Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2014-03-0 ... -hash-salg

Citat:
Politi: Sådan styrede top-rockere hash-salg

Siden september har Københavns Politi været på sporet af, hvad man betragter som top-styret hash-handel i Jægersborggade på Nørrebro.
Ifølge den sigtelse, som politiet i dag præsenterede 23 mænd i alderen 15 til 41 år for i Købehavns Byret, har tre rockere fra Hells Angels - heraf to prominente - stået i spidsen for hash-salget i gaden.

Politiet mener, at de tre fuldgyldige medlemmer 'i det hele organiserede, instruerede, tilskyndede og førte tilsyn med vagterne og sælgerne og det samlede salg af joints i Jægersborggade og modtog udbyttet fra salget,' står der i sigtelsen mod de tre.
Alle tre rockere mente, at det ville udsætte dem for en krænkelse, hvis de blev sat i forbindelse med hash-salget, der ifølge politiet omfatter godt 100.000 joints - svarende til omkring 262 kilogram hash.

To af de tre rockere har bopæl i Jægersborggade, og politiet mener, at salget er foregået i og omkring den fashionable gade gennem et større netværk, som de tre står i spidsen for.
Af sigtelsen fremgår, at salget har været opdelt i fire forskellige led under de tre:

Det første led - bestående af to mand - ristede tobakken til joints på deres privatadresser i København NV.
Det andet - bestående af tre mand - fyldte tobakken i joints på adresser i Klampenborg, København NV, Brønshøj og Vesterbro.

Det tredje led - bestående af tre mand - stod for transporten af de mere end 100.000 joints til Jægersborggade.
Mens det sidste led - bestående af 17 personer - fungerede som vagter og sælgere i og omkring hash-gaden.

Alle 23 personer nægtede sig skyldig.
Til grundlovsforhøret var også sociale myndigheder repræsenteret, da flere af vagterne var mindreårige.
Af hensyn til sagens videre efterforskning blev dørene lukket for offentligheden.

Damn nogle kraftige joints. 2,62 gram per joint er sgu friskt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hold da helt kæft. Jeg kunne flække sådan en joint op og lave 4 ekstra. :shock:
De har vist ikke været helt billige så, med den mængde der i. :?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Eller så er der fyldt rocker-standard i. fy føj

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nåh ja, det havde jeg ikke lige tænkt over. :|
Så er de 2.6g nok meget passende. :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!

Det er nogle ret heftige joints som sælges i jægersborggade. Jeg tvivler dog på at de indeholder 2,6g. Det har altid været en okay kvalitet når jeg har været for doven til at smutte ti chr havn.

Senest rettet af Røvkussen 06 mar 2014 22:18, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvordan har de lige fået det til at der var 2.6 i hver joint? :shock: de er da helt væk, der var lige omkring 1 gram i til en hund

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det e̶r̶ var nogle ret heftige joints som sælges i jægersborggade. Jeg tvivler dog på at de indeholder 2,6g.
*fixed* :lol:

Men ja, jeg tvivler nu også på de kom 2.6g i.

йети skrev:

Medlem

Politiet er idioter, nogle gange vejer de bare jointen og tager lidt af vægten og siger jamen så er det hvad der er i af hash. De har med garanti ikke siddet og pillet klumberne fra hinanden. De har smurt tykt på.

Desuden så synes jeg ikke det gør noget, det kunne jo fremme sagen for en lovliggørelse af et salg fra statens side.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Eller så er der fyldt rocker-standard i. fy føj

Det virker nu mere sandsynligt at politiet prøver at knalde dem for så meget som muligt...

EDIT: "Alle 23 personer nægtede sig skyldig." Stærkt! :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Jeg læste i en anden artikel at det skulle være 262 kg hashMIX, lyder det ikke meget rimeligt? Det er vel bare medierne der ikke fatter forskellen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Lidt til eftertanke. Nu hvor politiet har anholdt 23 mand og sigtet dem for handel med hash i Jægersborggade.. hvor lang tid tager det så at finde hash i Jægersborggade i dag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Så vidt jeg har forstået, så har mange beboere i området følt sig generet.
Hvis jeg boede i området med familie, ville jeg sikkert også syntes det var fint, at salget kom væk.
Istedet for at fokusere så meget på 2,6g pr joint, så ville det være mere interessant at debatere problemet, med åbenlys hashhandel, end et spørgsmål om talfejl fra mediernes side.
Der er intet nyt i at de regner forkert!

-John Rooney.

Medlem

Legaliser det nu bare for fanden da!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Bare fordi de omtalte er væk, betyder det ikke at problemet med salg i gadebilledet forsvinder. Når de tiltalte nu ikke er der, er der jo en 'frisk' gade at starte på for alle andre, der gerne vil tjene penge. Og ellers er det sikkert bare at kigge i næste blok for at finde nogle der sælger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
HA har sku ikke tænkt sig at stoppe med at sælge omkring jægersborg gade, de tjener boksen på det, der går lige nogle dage så står der et nyt hold klar

og så ligger der mindst 4 andre steder inden for nogle hundrede meter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]