Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 16:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa!

Jeg er 50 år og overvejer at ryge noget pot/hash, for at "hygge mig lidt"

Jeg vil meget gerne starte meget "blødt" for ikke at få et sjok og blive alt for skæv.

Jeg har ellers rimeligt styr på mit liv, er forældre og har fast arbejde.

Jeg drikker ikke alkohol og har i det hele taget stort set ingen laster :shock:

Jeg vil gerne dels slappe lidt a´på det og også måske feste lidt på det.

Hvad vil i råde mig til?

Tror måske det er en god ting at jeg har den alder jeg har; Jeg vil gøre det velovervejet og kun til specialle lejligheder. osv osv.

Hvordan starter jeg "blødt" op ?

Hvilken type hash/pot ?

M.M.M

På forhånd tak :D oldman

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej og velkommen til. Pudsigt en mand på din alder, i vores samfund vælger at tyge til ulovlige rusmidler, men fedt du er nysgerrig og ærlig over for dig selv :)

det mildeste cannabisprodukt er som regel også er det billigste.

Der er groft sagt to typer af cannabis, sativa og indica sorter. Sativa strains giver en opløftende glad og små psykedelisk rus, der egner sig godt til en gå tur i skoven eller lignende. Indica strains er en mere "stenet" hashrus, der egner sig bedre til stille siddende/liggende aktiviteter; film, musik, hygge snak osv.

Når du så skal i gang med at ryge din første joint, så lad vær med at ryge hele pinden på en gang. Tænd den og tag 3 sug på den, og sluk den igen, rusen indtræder ca efter 10 minutter. Hvis du ikke har opnået den ønskede rus efter 15 minutter, kan du altid tænde jointen og tage 3 sug mere. ;)

Spøg endelig hvis det er mere du vil vide.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Jeg vil personligt mene det er et MEGET bedre alternernative til alkohol!
Altså personligt fortrækker jeg Indica dominant pot til afslapning og Sativa dominant pot til at være social, sativa og indica er 2 ''stoffer'' du finder i cannabis, indica giver en sløv og afslappende rus mens sativa giver dig den opløftende rus!
Jeg vil personligt ikke råde dig til cannabis på et dagligt plan, men derimod bruge cannabis til specialle lejligheder da det gør det hele lidt sjovere! ;-)
Hvis du gerne vil starte blødt op så spørg din ''pusher'' alt efter hvor du har tænkt dig at få dit cannabis fra om noget meget mildt sativa/indica dominant pot ''alt efter hvilken rus du ønsker'', JEG vil dog ikke råde dig til hash første gang da det er en del kraftigere og har en mere sumpede effekt på mig.
Måden jeg vil råde dig til at ryge første gang på er følgende - Rul dig en mild joint ''guides findes overalt på nettet/youtube'' med ca 0.2 gram pot i og resten tobak, ryg derhjemme med evt din kone når børnene er lagt i seng eller ikke er hjemme, start med 1 hiv eller 2 og læg jointen fra dig og mærk efter, vent ca 5 min og hvis du føler for dig så tag et hit mere eller to, sluk jointen når du er der i rusen hvor du ønsker at være. Sørg' evt for at have nogle sukkerholdige slik produkter, noget sodavand eller en god kop kaffe eller lign.
Jeg håber du får en god oplevelse og at du har tænkt dig at skrive på dette indlæg hvordan det gik:-)

Joe.

Junior medlem

Hej med jer!

1000 tak for jeres svar. virker meget brugbare! Jeg er skilt fra min søn´s mor. Jeg vil aldrig ryge, mens min søn er her hos mig, kun når han er hos sin mor. Ligesom andre drikker alkohol. Jeg bryder mig ikke om alkohol, har kun været påvirket af det 2-3 gange i mit liv.

Jeg har faktisk prøvet at ryge hash, da jeg var helt ung, men den gang vidste jeg alt for lidt om det og det var noget skræmmende.

Nu ser jeg helt anderledes på det; Jeg kan "sætte mig ind i sagerne" og styre det meget mere selv, og ikke mindst være mere bevidst om hvad det er jeg gør.

Engetlig tror jeg at det jeg kunne tænke mig at bruge det er afslapning, en god film, gode snakke, men også alene. m.m

( :

Senest rettet af oldman 01 jul 2013 21:01, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Du kan altså ikke købe cannabisprodukter herinde, ej heller kan vi formidle kontakt, eller info om hvor du kan erhverve det.

