Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Føler du dig phsygisk eller fysisk afhængig?
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig ikke afhængig 40%  40%  [ 31 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 4%  4%  [ 3 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 25%  25%  [ 19 ]
Afgivne stemmer : 77
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg har lavet et nytårs fortsæt, hvor jeg har aftalt med mig
selv, at jeg ikke skal tage flere stoffer i det næste halve år
og at jeg holder cannabis rygningen til weekenderne.

De eneste ting ud over cannabis jeg har givet mig selv lov til
at prøve, er lsd og meskalin hvis muligheden kommer.

Det er nemlig noget jeg endnu ikke har prøvet og som
jeg gerne vil have lidt erfaring med. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Ryger 3-4-5 gange om dagen for det meste. Der kan også være dage hvor jeg ikke ryger, fordi jeg simpelthen ikke har lyst, men det er sjældent. Jeg er nok både psykisk, og lidt fysisk afhængig, men det tager jeg ikke så tungt.

Jeg elsker at ryge, og synes tit jeg får meget ud af det. Sidder ikke så tit og stener når jeg ryger. Tit ryger jeg sammen med 1 eller 2 venner, men helst ikke flere end det. Går også tit ture sammen med mine venner. I skoven / ved åen, og går rundt og kigger på byen.

Jeg har ikke problemer med at ryge i hverdagen, og jeg får klaret alle de ting jeg skal selvom jeg ryger meget. Laver mad, rydder op, vasker op, vasker tøj etc. Jeg vil sige jeg har et meget positivt forhold til Ms. Cannabis. Jeg elsker hende, og hun elsker mig. Til døden skiller os ad.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
jeg ryger 1-2 gange om ugen (kun i weekenter da jeg går på en efterskole hvor man ikke gør den slags)
ikke noget uoverskuekigt forbrug synes jeg
jeg ved ikke om jeg vil betengne mig selv som psykisk afheængig,
men får dog nogle gange en stor lyst til at fyre op.
der kan dog sagtens gå 2-3 uger hvor jeg ikke ryger og ikke savner det spicielt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
(kun i weekenter da jeg går på en efterskole hvor man ikke gør den slags)

skulle jeg da ellers mene at efterskolerne er rimeligt kendte for :D der var ihvertfald røg nok dengang jeg gik på efterskole

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Her er lidt info om afhængighed fra Wikien. Artiklen er endnu ret tynd, så ligger man inde med viden på området, er man selvfølgelig velkommen til at skrive løs.

Titel:
Junior medlem

AKFisken skrev:
jeg ryger 1-2 gange om ugen (kun i weekenter da jeg går på en efterskole hvor man ikke gør den slags)
ikke noget uoverskuekigt forbrug synes jeg
jeg ved ikke om jeg vil betengne mig selv som psykisk afheængig,
men får dog nogle gange en stor lyst til at fyre op.
der kan dog sagtens gå 2-3 uger hvor jeg ikke ryger og ikke savner det spicielt.

Heldige svin :D
Alle de efterskoler jeg har hørt om tester deres elever som var det et fængsel :/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har stemt 2< om måneden og psykisk afhængig.

Jeg røg første gang fo ca. 4 et kvart år siden, og generelt set, så er mit forbrug kun blevet større.
Der gik vel en tre måneder efter første gang, før jeg prøvede igen. Siden udviklede det sig til måske en gang om måneden, til fester. Herfra bevægede det sig over til et par gange eller tre om måneden, nu også bare sammen med en enkelt eller et par nære venner. Herfra var det så videre til hver weekend, ofte både fredag og lørdag.

I ferier har jeg næsten siden starten røget godt igennem - fra måske ca. hver tredje dag til hver dag, i eksempelvis min juleferie, vinterferier, eller måske den sidte måned af sommerferien.

Jeg vil tro jeg begundte at ryge alene efter omkring halandet- to års tid. Det udviklede sig fra opsatte aftener, med forberedelse, til tilfældige aftener når lysten lige var der.

Efter sidste års sommerferie tænkte, og snakkede, jeg på/om at holde en god pause - det blev vist ikke til mere end toenhalv uge. Her intensiveredes rygning i en periode til en tre-gang om ugen, ofte alene. Jeg følte på dette tidspunkt, at hashen havde "taget røven på mig". Jeg var uden min egen opmærksomhed om det havnet et sted, hvor jeg ikke brød mig om at være.
Siden har jeg et par gange påbegyndt pauser, der dog ikke er blevet til mer end max to-tre uger. Jeg har dog på det sidste næsten fuldstændigt fået rygningen begrænset til weekenden, og det jeg egentlig stolt over.

