Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey, hash noob her. For nylig købte jeg et angiveligt et halvt gram hash fra min dealer, men jeg er ikke helt sikker på, om jeg har fået hvad vi aftalte. Min køkkenvægt kan minimum måle 2 gram, så hvis der kun er et gram eller et halvt, så siger den 0.

Jeg håber, at det er O.K at poste billeder af stoffer (kunne ikke finde noget om det i reglerne).

Billede
Sammenlignet med en 1 krone.
Forresten så er det helt sammenpresset.

Thoughts?

Junior medlem

Nok omkring de standart 0,7 gram

Medlem

Du har ihvertfald fået 0.5g+ :D

Junior medlem
Brugeravatar

Tak mand. Hvor sgu bange for at jeg havde lavet rod i den.

Go' ryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Du kan sgu ikke bruge en køkkenvægt til at veje dine stoffer, medmindre du har rimelig store mængder, men som tidligere nævnt er du vidst ikke blevet snydt.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Du kan sgu ikke bruge en køkkenvægt til at veje dine stoffer, medmindre du har rimelig store mængder, men som tidligere nævnt er du vidst ikke blevet snydt.

Fair nok. Måske anskaffer jeg en mere præcis vægt senere. Vi ser.

Dedikeret medlem

Jeg bruger kun min køkkenvægt til pot :D, den har aldrig været brugt til noget som helst madlavning

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg bruger kun min køkkenvægt til pot :D, den har aldrig været brugt til noget som helst madlavning

nej okay, men så er det vel også mere end et par gram...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem

nej okay, men så er det vel også mere end et par gram...

det kan man roligt sige

Medlem
Brugeravatar

Havde det været tør std. hash havde det nok været 0,4-0,5 men det ligner en god ryger så 0.6-0,7 da de har normalt en højere massefylde fordi der primert er Tricomes (det du ønsker) og ikke jord, støv, plantefiber og sand..

PS: udsenet kan snyde mht. kvalitet men normalt ikke når man skynder vægten af en klump.(måske fordi det kun er et skøn)

Medlem
Brugeravatar

Havde det været tør std. hash havde det nok været 0,4-0,5 men det ligner en god ryger så 0.6-0,7 da de har normalt en højere massefylde fordi der primert er Tricomes (det du ønsker) og ikke jord, støv, plantefiber og sand..

PS: udsenet kan snyde mht. kvalitet men normalt ikke når man skynder vægten af en klump.(måske fordi det kun er et skøn)

Argh hva, sort hash vejer generelt mere end lys hash ja, og jeg er enig i det ligner der er mere end et halvt gram, men du kan da umuligt se på det billede præcis hvor meget der er, det er jo ren gætteri :D Og du kan altså godt få en mørk blød klump der er mega ringe, eller noget lyst der ser tørt og kedeligt ud og er hårdt men mega god ryger, farve og konsistens har noget at gøre med hvordan det bliver presset, ikke nødvendigvis noget med kvalitet, duft er en anden ting dog, det plejer at være et godt fingerpej :D Og nej der er ikke jord, støv og sand i din hash du er da åndsvag :stupid:

Medlem
Brugeravatar

LOL Hvis du tror hash på det sorte markede kun er pressede tricomes så er det da vist dig der er åndsvag :life:

Din logig: Hvis vi nu presser klumpen skråt fra venstre bliver den til Rød Marok og presser vi samme klump skråt fra højre bliver den til sort Libanon.. :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
så er anarkisten på banen igen

utroligt som du kan vide så lidt om så mange ting, fanme komisk :D

Medlem
Brugeravatar

+1

Medlem
Brugeravatar

LOL Hvis du tror hash på det sorte markede kun er pressede tricomes så er det da vist dig der er åndsvag :life:

Din logig: Hvis vi nu presser klumpen skråt fra venstre bliver den til Rød Marok og presser vi samme klump skråt fra højre bliver den til sort Libanon.. :gud:

Det har jeg aldrig sagt, jeg har bare sagt du er en idiot når du tror der er jord og støv i din hash, der er selvfølgelig opblandingsmiddel i, enhver kan se hvordan de laver den hash man køber på staden i marokko her på internettet.