Junior medlem

Nej, nej, det er jeg helt med på!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen

Det irretere mig at det er kriminelt!! Alene det at få fat på det er temmelig uoverskueligt, fordi man jo ikke lige går ned i Netto, som man køber øl!

( :

Du benytter dig af den forkerte netto :lol: Spøg til side.

Vil af en eller anden årsag anbefale at gå efter det bedste i første omgang. Som du nok på forhånd ved, så går kvalitet i hånd med højere pris, men du får så også meget mere for pengene! og du kan dele den op i flere joints end hvis du havde købt en "fattigmands ryger".

Som Hypnos er inde inde på, så sug ikke hele jointen af en gang -> Du vil med garanti få det dårligt. 3-5 sug også vent 5-10 minutter og fortsæt på denne måde til du har opnået en tilstand du finder behagelig.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Selv tak:-) -Lad os endelig hører hvordan det gik:-)

Medlem
Brugeravatar

Lad mig give dig et par gode råd min ven :D

Køb en hash pibe! Hvis du altid har tænkt dig at ryge alene er der ingen grund til at lave en joint, bare rist et par smøger i en gryde, og lav et pibemix, så kan du også meget lettere styre hvor meget du ryger :) Hvis du bor på sjælland kan du jo tage ind på christiania og på madsens plads kan du se deres boder med alskens rygeudstyr og kigge på piberne. Bare find en du kan lide, men IKKE en glas pibe de er kun til skunk..

Angående urten skal du klart have en indica domineret hash, til dit formål med det. Så gå efter en mørk hash, et rigtig godt råd er at spørge efter en mørk marok, så kan du ikke gå helt galt i byen :wink:

Held og lykke med det, og skriv endelig om hvordan det gik hvis du gider :peace:

(obs til sur mod: har kun fortalt hvor man kan købe piber altså lovlige ting :!:)

Junior medlem

Lad mig give dig et par gode råd min ven :D

Køb en hash pibe! Hvis du altid har tænkt dig at ryge alene er der ingen grund til at lave en joint, bare rist et par smøger i en gryde, og lav et pibemix, så kan du også meget lettere styre hvor meget du ryger :) Hvis du bor på sjælland kan du jo tage ind på christiania og på madsens plads kan du se deres boder med alskens rygeudstyr og kigge på piberne. Bare find en du kan lide, men IKKE en glas pibe de er kun til skunk..

Angående urten skal du klart have en indica domineret hash, til dit formål med det. Så gå efter en mørk hash, et rigtig godt råd er at spørge efter en mørk marok, så kan du ikke gå helt galt i byen :wink:

Held og lykke med det, og skriv endelig om hvordan det gik hvis du gider :peace:

(obs til sur mod: har kun fortalt hvor man kan købe piber altså lovlige ting :!:)

1000 tak. Du mener alså jeg sagtens kan kaste mign ud at ryge Hash? Ikke Pot/skunk til at starte med?

Gør forsøget lidt senere på måneden. holder ferie sammen med min søn, (hjemme) i øjeblikket :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
baaaah.. alt det der med pris og hvad der er bedst og hvad man skal starte ud med....
han skal jo heller ikke købe det billigste der er derude da der kan være meget i vejen med den slags røg, ej heller det dyreste af det dyreste, hvis jeg var ham, ville jeg købe mig noget helt admindeligt pot ! ikke alt det der fancy pis ! og så ville jeg rulle mig en stille og rolig joint, eller købe mig en billig majspibe hvis jeg ikke kunne finde ud af det, tænde op, tage et par hiv (2-3 stykker) og ligge piben fra mig i 5 minutter for at mærke om der er effekt, er der ikke så gentager man og tænder op, tager 2-3 hiv - ligger piben igen og bliver ved til der er effekt.

