Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: pupiller
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Daws.. går og undrer mig meget for tiden.. Har taget en fandens masse stoffer igennem de sidste par år, og har røget weed stort set hver dag. Men det sidste års tid er der sket noget underligt. Jeg får MEGA pupiller HVER gang jeg ryger en pind, sådan var det ikke før. Jeg får faktisk kæmpe pupiller af ALT (udover kaffe og smøger) selv GHB.. Hvad skyldes det??

Titel: Re: pupiller
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Stress, angst og lignende kan også give større pupiller... Jeg har selv tendens til at få gigantiske tekopper uden at have indtaget rusmidler - gerne i sammenhæng med en spøjs anspændthed. Det er så slemt, at jeg tit bliver beskyldt for at være på narko, hvilket jeg altså ikke er HELE tiden ;-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde også en periode med generelt meget store pupiller. Så skiftede jeg pære i lamperne på badeværelset. Det hjalp.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Nogle har generelt større pupiller end andre. Er dine pupiller lige store uanset om du ryger eller tager knark??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hm. ja altså, jeg har ikke bemærket det før sådan her de sidste par måneder.. Det er bare hvis jeg kommer udefra og går ind i en lejlighed så kommer det, eller hvis jeg er på stoffer så hænger det ofte ved i 1 - 2 døgn efter, det er der 100% hvis jeg er træt, og også helt sikkert hvis jeg ryger en joint.. det er hammer nedern, for mennesker omkring mig spørger ofte om jeg er på stoffer. også min famillie.
EDIT: nogen gange når jeg vågner op, efter at have taget stimulanser og har sovet, har jeg stadig kæmpe pupiller lang tid efter
EDIT1: kiggede mig lige random i spejlet, har drukket 1 øl, stod på et helt lyst badeværelse: kæmpe pupiller. er ikke træt, sulten eller noget. mystisk

Dedikeret medlem

Det giver mening at dine pupiller er store efter at have taget knark også i dagene efter, da stimulanser generelt påvirker den muskel som gør pupiller større. At de bliver større når du går indenfor, giver kun mening hvis du kommer fra solskin/dagslys og ind i en (stort set) ikke-belyst lejlighed/bolig. Hvis man er kampskæv er dine pupiller muligvis en smule større - jeg har i hvert har oplevet en smule slørret syn en gang imellem når jeg har været virkelig påvirket. Men der burde være forskel på din pupillers størrelse alt efter om du er på hårde stoffer eller om du er "på" røg.

EDIT: Du er sikker at dine pupiller ikke bare er generelt større end så mange andres? Jeg sidder selv og har drukket nogle øl og røget joints....mine pupiller er ganske normale. I hvert fald ift. hvis jeg har taget stoffer.

Edit: Du er ikke på nogen former for medicin??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja okay :D altså når jeg går indenfor, bliver de helt store, også selvom det er en lys lejlighed. Mine er MDMA/svampe størrelse og jeg har nu drukket 2 øl.
jeg tager ikke noget medicin. Jeg har taget hammer meget mdma og y2g, methylone osv, i min stof-periode, kan det evt have lavet ændringer i mit hovede?.. men det er somom mine pupiller har 2 måder de kan være: sådan standard 3-4 mm tykkelse eller svampe-store.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hvad fanden er y2g?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ligesom mdma, men kortere rus...

Dedikeret medlem

(...)Jeg har taget hammer meget mdma og y2g, methylone osv, i min stof-periode, kan det evt have lavet ændringer i mit hovede?.. men det er somom mine pupiller har 2 måder de kan være: sådan standard 3-4 mm tykkelse eller svampe-store.

Den form for "varige" mén efter stofbrug har jeg aldrig hørt eller læst om, but who knows. Det lyder spøjst.. Men det er i det mindste godt at de virker (pupillerne) - det havde været langt værre hvis de ikke gjorde. Jeg ved ikke hvor ofte du er på stoffer, men hvis det er ofte, kunne du prøve at stoppe i 1-2 måneder for at teste det af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er lidt mystisk.. men ja hvis de ikke gjore var jeg da fuckt :D
det er nok lidt for ofte, men langt fra hverdag..
en pause kunne måske være godt.. men det er jo sommer :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Ikke for at være efter dig og lyde som en bekymret forælder, men jeg synes dit stofforbrug virker temmeligt ureflekteret.

Du aner ikke hvad Y2G er, og det eneste jeg kan finde er en tråd fra december hvor du også omtaler det. Selvsamme tråd blev låst fordi den var for useriøs. Du må aldrig tage et stof du ikke ved hvad er. Og da slet ikke "hammer meget" af det. Jeg forstår ikke at nogen kan være så ukritiske at man bare godtager at nåmen det her er omnom123 eller lignende gobbledygook, og så bare nedsvælger det uden at skænke det en tanke. Du er sikkert ikke fyldt 20 endnu, og tror stadig du er udødelig. Jeg siger det her for at du måske kan undgå at fortryde dine letsindigheder bitterligt om nogle år.

