Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :)

I weekenden tog jeg amfetamin til en fest, jeg har prøvet amf mange gange, men den her gang var det ikke helt det samme..
Det var næsten 100% rent (pulver, ikke flydende), men jeg undervurderede det. Jeg tog det som amf der var blandet op med kreatin.
Efter en 27 sådan okay streger begyndte jeg at få det sådan underligt. Som om jeg var "fjern" eller ikke rigtig til stede. Det føltes lidt som en drøm, men jeg kan huske alt i detaljer.
Efter ca. 42 timer uden søvn, begyndte jeg at se alt i neonfarve. Jeg fik utrolig meget kvalme og kunne næsten ikke lave noget fordi jeg var ved at kaste op hele tiden.
Jeg regnede ud sådan ca at jeg var påvirket i alt i 52-53 timer, før jeg kom til mig selv igen.
Jeg blev også helt rød i hovedet og på halsen, og på armene og hænder. Mine knoer blev helt røde, som om jeg havde været om og slås.
Tror i det kan skyldes irritation pga stress eller søvnmangel?
Og kan mangel på søvn forårsage hallucinationer?
Jeg oplevede også at mit syn blev dobbelt, det føltes som om jeg var skeløjet, men mine venner sagde at jeg så normal ud. Jeg kunne ikke fokusere på noget uden at se dobbelt. Hvad kan det skyldes?
Og tror i jeg har taget lidt mere end hvad jeg kunne holde til?

Jeg ved godt at man kan hallucinere på amf hvis man lider af søvnmangel. Men jeg havde kun været vågen i 42 timer.
Jeg har før været vågen i 4 dage på amf uden af se noget.
Håber på nogle svar, for var lidt bekymret da jeg aldrig har oplevet amfetamin på denne måde før :)
På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Tror i det kan skyldes irritation pga stress eller søvnmangel?

Ja det kan det, og i sær når du har kørt den så langt ud. Røg du hash eller lign også ? for det kan hurtigt blive noget smadret noget med søvnunderskud og amf .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det lyder som en ekstrem omgang, så se at få noget søvn spis en masse osv. hvis der er noget rigtigt galt så ved du det om et par dage når du er faldet ned. tag det roligt :) "kun været vågen i 42 timer" så lang tid har jeg godt nok aldrig været tæt på at være vågen!

Junior medlem

evt cuttet op med en masse lort ? har aldrig oplevet at se neonfarver på amf. og 27 streger lyder lidt voldsomt hvis det skulle være så rent ;) tror det er svært at få fat på noget der er over 50-70%. Mht at du så dobbelt så tror jeg bare dine øjne har været irriterede. sker ofte for mig, også at de begynder og klø og jeg sidder og klør og får helt røde øjn. mht halluer så tvivler jeg på at det er en direkte (bi)virkning af amfen, men nærmere søvnmangel. jeg selv begynder gerne at se ting sådan hurtigt når jeg har været oppe 2-3 dage. oplever rigtig tit fx at jeg lige ser en smutte forbi vinduet hurtigt, men der er ingen når man kigger efter :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Endnu en af de her tråde, hvor folk bliver forbavsede over at blive småpsykotisk af at tage for meget amfetamin over for lang tid... Trådstarter, hvis du blot satte dig en lille smule ind i, hvad fanden det er du har gang i, så ville det ikke komme som nogen overraskelse at det sker. Og hvad er det fede ved, at køre streg nr. 27 ind? Får du det bedre af den streg, end du fik af streg nr. 26? Hvis svaret er nej, hvorfor så gøre det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Endnu en af de her tråde, hvor folk bliver forbavsede over at blive småpsykotisk af at tage for meget amfetamin over for lang tid... Trådstarter, hvis du blot satte dig en lille smule ind i, hvad fanden det er du har gang i, så ville det ikke komme som nogen overraskelse at det sker. Og hvad er det fede ved, at køre streg nr. 27 ind? Får du det bedre af den streg, end du fik af streg nr. 26? Hvis svaret er nej, hvorfor så gøre det?

This^^

Trådstarter, tag at blive lidt klogere. Vi kan sige det ene og det andet til dig, men du skal selv være overbevist om hvor dumt det hele du siger, lyder. Syntes du selv det lyder rimligt at du tager 27 baner, ikke sover i næsten 2 døgn, og så spørger OS hvorfor du har hallucinationer? Hvis du kan skrive det her indlæg så kan du også lægge 2 og 2 sammen og se at du bare har mishandlet dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Hallucinationerne kan også komme af søvnmangel alene, jeg har selv været med til et LAN party hvor jeg holdt mig selv kørende i 56 timer på cola og hustler... De sidste par timer var en underlig sammenblanding af drøm og virkelighed (hvis man ikke får søvn begynder hjernen før eller siden at drømme om man er vågen eller ej), dengang kendte jeg ikke engang til amf eller dets virkning. Jeg vandt godt nogle dengang heftige komponenter til min computer (der var en konkurrence i at holde sig længst vågen), men i bakspejlet har det sq ikke været det værd... men hey, jeg var kun 16 :)

