Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 21:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

slettet

Senest rettet af HendeDenLille 26 feb 2016 06:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

det er en skide svær situation at stå i. har selv været der som den mandlige part - det drejede sig dog kun om hash-. hvis han selv siger i sine kogere at han vil ha hjælp og opbakning, vælger jeg at tro på at det snart kommer i ædru tilstand også!

håber det bedste for jer, og håber du holder ved ham hvis det ikke tager overhånd.
jeg havde en fantastisk kæreste, som bakkede mig, dengang det skete for mig for cirka ti år siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har også stået i samme situation som den mandlige part med et stort alkohol misbrug. Jeg kunne godt se hvorfor min kæreste var nervøs for mit alkohol misbrug og forsøgte at skære at skære ned over flere omgange, men det tog altid fart igen. Til sidst bad hun mig om enten at droppe alkoholen, eller hende... det virkede!

Det er hårde skyts at køre i stilling, især hvis du ikke er sikker på, at han vælger dig, men det virkede på mig. Jeg har ikke drukket i syv år.

Junior medlem

Jamen han må gerne få nogle bajer med vennerne, men det er bare ikke ok, at han hver weekend drikker sig totalt lam, og at han også kan drikke en 6-7 genstande i hverdagen. Og så oven i hans forbrug af coke og amf. Jeg er super bekymret for ham! :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jamen han må gerne få nogle bajer med vennerne, men det er bare ikke ok, at han hver weekend drikker sig totalt lam, og at han også kan drikke en 6-7 genstande i hverdagen. Og så oven i hans forbrug af coke og amf. Jeg er super bekymret for ham! :(

Med det forbrug du beskriver, synes jeg det var på sin plads med en længere drikke pause i det mindste. Om ikke andet, så for at vise dig at han mener det.

Junior medlem

Jo, men det tror jeg simpelthen ikke han kan, da hans og min omgangskreds, også har et stort forbrug af både det ene og det andet. Jeg vil heller ikke starte for stort ud, hvis han er med på, at han skal forsøge at holde lidt igen, så kan vi starte stille og roligt ud. Problemet er bare det med, at få ham til at indse, at han har et problem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror heller ikke det er nemt at få ham til at holde en pause. Jeg er dog overbevist om at fuldstændige stop er noget af det bedste mod et misbrug. Jeg havde selv noget der i hvert fald tenderede til et hashmisbrug for et halvt år siden. Så holdte jeg 3 måneders rygestop. Derefter begyndte jeg igen at ryge for ofte, men de 3 måneder viste mig hvad der sker når man ryger meget og da jeg begyndte at genkende de ting i mig selv igen, kunne jeg mærke at jeg slet ikke gider ryge hash. Jeg kan sikkert sagtens falde i igen, men ligenu har jeg slet ikke samme lyst som jeg havde under de 3 måneders rygestop.

Det er nok lidt noget andet med hårde stoffer og alkoholmisbrug. Især alkohol fordi det er så stor en del af vores kultur. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig en bytur uden alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hvis han når han er påvirket gerne vil stoppe, gør han sig nok nogle tanker om hvorfor han ikke vil fortsætte sit mis/forbrug af stofferne. folk der har taget kokain plejer at være yderst snaksagelige og sandfærdige, så prøv at lokke nogle ting ud af ham som du kan holde ham op imod når han er ædru. Jeg formoder også at du ser problemer med hans stofbrug, udover at "han tager stoffer og det i sig selv er dårligt", det kommer man ikke langt med overfor en stofbruger ihvertfald. fortæl ham hvilke bekymringer, problemer osv det giver dig og prøv at få nogle af hans egne tanker om hvorfor han bør stoppe oven i... det er nok mit bedste bud på at få ham til at skære ned/stoppe helt. fastlagte pauser er den bedste/mest realitiske løsning IME. held og lykke.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nu vil jeg lige være djævlens advokat og sige et par ting der popper op i mit hoved.
Når man er stiv eller blæst, så siger man nogen gange ting som man ikke mener, men som man syntes lyder godt og rigtigt.
Især hvis man er blæst, så kan man godt sige ting som man ved modparten gerne vil høre, for at gøre dem glade for så man får lidt ekstra eufori oveni den man allerede har. Man har det godt og man siger de rigtige ting i situationen og det hele er bare perfekt.
Men når stofferne er ude af kroppen igen, så er det måske ikke sådan man faktisk har det. Man vil ikke give slip på den følelse af glæde og eufori og frihed som stofferne giver en.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu vil jeg lige være djævlens advokat og sige et par ting der popper op i mit hoved.
Når man er stiv eller blæst, så siger man nogen gange ting som man ikke mener, men som man syntes lyder godt og rigtigt.
Især hvis man er blæst, så kan man godt sige ting som man ved modparten gerne vil høre, for at gøre dem glade for så man får lidt ekstra eufori oveni den man allerede har. Man har det godt og man siger de rigtige ting i situationen og det hele er bare perfekt.
Men når stofferne er ude af kroppen igen, så er det måske ikke sådan man faktisk har det. Man vil ikke give slip på den følelse af glæde og eufori og frihed som stofferne giver en.

Ja rusen giver nok lige lidt overskud og mod til at sige "jeg kan sagtens stoppe! og det SKAL jeg også, så lad os ikke snakke mere om det nu" og så kan man nyde turen resten af aftenen men næste dag vil man nok ikke rigtig være ved de ting man har sagt da man kan mærke at man ikke rigtig kan undvære stofferne. Du skal passe på at du ikke presser ham for hurtigt eller for langt så han blot begynder at skjule det for dig, kræv altid ærlighed og støt ham men lad ham tage de konsekvenser der opstår. Misbrug kan være en rigtig bitch at bryde med, jeg har ikke rigtig nogle gode råd udover at han er nødt til at indse det selv, at han ikke har lyst til at forblive i sit misbrug. Problemet med alkohol og stimulanser er at de lige fjerner den evigt dårlige samvittighed og placérer én i nuet så man ikke behøver have den byrde på sig og så er det selvforstærkende - hvilket resulterer i de der all-weekend-binges som begynder at flyde ind i hverdagene og så sidder man til sidst ret dybt i sølet..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Som misbruger af alle de stoffer OP nævner, og mange flere, kender jeg godt det med at få lyst til at stoppe når man er på stoffer.

