Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej der ude.

Nu her jeg i flere år ledt efter SN men uden held. Er så stødt på en side hvor man kan få SN spore, så har tænkt mig at prøve at plante dem på en mark.
Vil høre om der er nogen der har erfaring med det, som kan give nogel gode råd?
Har læst meget om ko og heste marker skulle være gode. Men hvad med andre dyr som f.eks får?
Kan jeg plante dem her i April, eller skal jeg vænte til det er sæson?
Jeg tænker selv, om jeg skulle grave nogle huller rund omkring på marken og så skrabe nogle spore ned i. Eller lave en sprøjet og sprøjt dem ned i jorden forskellige steder.

Medlem

Så vidt jeg ved er det næsten umuligt at få sporer fra Spids Nøgenhat.. Og hvis du endelig har fået fat i nogle, så bag da en myscellium kage, og injekt dem der? :)

Junior medlem

Næste umuligt at få spore fra SN? Hvorfor skulle det være svære at tage et spore print af SN end alle andre svampe?
Når du skriver: så bag da en myscellium kage. Mener du så at jeg skulle gro dem hjemme i en kasse? Har læst at de skulle være nærmest umulige at gro hjemme!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fordi de ikke lader sig dyrke i "fangeskab" og derfor må markedet formodes at være begrænset. Jeg ved ikke rigtig hvordan du skal få dem til at "få fat" i marken, men jeg tror ikke det er nok bare at drysse dem ud og håbe på det bedste.

Den nemmeste måde at lave sine egne svampe på er at følge Roger Rabbits "Let's Grow Mushrooms" videoer, der ligger tilgængeligt på nettet hvis du googler. Der laver du nogle "kager" af brune ris og vermiculite, som kan købes hos dyrehandlere, og injicerer dem med cubensis sporer som er meget mere tilgængelige.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Jeg dyrker selv svampe. Men vil også gerne prøve SN. Og så ville det være rat at kende et spot.
Ps. har fundet en side hvor jeg kan få SN spore fra, så det skulle ikke være noget problem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tror bedre det kan svare sig at gro Psilocybe azurescens, den er mere potent og kræve omtrent det samme arbejde som nøgenhat ville gøre.
viewtopic.php?f=2&t=17739

Junior medlem

For mig handler det ikke om hvad der kan svare sig, eller hvad der er nemmest. Vil bare gerne vide om der er nogle der har erfaringer med at plante SN på en mark.
Det er et projekt jeg har sat mig for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Fordi de ikke lader sig dyrke i "fangeskab" og derfor må markedet formodes at være begrænset. Jeg ved ikke rigtig hvordan du skal få dem til at "få fat" i marken, men jeg tror ikke det er nok bare at drysse dem ud og håbe på det bedste.

Kan ikke huske hvor jeg læste det, men sidste år læste jeg på et forum om en der havde spredt et print fra en SN, ud over sin have og efter 1-2år groede der nogle stykker op i baghaven. Om det var pga. hans spore er jo ikke til at sige, men det kunne det jo godt have været.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Ja, det har det nok været. Det er jo sådan den spreder sig. Så man skulle jo tro at det ville virke.
Eller måske skulle jeg prøve forskellige fremgangs metoder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Han gjorde det med et print/svamp i en forstøver også piftede han ellers løs

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Ok, lyder meget smart.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/14560176

Citat:
I don't know to much about liberty caps, but I doubt spraying spores any

where will do a thing. If you want to start an outdoor patch, you need to

have some sort of spawn. Or try to collect some spawn from another

outdoor patch and place it with some more substrate. Depending on your

situation, you'd be better off just cultivating some cubes. They're easy

to grow, and take about a month.

Citat:
I have seen only one or two indoor semilanceata grows that produced a couple of fruits. Outdoors you'll have most luck just splashing spores around pastures. It's amazingly slow growing, and you wouldn't be able to successfully produce spawn.
There is a 'liberty cap cummunity project' thread somewhere on the shroomery, several experienced growers tried to cultivate them, I don't think any succeeded yet.
Cubensis is not an option for outdoor growing in the UK, you could produce several fruits during the summer, but most work would still have to be done indoors.
You should however look into wood digesting psilocybes, cyanescens, cyanofriscosa, azurescens, subaeruginosa etc. They will thrive outdoors in UK conditions.