Min logiG: Alt hash kommer fra marokko, og så står der en karl-kani skalde på staden og propper skilte med fjollede navne i, så der kan stå tosser som dig og tro at det er den der ikke er så meget jord i :roll:

Lad nu vær at snak om ting du aner hat om som om det er fact hvad du siger, og snak som om du kan se præcis hvor meget hash der er ud fra et billed, du gør dig selv til grin...

Hahahah det er komisk at man rent faktisk kan være wannabe georg gearløs :lol: :lol:

Medlem
Brugeravatar

Det er da ufatteligt så lidt du fatter, kære lille ven..

mange steder tørres cannabisplanter hele ved at ligge dem på jorden i solen og så vendes mange gange, og kan selv du med din begrænsede tanke virksomhed regne ud hvad der sker når klistrede friske buds bliver smidt på jorden og vendt og drejet under tøringen og dernæst bliver opbevaret i en primitiv lade, stående med budsne direkte på jorden, og først der efter bliver lavet ryst på ved en primitiv proces, så der med vold og magt kan komme mest muligt gemmen de i forvegen grove masker..

mon ikke der kommer Jord, støv, plantefibere og fint sand med i det færdige produkt :idea:

charas der imod er meget bedre, det er kun FYLDT med døde hudsæller og sansynlig vis spor af urin og fæces..
og hvis man er rigtig heldig har det været pakket i cellufan og har været stoppet op i røven på et dyr el. slugt og skidt ud igen af et menneske inden du ryger det..

GOD RYGER :stupid:

Medlem
Brugeravatar

Haha ja det var et godt forsøg på at redde den :D

Men hvis planterne bliver tørt sådan, kan du så forklare mig hvorfor der skulle være mere jord og støv i dårlig lys hash end i god sort hash som du jo påstod før? Hvis alt hashen bliver tørt sådan, burde der jo bare være en minimal del jord på det hele? Du fik det jo til at lyde som om at jo lysere hashen var, jo mere jord var der blandet i, og det var såmen bare det jeg påpegede som en åndsvag påstand, du har selvfølgelig ret i dine nye fremgooglede og egentlig irrelavante kommentare angående charas osv, jeg har heller aldrig sagt andet..

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig sagt at det var "cuttet op" med det men bare at det var der i og at det ikke burde være der..

Charas fremstilles ved at gnubbe friske/"levende" planter fordi det i visse klimaere ikke er muligt at tørre planterne pga. høj luftfugtuighed, uden at de begynder at rådne/mugne..

ved at ælte de friske tricomes æltes fugtigheden ud af harpiksen/hashen og derved får man hash men på en helt anden måde..
indeholder meget mere CBN der dannes når thc nedbrydes og giver en mere "tung og stenet" hash, den slags hash har også meget kortere "MHT dato" :P

Bright..

Og så skal du ikke gøre grin med folk der selv søger info, en anden dag Bitcher du sikkert over at folk ikke selv søger info :P

Medlem
Brugeravatar

Flere kvaliteter fra samme sted er oftest fordi først er mere blid ved plantematrialet så der er mere trifomes i det første run
og i de næste skal alt med vold og magt igennem maskerne (evt. bruges der et sigte stof med større masker ved 2. og 3. run)

Medlem
Brugeravatar

:D

Ja jeg er godt klar over hvordan charas bliver lavet, så også engang en video med en inder in charas action, og er helt enig i at det ikke just ser særligt hygiejnisk ud.. Men det har ikke holdt mig for at købe en nol af det i ny og næ, syntes det er meget anderledes virkning :) Det er egentlig et spændene emne, det har bare ikke noget med den egentlige diskution at gøre? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]