Jeg har lige været ude ved mit guerilla grow. uden at sige for meget, så kan jeg vist godt afsløre at det ligger mellem et industrikvarter og en motorvej. Det er et MEGET vildt sted med masser af bevoksning der bare får lov til at passe sig selv.
Til min skræk kunne jeg i dag følge et gravkospor lige hen til - og igennem - mit spot som består af 6 20 l murerspande med planter, heraf 3 lowryders som var klar til høst. Der har åbenbart været nogle offentlig ansatte og beskåret bevoksningen langs motorvejen, og vejen derned skulle åbenbart gå lige gennem mit spot.
Status: En flækket spand med en knækket og vissen plante - og derudover var resten af mine spande sat pænt til side, sammen med den skovl og de 2 flasker gødning som også lå sammen med planterne. Planterne stod nok så fint og tronede fuldstændig uskadt.
Jeg har selvfølgelig et backup-spot 300 meter derfra, men jeg orkede simpelthen ikke flytte planterne i dag, selv om jeg pludselig (lige her hvor jeg prøveryger det første af min egen høst) bliver ramt med en paranoia over om det bare er sat til side, for efterfølgende at blive meldt til politiet. Jeg tager ud og flytter planterne hen til det andet spot en af dagene, men jeg tror altså bare, at man ville have valgt at tromle det over og hive det op med rode, hvis man ville noget ondt.
HVIS det er som jeg formoder: At det virkelig er en venlig sjæl med et åbent sind, der kunne se hvor meget energi der er lagt i det, så fortjener han bare oceaner af god karma. Derfor synes jeg at jeg ville dele denne, forhåbentlige solstrålehistorie med jer. Han er tilsyneladende i hvert fald ikke interesseret i Marianne selv, da der stod tre lowryders som var klar til høst.
Så her ser I min første beskedne høst. Det er ikke meget, men det er der.. og det hænger til tørre i mit helt nybyggede grow-cabinet
Til det har jeg for øvrigt et spørgsmål: Blæseren er den mindste og den mest eco growshoppen havde, men alligevel larmer den en del og flytter, så vidt jeg kan regne ud, hele seksten gange så meget luft som den behøver (160 m3 til et skab der er cirka 1m3. Jeg vil derfor høre om der jer bekendt findes nogle svagere ventilatorer som er væsentlig mere støjsvage end den jeg har (Se billedet).
Og her.... Tadaaa.. Min første sølle høst. De stod indenfor og i alt for små potter, alt, alt for længe inden de kom ud. Derfor blev det ikke til mere. Hvad vil I skyde på der bliver i tørret vægt?