Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 02:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Xp3rt skrev:
Tue_Track skrev:
Søren00 skrev:
Du kan også risikere at få nikotin-chock hvis ikke du rister smøgen inden brug.

vist en gammel skrøne :wink: og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret!

Ikke en skrøne. Du kan godt få nikotinshock, og det er yderst ubehageligt. Har set det forekomme på en bong for nogle år siden, og han ryger til dagligt. Man får selvf. også mere nikotin ind på den måde

Han gik helt kold, blev hvid i hovedet, blackout og begyndte at koldsvede/ryste. Og det var endda uden tjald, skulle bare afprøve en ny killerbong

Det kan nu også give et ok buzz at suge nikotinholdige hoveder...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
HopIFjorden skrev:
Xp3rt skrev:
Tue_Track skrev:
Søren00 skrev:

vist en gammel skrøne :wink: og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret!

Ikke en skrøne. Du kan godt få nikotinshock, og det er yderst ubehageligt. Har set det forekomme på en bong for nogle år siden, og han ryger til dagligt. Man får selvf. også mere nikotin ind på den måde

Han gik helt kold, blev hvid i hovedet, blackout og begyndte at koldsvede/ryste. Og det var endda uden tjald, skulle bare afprøve en ny killerbong

Det kan nu også give et ok buzz at suge nikotinholdige hoveder...

lol, skal jeg sku ikke nyde noget af :lol:

Holder mig nu til det grønne og brune

Titel:
Junior medlem

hvor lang tid rister i´..?!
:roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sanoj skrev:
hvor lang tid rister i´..?!
:roll:

Til smøgen er færdig-ristet

Ligemeget hvor lang tid det tager, bare den er ristet nok. Går hurtigere med meget varme, men er ikke ligeså godt.

Lang tids ristning ved lav flamme er bedre

Første ristning varmer man smøgen op. Fugt fordamper og smøgen bliver varm i de yderste lag.

Anden ristning bliver midten varmet op også, og den egentlige ristning foregår. Når den ryger voldsomt puster du i den. Uden at brænde den helt af selvf.

Plejer jeg at gøre en gang til hvis det er til joints.

Der skal komme en god sky ud af smøgen når du rister... Slut :)

Hvis du giver for meget varme i kort tid så har jeg erfaret at yderdelen tættest på papiret bliver mere sort, og midten ikke så godt ristet. Lang tids ristning med lille flamme varmer hele smøgen op nænsomt og effektivt

Hastværk er lastværk, også med joints/ristning

Go smoker

/edit: Noget ævl

Senest rettet af Xpert 11 dec 2006 19:45, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Jeg har før set folk varme deres cigaretter i mikroovnen, og derefter puste..!! :shock: -Helt seriøst!

Jeg har aldrig prøvet det selv, men de sagde at de havde rigtig gode erfaringer med det.

Er der nogen som har prøvet det??

Titel:
Medlem

Citat:
Jeg har før set folk varme deres cigaretter i mikroovnen, og derefter puste..!! -Helt seriøst!

Jeg har aldrig prøvet det selv, men de sagde at de havde rigtig gode erfaringer med det.

nej, men jeg vil råde dem der vil eksperimentere med det til at fjerne filtret inden! Og tjekke til det i korte intervaller, ellers ku jeg godt forestille mig det ville ende i en gang sort aske og et ret tilrøget køkken

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

MethylOle aka bling bling skrev:
Jeg har før set folk varme deres cigaretter i mikroovnen, og derefter puste..!! :shock: -Helt seriøst!

Har ikke prøvet det men tvivler lidt på hvor godt det er. Mikroovne fungerer ved at sende stråling på 2.45ghz der får bla. vandmolekyler til at prøve at tilpasse sig frekvensen ved at gå helt amok og snurre rundt, det genererer varmen.

Umiddelbart tror jeg ikke man blæser andet end 100C vand ud af sin smøg på den måde.

Nikotin koger ved 247 grader celcius hvilket er en del senere end vand, derfor tror jeg det narrer en lidt til at tro at ens smøg er bedre ristet end den egentlig er.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Der skal komme en god sky ud af smøgen når du rister, vil sige en 3-4 gange så meget røg som hvis du tog en god lunge af en smøg pr. gang du puster

Whaaat? :shock:

Du mener altså at der kommer en sky ud af smøgen som svarer til fire alm. cigaretlunger?!