Junior medlem

Ok, nu er jeg ikke verdensmester i engelsk. Men her forstået på det, er det skulle være meget svært at få SN til at gro.
Nå men jeg kan vel prøve at se hvad der sker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Ok, nu er jeg ikke verdensmester i engelsk. Men her forstået på det, er det skulle være meget svært at få SN til at gro.
Nå men jeg kan vel prøve at se hvad der sker.

Jeg synes det er et spændende projekt du har gang i, og håber du vil skrive mere om erfaringerne her på siden senere.

Tror det generelle problem med at plante SN fra sporer er, at forholdene skal være helt perfekte for, at sporen vil gro. I naturen sker der nok det, at landskabet bliver udsat for ekstremt mange sporer, men at 99,99999 pct af sporerne lander steder, hvor de ikke kan gro. De svampe vi ser er så resultatet af de ekstremt få heldige sporer, der rammer lige, hvor de passer ind. Så hvis du hælder nogle sporer ud i haven er det enormt usandsynligt, at de skulle vokse. Men det er vel teoretiskt muligt :)

En anden tanke: Jeg ved ikke, hvor langt sporerne flyver med vinden, men man kan vel forestille sig, at de fleste villahaver i DK rent faktisk bliver udsat for SN-sporer i løbet af efteråret, men at forholdene i græsplænerne bare ikke egner sig til, at svampene kan vokse? I så fald vil det ikke hjælpe en pind at hælde flere sporer ud..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Der er en herinde som finder dem på en nærliggende golfbane, så forholdene i haven burde kunne godt kunne lade sig gøre at lave.
viewtopic.php?f=2&t=30015&p=400826#p400606

Rent teoretisk, ville det så være en mulighed at opstøve en mark hvor de findes på, for derefter at grave en masse 30x30x20cm stykker græs op med små klaser svampe der endnu ikke har smidt sporerne og smide dem hjem i sin egen have, og måske gøre det et par år i træk? Ville det mons tro give et bedre resultat?? :?:

Challenge Accepted!!! :P

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
For mig handler det ikke om hvad der kan svare sig, eller hvad der er nemmest. Vil bare gerne vide om der er nogle der har erfaringer med at plante SN på en mark.
Det er et projekt jeg har sat mig for.

Så du er slet ikke modtagelig for erfaringer på det punkt? Vi har forsøgt os med alle tilgængelige metoder vi kunne tænke på. Lige fra sporer på petriskåle, til at grave myceliet op og genplante det. Vi er faktisk nogen der har prøvet på det gentagne gange og efter 8 år må jeg komme til den konklusion, at det ikke kan betale sig at bruge mere tid på det for mig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Jeg er sikker på, der findes en måde at gøre det på. Der er bare ingen, der har forsket i det, da der ikke er penge at tjene på at dyrke dem på friland, da der er så mange andre svampearter, der nemt lader sig dyrke i glas.

Så hvem ved, måske bliver det dig, der opklarer mysteriet?

Junior medlem

Citat:
Kaktus Klausen
Så du er slet ikke modtagelig for erfaringer på det punkt? Vi har forsøgt os med alle tilgængelige metoder vi kunne tænke på. Lige fra sporer på petriskåle, til at grave myceliet op og genplante det. Vi er faktisk nogen der har prøvet på det gentagne gange og efter 8 år må jeg komme til den konklusion, at det ikke kan betale sig at bruge mere tid på det for mig.

Ok. Sandsynligheden for et det lykkes, må regnes for at være meget lille.

Bestilte sporer, men de var desværre udsolgt. Hvornår de kommer igen er uvist. Men vil kigge der inde en gang i mellem, da sporeren kan fås få ingen penge. Så kan jeg da i det få tiden til at gå med et eller anden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]