Jeg ville ikke købe skunk eller hash de første gange, hellere pot som er en mildere form for skunk kan man vel sige, der ikke er avlet og udvalgt igennem mange år på samme måde som skunk er - hvor man har prøvet at udvelge gener der laver kompakte skud f.eks eller har en høj koncentration af THC - ganske admindeligt pot burde kunne gøre tricket, du behøver ikke et eller andet superøg, ej heller en tør dørstopper

har du tænkt dig at gøre det helt alene første gang ? ikke at der som sådan er noget i vejen med det.. jeg personligt ville nok bare fortrække at have en kammerat ved min side, også så man har nogen at grine med ;)

Junior medlem

baaaah.. alt det der med pris og hvad der er bedst og hvad man skal starte ud med....
han skal jo heller ikke købe det billigste der er derude da der kan være meget i vejen med den slags røg, ej heller det dyreste af det dyreste, hvis jeg var ham, ville jeg købe mig noget helt admindeligt pot ! ikke alt det der fancy pis ! og så ville jeg rulle mig en stille og rolig joint, eller købe mig en billig majspibe hvis jeg ikke kunne finde ud af det, tænde op, tage et par hiv (2-3 stykker) og ligge piben fra mig i 5 minutter for at mærke om der er effekt, er der ikke så gentager man og tænder op, tager 2-3 hiv - ligger piben igen og bliver ved til der er effekt.

Jeg ville ikke købe skunk eller hash de første gange, hellere pot som er en mildere form for skunk kan man vel sige, der ikke er avlet og udvalgt igennem mange år på samme måde som skunk er - hvor man har prøvet at udvelge gener der laver kompakte skud f.eks eller har en høj koncentration af THC - ganske admindeligt pot burde kunne gøre tricket, du behøver ikke et eller andet superøg, ej heller en tør dørstopper

har du tænkt dig at gøre det helt alene første gang ? ikke at der som sådan er noget i vejen med det.. jeg personligt ville nok bare fortrække at have en kammerat ved min side, også så man har nogen at grine med ;)

Jeg havde tænkt mig at gøre det alene. Hvorfor? Fordi jeg ikke kender nogle, som ryger hash. :shock:

Tænker også det handler om mængden, jeg ryger? Alså jeg kan vel godt anskaffe noget af højkvalitet/styrke, men bare ryge mindre.... Eller? :D

Medlem
Brugeravatar

Ja vil klart anbefale at du ryger hash fra begyndelsen af, er ret sikker på at du vil få mere glæde af det til dit formål med det. Hash er jo ikke nødvendigvis stærkere end pot/skunk, mørk hash giver bare som regel en afslappende sofa-skævert, som nok er den du er på udkig efter i forhold til den opløftende/eventyrlystne virkning sativa domineret skunk kan give. Pot ville jeg holde mig fra, fordi det efter min mening giver en ret tam rus, og ikke på samme måde afslappende som indica hash.

Og ja, køb noget forholdsvist dyrt og kom mindre i, men pas på med at købe noget helt vildt godt, det kan hurtigt slå dig omkuld. En 120-130 mørk marok tror jeg er sagen for dig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
for en der aldrig har prøvet at ryge før, kan pot langt fra være en tam oplevelse.
desuden har jeg (som er det jeg vil kalde erfaren ryger) oplevet at blive overasket mange gange når jeg har røget pot, det kommer nok bare an på hvad for noget man får fat i, ligesom med alt andet, men hash kommer jo fra pot skal man huske på, hash har bare en større koncentration af thc da mange flere Trichomes er samlet på et mindre sted, hvor imod på pot er det spredt ud over en større overflade, derfor en lidt mildere effekt (som self kan gøres stærkere hvis du ryger mere)

Problemet med det meste pot man køber er - at de folk der har dyrket det somregel ikke har gået op i at høste det på det rigtige tidspungt, derfor kan det betale sig at bruge sin næse og øjne lidt når man køber sådan noget (som med alt andet :D ) og der er derfor rigtig meget HØ derude, men som sagt går man efter det - kan man sagtens finde suveræn pot :)

hvis du beslutter dig for at købe en dyr hash, så ryg det evt rent så du har bedre styr på hvor meget du ryger, jeg vil mene at det er overkill at en nybegynder skal have så "god" hash, self kan du bare ryge det mindre men personligt har jeg oplevet når jeg har været på rygepause i noget tid og ingen tolerance har, at sådan hash hurtigt bliver overkill og det bare går hen og bliver for meget af det gode, det er self noget andet hvis man sidder og suger i bongen hver dag, men som sagt når man ingen tolerance har behøver man slet ikke så "voldsomt" røg.

jeg håber du får en god oplevelse.