At stoppe med hashrygningen ser jeg ikke for tiden som realistisk - jeg har efterhånden oplevet så mange gang, at jeg ryger tilbage i den vante form igen. Desuden befinder jeg mig et sted, hvor jeg ikke er i stand til at overskue om rygningen giver nogen større konsekvenser for mig. Jeg kan sagtens mærke sløvheden, mit dårligere humør og min ugidelighed dagene efter, men om det overall påvirker mig i en ubenægteligt negativ retning, kan jeg ikke overskue.

Overall vil jeg sige, og det absolut ikke for at male fanden på væggen, at mine erfaringer siger mig, at man bliver nød til af holde lidt øje med sig selv. Prøve at danne sig et objektivt overblik over negative og positive aspekter af sit forbrug.
Det er nok her, jeg til dels selv har fejlet. det der tager modet fra mig vedr. min egen situation er, at jeg kan udlægge dette ganske nøgternt, men også vide, at jeg ikke foreløbig får gjordt en skid ved det.

Jeg vil sandsynligvis også i fremtiden dulme mine problemer vedr. ydre pres med cannabis.

Det blev langt, og jeg er nu ganske deprimeret. Men jeg er også træt - og ikke mindst har jeg lyst til at ryge mig fuckin' skæv, da jeg for alvor føler SSO-jorden brænde under mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Jeg har ikke stemt, fordi jeg ryger hver dag, har jeg gjort i 6 år, minus de pauser der blev holdt. Føler mig ikke afhængig på nogen måder, heldigvis, kunne nok være meget anderledes.
Men jeg ryger også kun af lyst, ikke af nød, tror det derfor det kører så godt, som det gør.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Jeg ryger dagligt og føler mig bøde fysisk&pys afhængig
Men syger kun Joints,skunk og go ryger

ZwitoN-

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kopfka Phutzki skrev:
Her er lidt info om afhængighed fra Wikien. Artiklen er endnu ret tynd, så ligger man inde med viden på området, er man selvfølgelig velkommen til at skrive løs.

Jow deeeet ... jeg har skyndsomst rettet lidt op på niveauet.

Medlem

Sieht skrev:
Hejsa.
Ville lige lave en lille undersøgelse om der er nogen der føler sig afhængige af hash. Jeg ryger vær trejde uge, og er lidt bange for at blive afhængig eller få nogen af bivirkningerne. Hvis det ikke var for det ville jeg nemlig gerne ryge vær anden uge i steden for - selvom jeg allerede nu syntes jeg ryger for meget. Personligt føler jeg mig lidt phsygisk afhængig idet at jeg altid glæder mig til at jeg skal ryge igen sammen med vennerne - kender i vel også. ;)

Udover at i laver stemmer, så ville jeg gerne høre lidt erfaring for folk der ryger mere end mig, dog ikke værdagsrygere, om de føler bivirkninger eller erfaringer med at komme til at ryge mere og mere.

På forhånd tak

Så er du jo heller ikke afhængig. Det er jo bare lyst, men ikke trang. Hvad med lyst til pizza, slik, sodavand eller chokolade? Er man så også afhængig? Nej ;) .

Jeg havde fx MEGET stor lyst til pizza eller sharwama i går klokken halv 3 om natten, men skulle til eksamen dagen efter, så det blev ikke til noget, men det gør mig da ikke afhængig ;)

Medlem

Ryger dagligt og har gjort det de sidste 8-9 mdr.

Så ja jeg er både psykisk og fysisk afhængig, jeg ryger for at falde i søvn.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
jeg ryger for det meste hver weekend, men jeg kan sagtens stoppe hvis jeg gad. der har tit været nogen gange hvor jeg ikke har røget i 2 uger. føler mig ikke afhængig, på nogen måde. kan bare godt ldie at ryge.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Jeg er ikke afhængig af hash mere heldigvis. Havde for 3-4 år siden et dagligt forbrug men fik heldigvis revet mig ud af det sorte tag. Nu ryger jeg vel 1-2 gange om måneden og nyder det i fulde drag, sørger for set og setting er iorden med masser af lækker mad i nærheden (min mave er bundløs når jeg er skæv) og en dejlig blød seng at kaste sig i og masser af glade mennesker omkring mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har røget sådan 3-7 dage det sidste år ca. dog med pauser på op til 3 uger, overvejer at skære ned, men det sku svært her op til sommer :)
Men jeg har ikke de store problemer med det :)
Føler jeg mig afhængig ? Psykisk JA! Fysisk, ikke rigtig tror jeg :P
Men finder jeg ud af i næste uge hvis ikke jeg køber mere weed :P

