[quote=\"Freaked\"][quote=\"Annuller\"][quote=\"Xpert\"][quote=\"Tue_Track\"][quote=\"Søren00\"]Du kan også risikere at få nikotin-chock hvis ikke du rister smøgen inden brug.
[/quote]
vist en gammel skrøne

og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret![/quote]
Ikke en skrøne. Du kan godt få nikotinshock, og det er yderst ubehageligt. Har set det forekomme på en bong for nogle år siden, og han ryger til dagligt. Man får selvf. også mere nikotin ind på den måde
Han gik helt kold, blev hvid i hovedet, blackout og begyndte at koldsvede/ryste. Og det var endda uden tjald, skulle bare afprøve en ny killerbong[/quote]
jep det har jeg også set, ikke særlig rart!
ontopic: hvis det smager så dårligt når man ikke rister dem, hvorfor er der så nogen lande, hvor man ikke gør det?[/quote]
I mange lande blander man simpelthen ikke tobak i sin joints.
skunk/pot er noget mere udbredt og kan ryges rent eller med tørrede frugt til stor success.
Men her i dk er vi meget glade for hashish eller presset hash eller hvad man nu vil kalde den, og vi er derfor nødt til at blande tobak i.
Til alle der siger man fjerner nikotinen i en smøg ved at riste den, kan i begrunde jeres udtalelser? mindes lidt om et tilfælde af \"ingen ved det men alle taler om det\"
personligt tror jeg nu mere på at det er selve tørringen af smøgen der giver den bedre smag mm. da jeg før har røget en joint lavet med en smøg jeg ristede dagen forinden (faldet i søvn inden jointen blev færdig) og har på ingen måde været bedre end bare at smide en ny uristet smøg i istedet.[/quote]
har du prøvet og ryge ren tobak i en joint ? prøv det.
du vil erfare at røgen kradser rigtig meget i din hals, det er pga filteret i en joint ikke holder stofferne(såsom nikotin) tilbage ligesom i et smøg-filter.
så prøv at riste en joint og ryg den med noget hash
den vil ikk kradse.
første gang jeg røg kradsede det utrolig meget i min hals, nu ved jeg det var pga smøgen ikke var ristet.
men dengang troede jeg jo at det var sådan hash var, da det jo var min første gang, så troede at det var så \"ubehageligt\" hver gang.
det endte med jeg fik et såkaldt \"nikotinshock\" hvor jeg havde kvalme i over en time