Det har jeg fanme aldrig oplevet!

Jeg kunne godt forestille mig at det fungerede... Men som Optimus så skarpt iagttager, så er det muligvis ikke så god en idé som det lyder. Du kan evt. også riste en masse smøger på panden...
Men hvis du skal forarbejde så store mængder tobak, ville jeg dog foreslå en vandristning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Xp3rt skrev:
Der skal komme en god sky ud af smøgen når du rister, vil sige en 3-4 gange så meget røg som hvis du tog en god lunge af en smøg pr. gang du puster

Whaaat? :shock:

Du mener altså at der kommer en sky ud af smøgen som svarer til fire alm. cigaretlunger?!

Det har jeg fanme aldrig oplevet!

Nope... Sorry, noget vrøvl. Har lige ristet igen, blev sku i tvivl. Lød også forkert. Glem det. Ryst-skæv :oops: :roll:

;)

Senest rettet af Xpert 11 dec 2006 20:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tja.. Det er sgu nok ikke den bedste idé med mikroovns ristning alligevel, og ja, man skal passe på hvis man forsøger..!!

Senest rettet af MethylOle 11 dec 2006 20:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men optimus .. Den kommer vel heller ikke op på 247 grader når man bruger en flamme.. eller hva?

Hvorfor skulle den dog ikke gøre det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ahh.. stupid.
Havde læst det som om at ..øh,...Fuck det. -glem det.. :lol:

Junior medlem

Undskyld for, at jeg bringer denne gamle tråd op igen..

Men jeg har prøvet at få nikotin chok 2 gange (dog kun på bong). Det er den værste oplevelse jeg nogensinde har haft med stoffer indtil videre! Normalt ryger jeg halvristede rød LA smøger (ristet i hånden) i bongen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
jeg har personligt oplevet et nikotinchok på egen krop hvor jeg var rigtig tæt på at kaste op-
det var fordi en af mine venner ikke ku finde ud af at riste-
tobakken var stadig helt våd idet og klam - og så røg jeg et kæmpe bonghoved med top fordi jeg netop ikke havdet røget hele dagen og bare gerne ville være dejlig basket.. det blev jeg skam også- men inden det blev jeg dårlig og svimmel pga nikotinen selv om jeg ryger smøger vær dag.
og hash...

når jeg rister... så rister jeg i gryde :)
Jeg rister til tobakken begydner at ryger ( lig mærke til at røgen stinker og svir i øjne og hals )
når den har gjort det lidt er røgen ikke så slem- knus nu tobakken en smugle og lig mærke til at tobakken er lissom på ny- ved at røgen fra den er slem og harsk- rist nu til røgen nærmest dufter godt og ikke svir længere i hals eller øjne- og tobakken er somregl lidt mørkere i det nu :-) MEN IKKE SORT !!
bon abetit ;p

Titel: Re:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Tue_Track skrev:
Søren00 skrev:

jep det har jeg også set, ikke særlig rart!

ontopic: hvis det smager så dårligt når man ikke rister dem, hvorfor er der så nogen lande, hvor man ikke gør det?

Titel: Re: Re:
Junior medlem

Annuller skrev:
Xpert skrev:
Tue_Track skrev:
Søren00 skrev:

ontopic: hvis det smager så dårligt når man ikke rister dem, hvorfor er der så nogen lande, hvor man ikke gør det?

I mange lande blander man simpelthen ikke tobak i sin joints.

skunk/pot er noget mere udbredt og kan ryges rent eller med tørrede frugt til stor success.

Men her i dk er vi meget glade for hashish eller presset hash eller hvad man nu vil kalde den, og vi er derfor nødt til at blande tobak i.

Til alle der siger man fjerner nikotinen i en smøg ved at riste den, kan i begrunde jeres udtalelser? mindes lidt om et tilfælde af "ingen ved det men alle taler om det"

personligt tror jeg nu mere på at det er selve tørringen af smøgen der giver den bedre smag mm. da jeg før har røget en joint lavet med en smøg jeg ristede dagen forinden (faldet i søvn inden jointen blev færdig) og har på ingen måde været bedre end bare at smide en ny uristet smøg i istedet.

