Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 07:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: frødannelse
Junior medlem

Davs derude på psychedelia :)
Dette er mit første indlæg, da jeg altid har kunne finde svar på mine spørgsmål ved at bruge søgemaskinen ;)

Hvis nu jeg bestøver ét af topskuddene på min Copenhagen Kush med pollen fra en udendørs dansk pot sort. vil det så påvirke resten af planten til langsommere at modne topskuddene eller er der ingen forskel?
håber der er nogen derude som har erfaring med dette :)
på forhånd tak og god røg :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
så hvidt jeg har forstået og erfaret skulle der ikke ske noget med resten af din plante hvis du beslutter dig for at bestøve et enkelt topskud eller flere, bare sørg for at holde bestøvningen nogenlunde "isoleret" - f.eks med poln i en pose, rundt om et topskud og lade det sidde lidt, du kan finde en masse information hvis du googler lidt på hvordan det kan gøres korrekt, det burde kun være selve skudet du bestøver der vil påvirkes, og self er der da nok lidt poln der rammer resten af planten men gøres det nogenlunde korrekt vil det ikke blive det store problem, held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Godaften :)
Tror ikke det vil gøre nogen forskel.
Hvorfor vil du kun bestøve én topskud og ikke forsøge med hele planten (evt flere planter)?

-John Rooney.

Junior medlem

så hvidt jeg har forstået og erfaret skulle der ikke ske noget med resten af din plante hvis du beslutter dig for at bestøve et enkelt topskud eller flere, bare sørg for at holde bestøvningen nogenlunde "isoleret" - f.eks med poln i en pose, rundt om et topskud og lade det sidde lidt, du kan finde en masse information hvis du googler lidt på hvordan det kan gøres korrekt, det burde kun være selve skudet du bestøver der vil påvirkes, og self er der da nok lidt poln der rammer resten af planten men gøres det nogenlunde korrekt vil det ikke blive det store problem, held og lykke.

Det lyder godt mht påvirkiningen af resten af planten :)
Jeg opbevarer mit pollen i en lille lufttæt zipbag, og havde også tænkt på at gøre som du siger at lave en kontrolleret bestøvning ved forsigtigt at liste et topskud eller to ned i posen ;)

Junior medlem

Godaften :)
Tror ikke det vil gøre nogen forskel.
Hvorfor vil du kun bestøve én topskud og ikke forsøge med hele planten (evt flere planter)?

Da jeg kun har én skunkplante, så vil jeg gerne have en dejlig masse skunk til at ryge og så bare prøve for sjov at krydse noget dansk pot x afghan kush ind i den, så jeg måske ville kunne dyrke den udendørs næste år eller en af de kommende generationer :)

Mht at få mest mulig "rygbar" skunk ud af planten, tænker jeg derfor at bestøve et par af de mindre betydelige topskud ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]