Ser ingen grund til at gå ritalin-vejen (methylphenidat) når man kan få søsteren ethylphenidat i stedet for. Ethylphenidat er mere euforisk (større affinitet for dopaminen end methylphenidat) og kan fås på pulverform i stedet for ritalinpillerne. Rusen holder 100% hvis man drikker alkohol samtidigt, der er dog nogle klare bagsider af medaljen, som minder meget om amf's negative sider:
-Selvom halveringstiden er noget kortere end amf, vil mange stadig opleve insomnia hvis man redoserer sent på aftenen.
-Ens næse er helt smadret dagen efter (Hvis man altså vælger at insufflere det)
-Man har ingen appetit i mange(!!) timer efter sidste indtagelse.
Det skal også lige nævnes at methyl - og ethylphenidat ikke er monoamin-udløsere ligesom amf, de inhiberer derimod genoptagelsen af dopamin og noradrenalin (ligesom coke). Rusen vil også i høj grad minde om en coke rus, dog med en mere "dirty" feeling. Personligt rør jeg ikke ethylphenidat mere (pga de ovenstående ting), men hvis man leder efter en amf-erstatning stor jeg sagtens det ville fungere.
Ved ikke meget om 2-FA og 4-FA, men 4-FA udløser ihvertfald serotonin, hvilket spænder ben for et sideløbende brug af MDMA, da serotoninudløsere helst kun skal brug en gang om måneden.
Tak for et gennemført svar. Jeg tror ikke umiddelbart ethylphenidat er noget for mig. Det jeg søger er et klart dopamin skub, en høj energisk rus - den type rus hvor man får rengjort hele lejligheden til perfektion
Jeg syntes også jeg læste for et par dage siden, at man hurtigt kan få for meget ethylphenidat hvis man ikke er opmærksom, hvilket skulle være ret ubehageligt?
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.