Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Blazer: Der står umiddelbart ikke så meget om 2-FA på wiki. Kan du huske hvor lang tid rusen ca varede? Og hvor kraftigt vil du sige det påvirkede din hjertefrekvens i forhold til amfetamin. Det bliver meget løst det her, i know :P

Hmmm, rusen varer end 4-6 timer svjh.. Det føltes en hel del mildere mod hjertet end amfetamin og føltes i det hele taget som en "renere" stimulans faktisk. Jeg kunne faktisk snildt finde på at erhverve mig noget på et tidspunkt hvis jeg falde over det til en ordentlig pris :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Blazer: Der står umiddelbart ikke så meget om 2-FA på wiki. Kan du huske hvor lang tid rusen ca varede? Og hvor kraftigt vil du sige det påvirkede din hjertefrekvens i forhold til amfetamin. Det bliver meget løst det her, i know :P

Hmmm, rusen varer end 4-6 timer svjh.. Det føltes en hel del mildere mod hjertet end amfetamin og føltes i det hele taget som en "renere" stimulans faktisk. Jeg kunne faktisk snildt finde på at erhverve mig noget på et tidspunkt hvis jeg falde over det til en ordentlig pris :P

Det lyder jo næsten som om vi har en vinder :wink:

Men jeg er selvfølgelig stadig åben over for andre forslag :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Tror umiddelbart ritalin er lige hvad du leder efter.
Mener det har en halveringstid på omkring 2 timer. Da det jo er et lægemiddel er det lamgt mindre skadeligt end amf, men har stort set præcis samme effekt som amf på folk der vel og mærle ikke har ADHD

Dette er ikke sandt. Du kan sagtens få en rus selvom du har ADHD, med samme intensitet, som en rus for en der ikke har diagnosen. Det er blot dosis der spiller ind. En person med ADHD der får 10 mg. til medicinering pr. dag vil ikke få en rus ud af det, det samme vil en normal person heller ikke. Men når man så kommer i dosiser over 30 mg. kan begge personer mærke det.

Medlem
Brugeravatar

Ser ingen grund til at gå ritalin-vejen (methylphenidat) når man kan få søsteren ethylphenidat i stedet for. Ethylphenidat er mere euforisk (større affinitet for dopaminen end methylphenidat) og kan fås på pulverform i stedet for ritalinpillerne. Rusen holder 100% hvis man drikker alkohol samtidigt, der er dog nogle klare bagsider af medaljen, som minder meget om amf's negative sider:

-Selvom halveringstiden er noget kortere end amf, vil mange stadig opleve insomnia hvis man redoserer sent på aftenen.
-Ens næse er helt smadret dagen efter (Hvis man altså vælger at insufflere det)
-Man har ingen appetit i mange(!!) timer efter sidste indtagelse.

Det skal også lige nævnes at methyl - og ethylphenidat ikke er monoamin-udløsere ligesom amf, de inhiberer derimod genoptagelsen af dopamin og noradrenalin (ligesom coke). Rusen vil også i høj grad minde om en coke rus, dog med en mere "dirty" feeling. Personligt rør jeg ikke ethylphenidat mere (pga de ovenstående ting), men hvis man leder efter en amf-erstatning stor jeg sagtens det ville fungere.

Ved ikke meget om 2-FA og 4-FA, men 4-FA udløser ihvertfald serotonin, hvilket spænder ben for et sideløbende brug af MDMA, da serotoninudløsere helst kun skal brug en gang om måneden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ser ingen grund til at gå ritalin-vejen (methylphenidat) når man kan få søsteren ethylphenidat i stedet for. Ethylphenidat er mere euforisk (større affinitet for dopaminen end methylphenidat) og kan fås på pulverform i stedet for ritalinpillerne. Rusen holder 100% hvis man drikker alkohol samtidigt, der er dog nogle klare bagsider af medaljen, som minder meget om amf's negative sider:

-Selvom halveringstiden er noget kortere end amf, vil mange stadig opleve insomnia hvis man redoserer sent på aftenen.
-Ens næse er helt smadret dagen efter (Hvis man altså vælger at insufflere det)
-Man har ingen appetit i mange(!!) timer efter sidste indtagelse.

Det skal også lige nævnes at methyl - og ethylphenidat ikke er monoamin-udløsere ligesom amf, de inhiberer derimod genoptagelsen af dopamin og noradrenalin (ligesom coke). Rusen vil også i høj grad minde om en coke rus, dog med en mere "dirty" feeling. Personligt rør jeg ikke ethylphenidat mere (pga de ovenstående ting), men hvis man leder efter en amf-erstatning stor jeg sagtens det ville fungere.

Ved ikke meget om 2-FA og 4-FA, men 4-FA udløser ihvertfald serotonin, hvilket spænder ben for et sideløbende brug af MDMA, da serotoninudløsere helst kun skal brug en gang om måneden.

