Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

For noget tid siden købte jeg mig en lille fiks vaporiser ved navn Flowermate (http://www.vapormaxv.com). Her er mine erfaringer med den.

Fordele:
a) Man udnytter skunken bedre, og skal derfor bruge mindre af den.
b) Det er sundere, fordi man undgår skadelige stoffer i røgen.
c) Man kan sidde og ryge i sin lejlighed uden at provokere naboerne.

Ulemper:
a) Det kræver en investering på 800 kr.
b) Man savner smagen af Cannabis. Rent smagsmæssigt er det en tynd kop te.
c) Kammeret kan kun rumme 0,15 g skunk, så det skal fyldes op flere gange.
d) Man risikerer at batteriet løber ud mens man sidder og ryger. Det tager 1½ times opladning før man igen man bruge vaporiseren. Derfor er jeg nødt til at holde styr på hvor meget jeg bruger den, så jeg kan oplade den i god tid.

Sammenlagt synes jeg at fordelene vejer tungere end ulemperne. Jeg er glad for den. Man skal bare lige vænne sig til den. Men det er selvfølgelig meget individuelt hvad man lægger mest vægt på.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg havde en MFLB i sengebordet... Det øgede mit forbrug en del.

Men som en klog gut engang sagde herinde: Lige meget hvilken smart ny metode man finder på at indtage sin urt på, ender man altid tilbage ved jointen.

Medlem
Brugeravatar

Overvejer at anskaffe mig en vaporiser. Ligger man skunken direkte i den? Fungere den også med hash?

Dedikeret medlem

Ja, man lægger skunken ned i kammeret, og skruer tuden på. Så tænder man den, og i løbet af et minut er den varm, og man kan begynde at ryge.

Jeg tror godt man kan bruge den til hash, men jeg har ikke prøvet det. Jeg er bange for at kammeret skal blive beskidt af klistret hash, som det er svært at få af.

Dedikeret medlem

Princess Bubblegum skrev:
Jeg havde en MFLB i sengebordet... Det øgede mit forbrug en del.

Men som en klog gut engang sagde herinde: Lige meget hvilken smart ny metode man finder på at indtage sin urt på, ender man altid tilbage ved jointen.

Hver sin oplevelse. Kunne ikke drømme om at røre en joint andet end i en social kontekst. Det er efter min mening både dyrere og en dårligere rus / oplevelse, at ryge joints end benytte en vaporizer. Virkelig meget endda, bliver konsekvent skufftet, næsten uanset hvor god cannabis eller ekstrakt der benyttes.

Enspænderen skrev:
Jeg tror godt man kan bruge den til hash, men jeg har ikke prøvet det. Jeg er bange for at kammeret skal blive beskidt af klistret hash, som det er svært at få af.

Hash er ikke så meget værre end cannabis, men hvis du ikke kan skille dit kammer ordentlig ad og rengøre det med sprit, er det nok smart nok at undlade det. Evt. kan man bruge et lille stykke fin ståluld, til at placere det i, så begrænser det svineriet kraftigt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Randomname skrev:
Hver sin oplevelse. Kunne ikke drømme om at røre en joint andet end i en social kontekst. Det er efter min mening både dyrere og en dårligere rus / oplevelse, at ryge joints end benytte en vaporizer. Virkelig meget endda, bliver konsekvent skufftet, næsten uanset hvor god cannabis eller ekstrakt der benyttes.

Samme her.
Jeg bliver også altid skuffet over joints efter jeg begyndte at bruge en vaporizer for et par år siden.

Citat:
Man savner smagen af Cannabis. Rent smagsmæssigt er det en tynd kop te.

Hvilken temperatur benytter du når du bruger din vaporizer?
En lidt for høj temperatur kan godt resultere i en smag som minder lidt om popcorn som har fået en smule for længe i mikroovnen men ved den rette temperatur er smagen både ren og kraftig, det er i hvert fald min erfaring.
Jeg bruger desuden en Volcano og MFLB.

Dedikeret medlem

Det hænger vel sammen med at kammeret er så lille. Min vaporiser kræver flere sug end når jeg ryger en joint. Smagen er derefter: Tynd.

Man kan ikke tage kammeret ud for at rense det. Hvis man vil ryge hash skal man nok vælge en anden vaporiser.

Dedikeret medlem

Sideshow Bob skrev:
Hvilken vaporizer bruger du Randomname? Har selv en vapolution men den er altså ret skuffende. Jeg er sikker på en Volcano eller den der Herbalizer ville få mig til at droppe tobak helt.

De små håndholdte er i min erfaring ret dårlige til at levere en god oplevelse. Jeg har ikke fundet andre små vapes, som jeg bryder mig om, end en VapoStar.

Jeg har en Volcano, den leverer en virkelig høj kvalitet damp, samt stor mulighed for justering a temperatur og luft strømning, hvilket bidrager yderligere til smagsoplevelsen. Derudover er det virkelig praktisk at kunne tage dampen med rundt i huset i en ballon. Selvom dampen tilsyneladende hurtigt kondenserer, er der en klar mærkbar effekt, selv efter ballonen har lagt i 20 min.
Enspænderen skrev:
Det hænger vel sammen med at kammeret er så lille. Min vaporiser kræver flere sug end når jeg ryger en joint. Smagen er derefter: Tynd.

Det skal være et meget lille kammer så, jeg bruger sjældent mere end 200 - 300 mg på min Volcano, og jeg er ret habitueret. :) Meget af det ligger nok i teknik, fordi de små vapes man suger i, kræver at man tilpasser åndedrættet så men ikke køler kammeret for meget ned, i kraft af luft gennemstrømningen.
Det har jeg i hvert fald selv oplevet være et problem.

Dedikeret medlem

Nu skal vi ikke gøre problemet større end det er. Jeg siger bare, at man skal vænne sig til at skunken ikke smager af så meget. Til gengæld er virkningen god. Lige så god, som når jeg ryger joints. Desuden virker det stærkere end jeg er vant til, så jeg kan spare på skunken. Vaporiseren er let at bruge, let at medbringe, og rimelig i pris. Mere synes jeg ikke man kan forlange. Jeg er godt tilfreds med den, og kan varmt anbefale den.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar, det vil jeg kigge nærmere på.

Junior medlem
Brugeravatar

Arizer Solo er en perfekt transportabel vaporizer og koster om 1000 kr. Dog mangler den "hyggen" som ved at fyre en joint så jeg solgte min kort tid efter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]