik?
Jeg tror måske du sniffer alt for hårdt hvis du får det så langt gennem luftvejene at du kan puste det ud igen.
Der er ingen grund til at trække vejret hårdere gennem næsen end du normalt gør når du inhalerer.

Medlem
Brugeravatar

Hvis man tænker over det, så består røg også bolt af meget små partikler, så jo det vil være muligt at det har været en tur nede forbi lungerne, men tror nu næppe at man knuse noget pulver til så små partikler. Men måske at det bare er en dårlig ide at knuse sit pulver helt så meget, jeg ved det ikke? Har hørt om flere der har fået en sammenklappet lunge med betændelse pga snifning.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt om at folk kom pulver ned i en deres flødeskums-sifoner kombineret med lattergassen, hvorefter de fik sprayet lidt af pulveret ned i lungerne og derefter hostede som sindsyge...

jeg tvivler stærk på at det ville være behageligt eller for den sags skyld, synderligt virksomt, bare meget dumt :roll:

Så ville jeg altså vove at mene "Næsehulen" er meget bedre :)

Dedikeret medlem

Jeg har hørt om at folk kom pulver ned i en deres flødeskums-sifoner kombineret med lattergassen, hvorefter de fik sprayet lidt af pulveret ned i lungerne og derefter hostede som sindsyge...

jeg tvivler stærk på at det ville være behageligt eller for den sags skyld, synderligt virksomt, bare meget dumt :roll:

Så ville jeg altså vove at mene "Næsehulen" er meget bedre :)

This, du er ikke i tvivl hvis du har noget som helst pulver i lungerne, du vil begynder at hoste som en vanvittig og i meget lang tid.

Prøv evt at tage hovedet væk når du knuser dit pulver ? det er da forholdsvist nemt at regne ud medmindre man er tabt bag en vogn, jeg har også selv knust ritalin en milliard gange, og jeg kan godt gøre det uden at pulveret lander andre steder end der hvor det skal, så find på en ny teknik.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Måske kan du godt knuse det så fint og sniffe det helt ned i lungerne. Men det er ikke det der generelt er meningen med at sniffe. Hvorfor skulle man ellers sniffe (gennem sin næse)? Jeg har i hvert fald aldrig set nogen "suge" deres pulver stoffer ind gennem munden, hvilket jeg er ret sikker på ville være mere effektivt, hvis det var meningen det skulle ned i lungerne.

Admin
Brugeravatar

Lidt af det kommer ned i lungerne. Man får hele tiden støvpartikler ned i luftvejene og lungerne. Det er derfor, man har små hår og slim til at få det skubbet ud ad luftvejene igen. Det er en seriøs sundhedsfare, hvis der er glas eller andre helt uopløselige/unedbrydelige stoffer i det, man sniffer. Men hvis det ellers er nogenlunde opløselige stoffer og harmløse stoffer, er det ikke så farligt at få ned i lungerne vil jeg sige. Men alt med måde selvfølgelig. At få større mængder pulver ned i lungerne kan selvsagt være farligt. Det er umuligt for os at svare på, hvor meget du får ned i lungerne ved at sniffe.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

aight,,....
syntes nu det er et relevant emne, og har ikke set nogen threads omhandlende dette..
jeg sniffer bestemt ikke hårdere end "normalt" og dette sker også kun ved meget knuste stoffer som ketamin og desværre mit ritalin.
og ja , jeg ved der er hår i lungerne og andet behjælpeligt anatomi i både svælg og hals/lunger som vil modkæmpe almene fremmede partikler, tænkte dog at f.eks hvad ritalin indeholder som pille, og andre mindre overvågede stoffer , ikke er det fedeste at gang på gang indhalere. nu snakker jeg jo ikke en enkelt gang eller 10. men et givent kontinuerligt misbrug af disse, som så flere gange om dagen ville til dels havne i lungerne grundet størrelsen på de fragmenter man nu har knust det til..... (altså ikke jeg har det, men hypotetisk)
og nej, jeg personligt kan ikke knuse det mindre end jeg gør, og selv om jeg gjorde ville en del stadig, dog mindre , efter min mening, havne i lungerne !
vi snakker om det større billede her. efter 10 år ,4 gange dagligt, indhalere hvad nu end ritalin er blandet med for at skabe en fysisk pille.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snakker du om at inhalere eller insufflere? Der er stor forskel.
Ved inhalation af lægemidler kommer der mange flere partikler ned i lungerne end ved insufflering.
Slimhinden i næsen opfanger ved insufflering stort set det meste, derfor bliver lægemidler givet på denne måde optaget her frem for gennem lungernes slimhinde. Jeg tror det er endnu sværere for store hjælpestofpartikler at passere næsens slimhinde.

Hvis man misbruger stimulanser 4 gange om dagen i 10 år har man større problemer end hjælpestoffer i lungerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]