De stoffer du nævner er ikke nogen man skal tage hammer meget af. Det gælder for såvidt alle stoffer. Det vides med sikkerhed at de fører til ændringer i hjernens måde at fungere på, og hvilke konsekvenser det vil have for dig er uvist. Sandsynligvis er ændringerne reversible, men tør du tage chancen? Det lyder som om du et eller andet sted godt ved at den er gal, eller også er du virkelig letsindig.

Ingen af os kan sige om der er en sammenhæng. Perioder med stress og træthed kan også give pupiller der er større end normalt eller forskellig størrelse. Tager du antihistaminer? De kan nogle gange også føre til mydriasis. Kan det tænkes at du har taget flere stoffer end normalt i denne periode, og derfor har vænnet dig til at kigge i spejlet inden du skal mødes med folk? Er du måske bare mere opmærksom og har en smule paranoia omkring det. Der er mange muligheder. Det er som regel ikke noget alvorligt som ligger bag, men det kan godt være det. Hvis det fortsætter i mange uger hvor du ikke har taget stoffer og det er så markant som dette:
Billede
så synes jeg du skal få det undersøgt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pupillerne udvider sig ved stimulation af det sympatiske nervesystem. Hvis din krop er tungt belastet pga. et misbrug kan dette være årsagen. Det kan også være en sygdom som ikke er stof-relateret. Eller det kan være tegn på en hjerneskade.
I hvert fald skader det dine øjne og du skal gå til lægen med det i stedet for at spørge her.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvad er det?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke for at være efter dig og lyde som en bekymret forælder, men jeg synes dit stofforbrug virker temmeligt ureflekteret.

Du aner ikke hvad Y2G er, og det eneste jeg kan finde er en tråd fra december hvor du også omtaler det. Selvsamme tråd blev låst fordi den var for useriøs. Du må aldrig tage et stof du ikke ved hvad er. Og da slet ikke "hammer meget" af det. Jeg forstår ikke at nogen kan være så ukritiske at man bare godtager at nåmen det her er omnom123 eller lignende gobbledygook, og så bare nedsvælger det uden at skænke det en tanke. Du er sikkert ikke fyldt 20 endnu, og tror stadig du er udødelig. Jeg siger det her for at du måske kan undgå at fortryde dine letsindigheder bitterligt om nogle år.

De stoffer du nævner er ikke nogen man skal tage hammer meget af. Det gælder for såvidt alle stoffer. Det vides med sikkerhed at de fører til ændringer i hjernens måde at fungere på, og hvilke konsekvenser det vil have for dig er uvist. Sandsynligvis er ændringerne reversible, men tør du tage chancen? Det lyder som om du et eller andet sted godt ved at den er gal, eller også er du virkelig letsindig.

Ingen af os kan sige om der er en sammenhæng. Perioder med stress og træthed kan også give pupiller der er større end normalt eller forskellig størrelse. Tager du antihistaminer? De kan nogle gange også føre til mydriasis. Kan det tænkes at du har taget flere stoffer end normalt i denne periode, og derfor har vænnet dig til at kigge i spejlet inden du skal mødes med folk? Er du måske bare mere opmærksom og har en smule paranoia omkring det. Der er mange muligheder. Det er som regel ikke noget alvorligt som ligger bag, men det kan godt være det. Hvis det fortsætter i mange uger hvor du ikke har taget stoffer og det er så markant som dette:
[ Billede ]
så synes jeg du skal få det undersøgt.

yo, ved godt det lyder galt. men heri i byen hvor jeg kommer fra er der y2g over det hele...
ja, ved godt jeg burde slappe af, men ja, i min omgangskreds er jeg nok den der passer mest på.. og så alligevel, er det slet ikke godt nok.. ved det..
men tak fordi du siger det her.
Puny_pete skrev:

Men hvad er det?
dunno.. krystaller der kommer fra rygmærke mennesker.. Mine venner købte 100 gram, og dem vi købte det af sagde at 200 mg er en dose, men 500 mg er en "heaven" lol...
ved ikke hvad det er.. men folk tager doser op mod 500 mg - 800 mg. det er sindsygt.. det er jeg glad for at jeg dog ikke har gjort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder også lidt vildt, bare at købe 100g af ukendt pulver. Det første jeg kom til at tænke på var mephedrone eller methylone. Men det er godt nok også nogle syge doser du beskriver..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor tager i noget i ikke ved hvad er?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder også lidt vildt, bare at købe 100g af ukendt pulver. Det første jeg kom til at tænke på var mephedrone eller methylone. Men det er godt nok også nogle syge doser du beskriver..

tja.. og ja.. det helt galt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Mose-ræven du lyder som et fjols. Sorry to say! "Der er y2g over det hele", og?! Hvem tvinger dig til at indtage lortet. Hold kæft man, Brian!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

slap af man ingen har tvunget mig til noget.. Var overbevist om, at det var et kendt rusmiddel de gange jeg indtog det.. brian?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]