Jeg vil dog sige at 27 streger er ALT for meget, så det skulle ikke undre mig at der faldt en masse underlige ting ind på nethinden i den rus, på den anden side kender jeg også en del der har fået det skidt af langt mindre end 27 streger. Personligt går jeg ikke over 4-5 streger pr aften/pubcrawl/fest og tager hjem når det begynder at fise af, og det er max. 1-2 gange i måneden. Hvis jeg tager mere, begynder jeg at få svært ved at holde mig hydreret...

så for at samle de vigtige spørgsmål:
Ja, man kan hallucinere pga. søvnmangel alene, de hallucinationer jeg har prøvet af den lange tid uden søvn greb ikke så maget om sig og det var svært at fokusere og jeg havde tørre øjne. Derimod var det kun små audiovisuelle hallucinationer (alm ting som en coladåse der bevægede sig eller en lyd der ikke var der), så de mange streger amf har nok forstærket effekten en del.

Opkasten og dine problemer med at fokusere kan også have skyldtes dehydrering, du burde have haft kontaktet læge eller sygehus med det samme, du er sluppet heldigt fra det, siden du nemt kunne have endt i en ligpose efter den omgang!

IMO skal du tage det roligt med amf i fremtiden hvis du ikke vil stoppe helt, det kan godt være du har kørt 4 dage på amf før, det betyder ikke nødvendigvis at du kan gøre det igen. Kroppens kemiske balance ændrer sig konstant, og jeg kan med sikkerhed sige at din kemiske balance blev godt voldkneppet efter 27 streger :)
Derudover kan det godt være at den amf var tæt på 100% ren, på den anden side tror jeg heller ikke at du tog 27 streger på dit 4-dages run eller at det amf derfra var lige så rent....

Medlem

Geografisk sted: København
(Det blå fænomen)

Det er forskelligt hvornår folk oplever dette fænomen men det er meget forskellig fra person til person. Jeg ser blåt hvis jeg ikke har sovet i omkring 20 timer og nogle at mine venner kan ikke en gang se blåt selvom de har været vågn i meget langtid.

Dette link hjalp mig til at forstå hvad det hele handlet om.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder

Junior medlem

Oplever selv rigtig tit, at få ekstremt irriterede øjne, når jeg er kørende på anden dag. Det blandt andet på grund af den nedsatte blinkefrekvens og så, at dine øjne ligeså stille udtørres. Det vil især forekomme hvis du/jeg sidder i et varmt rum, eller hvis du/eller dine venner ryger meget i forholdsvis lukket lokale, værelse eller lignende. Amfetaminens renhed, har intet at sige med hensyn til dine hallucinationer, min påstand vil være, at det højst sandsynligt heller ikke kan være det den er blandet op med, da det oftest er billige præparater der bruges til at cut med, Ritalin, Tramadol (eller anden for billig smertestillende) eller hvis det helt basic bare kreatin. Hvis du til gengæld har blandet Alkohol, weed og så feta vil jeg helt klart pege på det, også hvis du ikke har rørt alkohol og ryger ofte. Det virker altid anderledes på anden dagen, hvor din psyke og ikke mindst din energi ikke er nær så stærk :)

Junior medlem

Morten på 14 skrev:

Hvis du umiddelbart sad i en situation hvor du havde brug for hjælp. Hvor lækkert ville det så være, at få smidt sådan en dumsmart kommentar i hovedet? Om han har dummet sig eller ej, betyder da ikke han skal blive anklaget for at være både småpsykotisk og komplet idiot (overdrivelse fremmer forståelse). Der altid rigtig stor forskel på folks vaner og kostumerne rundt omkring i land og rige, når folk suger deres drøn. :mrgreen:
Hvis du spreder 27 ud på 48, mulige timer er det under en i timen hvilket ikke er bestemt prangende, hvis vi forstiller os han til at lægge ud, i starten af festen, suger 2 i timen, og det lavt sat. Så ro på makker :whogives:

Insane psychedelia user!

Gammel tråd, min oplevelse er at tager man for meget, så begynder synsfeltet og dirre, og derfra opstår der haloer - ikke på samme måde som de haloer der kommer af søvnmangel.

Ja men er en streg i timen ikke også i overkanten med god amf?
Nu har jeg ikke den store viden om stimulancer osv. men jeg troede at det var kokain man sugede så meget af. Amf har vidst en længere halveringstid?

ret mig hvis jeg tager fejl:)

Insane psychedelia user!

Det gør du ikke :)

Junior medlem

Wow.
Det er min 1. tanke.
2. tanke er: 27 streger "god" amf? njae, det har jeg svært ved at forestille mig. Tror du har hevet dig noget 5-8% amf, resten kreatin.
Jeg har kørt 6 dage, på hvad jeg syntes er en OK amf, men med den lede amf, kan min næse og øjne slet ikke følge med til d. 5 streg inden for 2 timer.

42 timer er ikke unormalt, og da slet ikke med 27 streger.

Jeg vil dog, som de andre siger, at du har mishandlet dit korpus, og med søvnmangel og stress lagt oven i, så svarer jeg klart ja til hallu's.
Jeg har dog aldrig haft hallu's af amf, uanset antal vågentimer. Men jeg er til gengæld gået kold midt i en streg utallige gange, når vi har haft de vilde uger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]