Jeg har stemt 2< om måneden og psykisk afhængig.
Jeg røg første gang fo ca. 4 et kvart år siden, og generelt set, så er mit forbrug kun blevet større. Der gik vel en tre måneder efter første gang, før jeg prøvede igen. Siden udviklede det sig til måske en gang om måneden, til fester. Herfra bevægede det sig over til et par gange eller tre om måneden, nu også bare sammen med en enkelt eller et par nære venner. Herfra var det så videre til hver weekend, ofte både fredag og lørdag.
I ferier har jeg næsten siden starten røget godt igennem - fra måske ca. hver tredje dag til hver dag, i eksempelvis min juleferie, vinterferier, eller måske den sidte måned af sommerferien.
Jeg vil tro jeg begundte at ryge alene efter omkring halandet- to års tid. Det udviklede sig fra opsatte aftener, med forberedelse, til tilfældige aftener når lysten lige var der.
Efter sidste års sommerferie tænkte, og snakkede, jeg på/om at holde en god pause - det blev vist ikke til mere end toenhalv uge. Her intensiveredes rygning i en periode til en tre-gang om ugen, ofte alene. Jeg følte på dette tidspunkt, at hashen havde "taget røven på mig". Jeg var uden min egen opmærksomhed om det havnet et sted, hvor jeg ikke brød mig om at være. Siden har jeg et par gange påbegyndt pauser, der dog ikke er blevet til mer end max to-tre uger. Jeg har dog på det sidste næsten fuldstændigt fået rygningen begrænset til weekenden, og det jeg egentlig stolt over.
At stoppe med hashrygningen ser jeg ikke for tiden som realistisk - jeg har efterhånden oplevet så mange gang, at jeg ryger tilbage i den vante form igen. Desuden befinder jeg mig et sted, hvor jeg ikke er i stand til at overskue om rygningen giver nogen større konsekvenser for mig. Jeg kan sagtens mærke sløvheden, mit dårligere humør og min ugidelighed dagene efter, men om det overall påvirker mig i en ubenægteligt negativ retning, kan jeg ikke overskue.
Overall vil jeg sige, og det absolut ikke for at male fanden på væggen, at mine erfaringer siger mig, at man bliver nød til af holde lidt øje med sig selv. Prøve at danne sig et objektivt overblik over negative og positive aspekter af sit forbrug. Det er nok her, jeg til dels selv har fejlet. det der tager modet fra mig vedr. min egen situation er, at jeg kan udlægge dette ganske nøgternt, men også vide, at jeg ikke foreløbig får gjordt en skid ved det.
Jeg vil sandsynligvis også i fremtiden dulme mine problemer vedr. ydre pres med cannabis.
Det blev langt, og jeg er nu ganske deprimeret. Men jeg er også træt - og ikke mindst har jeg lyst til at ryge mig fuckin' skæv, da jeg for alvor føler SSO-jorden brænde under mig.
|