Tak for et gennemført svar. Jeg tror ikke umiddelbart ethylphenidat er noget for mig. Det jeg søger er et klart dopamin skub, en høj energisk rus - den type rus hvor man får rengjort hele lejligheden til perfektion :lol:

Jeg syntes også jeg læste for et par dage siden, at man hurtigt kan få for meget ethylphenidat hvis man ikke er opmærksom, hvilket skulle være ret ubehageligt?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pentedrone er også en mulighed måske.. Dét mindede dog rigtigt meget om kokain synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pentedrone er også en mulighed måske.. Dét mindede dog rigtigt meget om kokain synes jeg.

Pentedrone.. Det lyder som titlen på en dommedagsfilm.. Jeg elsker de navne :lol:

Hvordan doserede du det blazR, for nogle skriver at 7mg er rigeligt, andre skriver 100 mg...

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I 10-20mg doser :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Allrigty then! :D

Men jeg tror i hvertfald jeg giver 2-FA et skud, og måske 4-FMA :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Der findes mange alternativer til amfetamin, hvis man ser på research chemicals. Men jeg vil mene, at det som tommelfingerregel altid er mere sikkert at tage amfetamin end rc's. Det har været brugt i mange år, og bivirkninger er godt beskrevet. Der er ingen rc's, man kan beskrive som relativt harmløse. Det kan man ikke vide. Justmy2cents

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi er fuldstændig på bølgelængde der IMP. Jeg fraråder generelt også folk at indtage RC's.

Man kan jo ikke vide hvad der sker om x antal år, men jeg har også en fornemmelse af at meget kemi kyndige mennesker nogenlunde kan vurdere hvor giftigt et stof er ud fra molekylestrukturen. Men der er selvfølgelig aldrig en garanti før stoffet har været gennem testet i et lab.

Det er i hvertfald det indtryk jeg får, når jeg læser inde på blueligt. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle gange kommer de underligste ting frem i kliniske studier af lægemidler. Der sidder en masse kloge mennesker og har argumenteret for hvorfor stoffet vil være en succes for at få bevilliget den milliard det kræver at lave sådan et studie og så bliver de overraskede fordi de finder ud af at det har en eller anden langt ude bivirkning de ikke havde forudset og hele projektet ryger i vasken.
Derfor er jeg ikke i tvivl om at RC's kan være meget farlige. Hvis de nu bare legaliserede hele lortet ville vi slet ikke stå med dette problem...

Det var derfor jeg foreslog efedrin, det har trods alt været brugt som lægemiddel, så man kender bivirkningsprofilen.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig 2-FMA i stedet for 4-FMA

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har helt ret Alice, det er også en af grundene til at jeg ikke har taget en fast beslutning endnu, for det er sgu lidt som at spille russiskroulette med sit helbred :S

Men hvis vi nu udelukker RC's et øjeblik hvad står vi så tilbage med? Der blev nævnt Ritalin, og efedrin, der er også Meth amfetamin, men det kommer ikke på tale.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig 2-FMA i stedet for 4-FMA

Hvorfor?

Mvh.

Medlem

Hvad med kokain? Set med hr øjne virker det da klart som det sikreste valg. det har et højere misbrugspotentiale, men synes også det er en dum ide at bruge stimulanser så ofte, det måske virker som om, du har lyst til (siger jeg, uden du har nævnt noget om dit forbrug....) Euforisk og opløftende, tjek. Kort halveringstid, dobbelttjek. Samtidig er det nok den reneste stimulans du finder, og owner alt andet jeg har prøvet. Det kræver naturligvis du finder noget forholdsvis rent, ellers er det absolut intet værd. Men med internettet i dag er alt muligt, og det virker generelt ikke som om tilgængelighed er et problem for dig. Det er meget dyrt, ja, men når doserne ligger på 20-30 mg går det vel nok. Hvis du overvejer (m)ethylphenidat, er coke da i hvert fald et langt bedre valg. Du får det gode fra ritalin, bare meget bedre og helt uden de klamme bivirkninger der lader til at vare i evigheder på trods af den forholdsvis korte halveringstid, ritalin har

Kokain er stort set den eneste stimulans, jeg kan finde på at bruge, da jeg også hader bivirkningerne som næsten alle andre stimulanser giver i et eller andet omfanga

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Hvorfor ikke bare khat? Hvad er folks erfaringer med det? Har endnu ikke prøvet det, men gad sgu godt. Problemet synes at være at det bliver for gammelt meget hurtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Khat skulle faktisk ikke være så farligt. Og halveringstiden er kort. Max 6 timer for det ene psykoaktive stof involveret i rusen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Khat kan på ingen måde hamle op med amfetamin i virkning, så tvivler på det nogensinde kan blive en erstatning. Jeg vil sige ethylphenidate som erstatning, det eneste problem er dog det ætser i næsen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Hvad med et psykadelisk stof? Der har jeg ofte en masse energi at hente.
Jeg stoppede med amfetaminen da jeg flyttede til en ny by. Men jeg manglede stadig et overskud og et pift når jeg gik i byen med drengene.
Her brugte jeg rigtig ofte 2c-i (10-15mg), eller en lille dose LSD.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]