Drupe skrev:
Du har såmænd nok fuldstændig ret i at "just say no" nok alligevel preller af på de fleste herinde. Men jeg forstår det stadig ikke.
Giver det en bedre rus at blande de to stoffer end når man bruger dem hver for sig? Ellers kan jeg ikke se hvad pointen er i at blande dem. Du kan sikkert nok slippe afsted med at blande de to hvis du tænker dig om og tæller genstande, men der er ingen vej udenom at det ER en højrisiko-affære - og alkohol og GHB er jo heller ikke ligefrem stoffer der er kendt for at højne ens dømmekraft.
Jeg tror det handler om at mange godt kan lide at få et par øl i sociale sammenhænge, uanset hvad de så iøvrigt har indtaget, alene fordi det at drikke i sig selv er noget der er "tradition" for at gøre ved den slags lejligheder. Jeg drikker ikke selv alkohol, men jeg har en del bekendte der jævnligt blander GHB og øl, og det er mit klare indtryk at hyggen ved at få et par bajere sammen har meget at sige. Virkningen af GHB er dog for mange at foretrække fremfor virkningen af alkohol, så det er sandsynligvis grunden til at de ikke bare holder sig til en af delene. Om rusen er bedre skal jeg ikke kunne sige, men den er i hvert fald anderledes.
Du har helt ret i at det er en risikabel affære, men risikoen kan(som ved al brug af narko) formindskes radikalt ved hjælp af lidt omtanke. Omtanken kan selvfølgelig godt tænkes at fordufte i forbindelse med indtagelsen af de 2 substanser, men hvis man gør noget i stil med hvad jeg beskriver ovenfor, vil man overvejende være påvirket af GHB og knap så meget af alkohol, som IMO er langt den værste af de 2 mht. forringelse af åndsevnerne, og det vil gøre at man i de fleste tilfælde simpelthen vil falde i søvn inden man når at få indtaget så meget at det kan blive fatalt.
En vigtig ting som jeg ikke fik med i det første indlæg er at man skal indtage sin alkohol i form af øl eller evt. vin, og i hvert fald helt undgå sprut og andet med høj alkoholprocent, netop for at sætte en naturlig grænse for hvor hurtigt man kan nå at indtage alkoholen.
Og som sagt, dette er absolut ingen opfordring, og jeg kunne aldrig selv finde på at blande de 2 stoffer. Men for dem der insisterer på det(og dem er der uden tvivl nogle stykker af) er dette nogle retningslinier for hvordan man med stor sandsynlighed kan undgå at det for alvor ender galt. Det er ingen garanti, men det forbedrer odds'ene betydeligt.