Junior medlem

fandme nemt svar :D
ud med alle de klamme stoffer i smøgen
nikotin, tjære, vand, og andet klamt som skulle være i den

også kan hashen jo os smages meget bedre, en joint med klam rist er fandme ulækker, især i punden, fandme en ond krasser!!!
den goe marok skal jo ku smages ordentligt :D

Medlem

[quote=\"Freaked\"][quote=\"Annuller\"][quote=\"Xpert\"][quote=\"Tue_Track\"][quote=\"Søren00\"]Du kan også risikere at få nikotin-chock hvis ikke du rister smøgen inden brug.
[/quote]

vist en gammel skrøne :wink: og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret![/quote]

Han gik helt kold, blev hvid i hovedet, blackout og begyndte at koldsvede/ryste. Og det var endda uden tjald, skulle bare afprøve en ny killerbong[/quote]

ontopic: hvis det smager så dårligt når man ikke rister dem, hvorfor er der så nogen lande, hvor man ikke gør det?[/quote]

I mange lande blander man simpelthen ikke tobak i sin joints.

skunk/pot er noget mere udbredt og kan ryges rent eller med tørrede frugt til stor success.

Men her i dk er vi meget glade for hashish eller presset hash eller hvad man nu vil kalde den, og vi er derfor nødt til at blande tobak i.

Til alle der siger man fjerner nikotinen i en smøg ved at riste den, kan i begrunde jeres udtalelser? mindes lidt om et tilfælde af \"ingen ved det men alle taler om det\"

personligt tror jeg nu mere på at det er selve tørringen af smøgen der giver den bedre smag mm. da jeg før har røget en joint lavet med en smøg jeg ristede dagen forinden (faldet i søvn inden jointen blev færdig) og har på ingen måde været bedre end bare at smide en ny uristet smøg i istedet.[/quote]

har du prøvet og ryge ren tobak i en joint ? prøv det.
du vil erfare at røgen kradser rigtig meget i din hals, det er pga filteret i en joint ikke holder stofferne(såsom nikotin) tilbage ligesom i et smøg-filter.

så prøv at riste en joint og ryg den med noget hash
den vil ikk kradse.

første gang jeg røg kradsede det utrolig meget i min hals, nu ved jeg det var pga smøgen ikke var ristet.
men dengang troede jeg jo at det var sådan hash var, da det jo var min første gang, så troede at det var så \"ubehageligt\" hver gang.
det endte med jeg fik et såkaldt \"nikotinshock\" hvor jeg havde kvalme i over en time

Junior medlem

oruspo skrev:

har du prøvet og ryge ren tobak i en joint ? prøv det.
du vil erfare at røgen kradser rigtig meget i din hals, det er pga filteret i en joint ikke holder stofferne(såsom nikotin) tilbage ligesom i et smøg-filter.

så prøv at riste en joint og ryg den med noget hash
den vil ikk kradse.

første gang jeg røg kradsede det utrolig meget i min hals, nu ved jeg det var pga smøgen ikke var ristet.
men dengang troede jeg jo at det var sådan hash var, da det jo var min første gang, så troede at det var så \"ubehageligt\" hver gang.
det endte med jeg fik et såkaldt \"nikotinshock\" hvor jeg havde kvalme i over en time

De beviser jo desværre på ingen måde for eller imod. prøv at ryge frisk skunk, det kradser som ind i helvede, men lader du det tørre kradser det stort set ikke.
samme kan siges med smøger, Jeg kender nu ikke mange mennesker der beskriver nikotin som "kradsene" Jeg kender sågar en lidt skør svensker der ikke rister sine smøger. han nøjes med at have sin pakke til at ligge på en radiator (ryger ikke smøger normalt) og aldrig har jeg oplevet hans joints kradsede.
Men må indrømme hans joints smagte anderledes(ikke dårligt) men det nu klart nok da dem der rister tit skam rister deres smøg så man ligefrem kan se tobakken er brændt ikke kun ristet.

har enda selv oplevet noget ala nikotin skæv ved at ryge et hovede af skunk på min bong. der var intet tobak i. så kan vi vel med samme sikkerhed sige at det kan være fordi man ikke får nok ilt til hjernen i perioden man indhalere tæt pakket røg og derfor bliver svimmel og utilpas(lyder næsten logisk)

Jeg ryger sku tit kings uden filter og de kradser ikke synderligt mere end når jeg køber north states, ud over det man oplever pga de kraftiger sug da filteret ikke giver modstand.

Medlem

Freaked, jeg -tror- at grunden til at en smøg der er ristet dagen før minder om en der ikke er ristet, er at tobakken har nået at samle fugt i løbet af natten?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]