For så har man det jo godt...

Man tager jo stoffer få at opnå en "bedre" sindstilstand (hvad end det nu måtte være, subjektivt), og når man er høj, specielt på stimulanser, virker forhindringerne i livet (stoppe med stoffer) mindre, end når man er ædru.

HendeDenLille, din kæreste er nok ikke klar til at stoppe med stoffer endnu. Sådan helt inderligt. Og det er jo også klart nok, coke og amfetamin er fedt.

En ting er sikkert, du får ham ikke til at stoppe ved at være sur og give ham skyldfølelse. For så vil have endnu mere lyst til at tage stoffer, han vil komme længere ud, og han vil miste sit arbejde.

Arbejd med ham som han er, prøv at tolerere hans stofmisbrug. Det er nok ilde hørt i dette forum, men prøv det sammen med ham. Find ud af hvorfor han tager disse stoffer.

Der er en grund til han tager dem. Du kan ikke bare tvinge ham til at stoppe med det, han elsker. Ligesom han bare ikke kan sige du skal stoppe med at spise eller shoppe eller andre ting, du elsker. Stoffer er sikkert en vigtig del af hans liv.

Og hvis du endelig får ham til at stoppe med det fortsætter han nok bare i det skjulte eller med andre stoffer.

Junior medlem

HeroWin: Mener du at jeg skal prøve at tage stofferne med ham, for at jeg bedre kan forstå ham?

Jeg har aldrig nogensinde rørt stoffer, kun røget et par sug af en joint, da jeg var 14. Men min kæreste har også forbudt mig at tage stoffer, han har sagt, at hvis han høre eller ser, at jeg har gjort det, så ser jeg ikke mere til ham. Og jeg har heller ikke lyst til at tage stoffer, selvom det fylder meget i mig og min kærestes hverdag, og jeg kan sidde og holde forskellige folks stoffer, så overvejer jeg aldrig at gøre det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HeroWin: Mener du at jeg skal prøve at tage stofferne med ham, for at jeg bedre kan forstå ham?

Jeg har aldrig nogensinde rørt stoffer, kun røget et par sug af en joint, da jeg var 14. Men min kæreste har også forbudt mig at tage stoffer, han har sagt, at hvis han høre eller ser, at jeg har gjort det, så ser jeg ikke mere til ham. Og jeg har heller ikke lyst til at tage stoffer, selvom det fylder meget i mig og min kærestes hverdag, og jeg kan sidde og holde forskellige folks stoffer, så overvejer jeg aldrig at gøre det.

Ikke at jeg synes du skal begynde at tage stoffer, men det er da noget af en dobbeltmorale din kæreste har. Prøv at spørg ham hvorfor han gerne må, når du ikke må. Hvad er det der gør at han ikke vil have du gør det? Når han har svaret på det, kan du jo fortælle ham hvorfor du ikke vil have han gør det.

Junior medlem

Han siger, at han ikke gider være sammen med en pige, der tager narko. Og at det kan være farligt, og dyrt hvis man ikke kan håndtere det. Men det mener han godt, at han selv kan.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det var da en værre omgang hykleri. :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Jeg mener det samme, men what to do? Jeg kan jo ikke udtale mig om noget, når vi diskutere stoffer, fordi han ved altid bedre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Så burde klovnen sku da om ikke andet kunne se det fra din side?
drop den idiot, han er da ikke rigtig klog

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
joh, men der kan jo være noget om det, når han ikke selv kan styre det, er det vel fair nok at sige til andre de ikke skal begå samme fejl. Hvis man godt kan styre sit forbrug så kan man også godt tage en måneds pause fra stofferne uden at man bør blive givet nogen anden grund end at du godt vil se han kan styre det. prøv bare med en måned, måske det kan føre til mere. når man først har fået sine "weekend abstinenser" lidt på afstand er det nemmere at se sit brug mere objektivt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så burde klovnen sku da om ikke andet kunne se det fra din side?
drop den idiot, han er da ikke rigtig klog

Jeg overvejede også at skrive det der. Droppede det igen fordi jeg ikke havde lyst til at blande mig så meget i dit liv. Men det lyder sgu som om du har hovedet med dig og derfor gør jeg det nu alligevel. Det lyder som om du er vildere med tanken om at have en kæreste, end du er vild med ham du er sammen med. Jeg tror du vil ende med at blive frygtelig såret, han lyder ikke som typen der ligger stofferne på hylden lige foreløbigt. Ellers så kræv i hvert fald at han tager en måneds pause. Enten det eller også vil du blive ved med at skulle tænke på det hverdag. Men det er svært, jeg bor selv sammen med en der har et hashmisbrug og jeg aner ikke hvordan jeg skal bringe det på banen overfor ham, selvom han engang var en af mine bedste venner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes klart I skal starte med at sætte en begrænsing på som han aboslut skal følge - eks. én gang om måneden, og så en begrænsing på alkohol. Spørg om lov til at være en irriterende kælling der flår sagerne ud af hænderne på ham, så kan han ikke bebrejde dig for det. Men jeg kender det fra mig selv når jeg har mine ture med diverse, så bliver jeg stædig og pisse fucking sur hivs min kæreste skal blande sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]