Junior medlem

interssant! Er helt klart til den afslappende effekt. Det er svært at finde ud af syntes jeg.........Det forkommer at det er ret uoverskueligt mht pot. Hvor det virker lættere at få et "overblik" med hash....Men måske tager jeg fejl. Er der ikke pot, som har den afslappende effekt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Som de andre har skrevet, kommer det an på om hashen/potten/skunken er kommet fra en indica eller sativa sort.
Jeg tror det er svært at finde ud af hvilke sort pot er. Det er tit mange forskellige sorter der er blevet blandet med tiden. Men hvis den du køber det af, selv er erfaren, vil han kunne fortælle dig hvad du kan forvente.
Det samme gælder for hash. Jeg spørger selv ham jeg køber af, hvad jeg kan forvente, hvis jeg køber en dyr ryger. Er det en sofa slasker eller en høj rus.
Skunk er nok det som du har størst sandsyndlighed for at finde ud af hvilken sort du har fingrende i. En god dealer kender navnet på den skunk han sælger. Her har du muligheden for at bruge google til at søge information om rusen.

Det bedste du kan gøre er, at spørge din dealer ad så han kan sælge dig den hash som giver den ønskede rus. Det kræver selvfølgelig at du kender en som rent faktisk ikke bare dealer for tjene men også for at gøre dem der køber glad for købet.

Junior medlem

Jeg holder bare lige tråden lidt i live, jeg er nysgerrig efter at høre hvordan det gik - hvis du da har prøvet nu... Hvis ikke, vil jeg ligeledes i tråd med mange af de andre, anbefale at købe noget hash af nogenlunde kvalitet. Suge et par gange og vente, osv osv osv, den har vi hørt et par gange nu. Og hvis du er lidt nervøs når du sidder og er klar for første gang, så bare husk på at det er harmløst, og at hvis du skulle ske at få for meget, så går ubehaget over ret hurtigt, og du kan blot gå i seng.

Held og lykke! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne anbefale en hel anden kurs, end den de andre sender dig ud på. Hvis du ikke ryger tobak kan jeg ikke se hvorfor du skulle begynde på det. Det er muligt at ryge rent, men det jeg vil anbefale mest er at købe en god vaporizer. De koster, men i det lange løb er det pengene værd, da du bruger mindre pot/skunk /hash, og tobakken er helt sparet væk.
Det er nok overkill når du endnu ikke ved om det er noget for dig, men jeg synes bare du skulle vide at der er en sundere mulighed. Endda en hvor man slipper for at riste tobak, og alt det gøgl.

Ang. at begynde at nyde cannabis som 50 årig synes jeg overhovedet ikke at det er underligt. Det er faktisk de mennesker som er 50+ år nu, som er skyld i at cannabis har været ulovligt så længe som det har, og at det stadig er det. Folk over 50 trænger i den grad til at indse at deres fjernsyn, og deres politikere, har løjet for dem, og derfor begynde at værdsætte cannabis for det som den er, nemlig en plante som er særdeles gavnlig til at lindre, eller nogen gange ligefrem helbrede, mange af de skavanker vi mennesker render rundt med.
Hvis 50+ gruppen gjorde det ville det gå hurtigere med at få legaliseret og reguleret!

Junior medlem

Så er gjort og jeg må erkende det er ganske behageligt!

Jeg røg noget som kaldtes "slasker" hash.

Der er en masse tanker om det, som jeg gør mig:

1: Det er en fed fornemmelse, og jeg ser ikke nongen grund til at lade være, fordi jeg hygger mig med det. Der skal ganske små mængder til, med en relativ god virkning.
2: Jeg bliver "bekrymret" for mig selv. Tanker om afhængighed, ""hvad har jeg har jeg dog gang i"
3: Der er ingen trivl om, at jeg skal have en meget stærk selvdisiplin, jeg er FAST besluttet på at det allerhøjst må forgå en gang om ugen, fordi følelsen er så fed at jeg godt kunne "blive hugt på det"
4: Det er ærgeligt at jeg ikke har nogle at gøre det med, fordi det kunne være supergodt, men det er der ikke så meget at gøre noget ved, fordi jeg kender absolut ingen som ryger, noget som helst!
5: Det går mig på nerverne at det er krimenielt!!!!!!! Jeg er pissebange, og det irretere mig voldsomt!!
6: Tobakken er også noget jeg godt kunne undvære, men jeg er ikke så tryg ved at ryge hashen uden, fordi det virker meget stærkt....

Det var et lille udpluk af tankerne, i må meget gerne komme med feedback, hvis i gider :D

Junior medlem

det var en 100 klump

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]