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har røget bong dagligt nu i lidt over 3 år. Og ryger ca. 2 g. kvalitets ryger om dagen, svarende til 8-10 bonghoveder. Hvoraf 2 af hovederne bliver røget om morgenen inden jeg tager på arbejde. For mig er morgen hovederne klart den bedste skævert på dagen da man bliver så dejlig skæv når man lige er vågnet, og den første skævert kan sagtens holde frem til frokost hvis jeg er heldig :P
Med hensyn til afhængigheden så føler jeg mig meget psykisk afhængig af hash, da jeg tit ikk' kan tænke på andet end bong når der er gået lidt for lang tid. Jeg føler mig ikk' videre fysisk afhængig, men tror nok mest det er fordi jeg ikk' rigtig vil indse det, Kan ihvertfald ikk' sove hvis ikk' jeg får mine nat hoveder heller.

Men planen er og gøre et SERIØST forsøg denne gang på og stoppe efter Roskilde festivalen. For er sku' for træt af og ryge så meget hash efterhånden, jeg bliver ikk' ordentligt skæv mere, jeg bruger ALT for mange penge på det og det går i høj grad ud over mit sociale liv, da jeg næsten aldrig gider tage nogen steder hen hvor der ikk' er bong. Og det er jeg sku' blevet for træt af nu og vil prøve og tage mig sammen til og skære det ned til et moderat forbrug på nogle gange om måneden.

Go' Ryger derude :joint:

Senest rettet af Қeta-Smølfen 27 jun 2008 14:10, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har røget hash fast siden jeg var 16 og 2 fumle rundt år imellem 14-16.
Har haft ca 1½ års pause, fordelt ud på en 5-6 små pauser.

Føler mig ikke afhængig, eller så det fordi det er så stor en del af min livsstil at jeg ikke gør det, alle steder jeg kommer, der ryger vi fed for hyggens skyld.
Jeg ryger bong, bang, blunt, pinde, chillum, spand, jordhuggere, vaporizer osv. osv.
Har ikke stemt fordi har aldrig haft de vilde problemer når jeg har holdt en pause engang imellem.
Jeg ryger når jeg vågner, hvis jeg ikke skal noget, forsvinder der et 2 smøgsmix, ok ryger. Så stener jeg rundt til noget progressive og prøver på at få min hybel til ikke at ligne en bonghule, sidder og tegner og efter et par timer, mixer jeg en flok hoveder mere, ryger kun bong når jeg er alene, gider ikke spilde tiden på alt muligt andet, handler jo egentligt bare om at blive skæv når man er alene.

Overvejer tit at stoppe, men har det med at stoppe som med alt andet, sæt positive og negative sider op imod hinanden, ender altid ud i at der er mere positivt ved at ryge, end ved ikke at ryge:)
Måske fordi hashen ikke er så dyr i jylland, måske fordi alle jeg kender ryger hash og altid har gjort det. Ved det ikke rigtig, men hvis man bliver asocial af at ryge og sådan. så skal man lade være, det sgu usundt:)

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Ryger 1-3 joints hver dag i disse måneder, indtil næste uge hvor jeg vil holde pause
igen.
Nej føler mig ikke afhængig hverken fysisk eller psykisk, har da
lyst til at ryge men kun fordi jeg ikke har andet at lave! tager jeg
et andet sted hen er det ikke noget problem at være røgfri.

Mærkværdigt nok følte jeg mig mere afhængig da jeg kun røg
i weekenden. Måske fordi kroppen bruger ugen til at komme af med
afhængigheden. Nu når jeg aldrig til det punkt.

Kan nikke genkendende til problemer med at sove men som udgangspunkt
så kan man jo bare se film eller stå op og gøre rent de første dage? hvis man absolut
vil være røgfri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger ikke en gang 1 gang om måneden, men kun ved lejlighed og i godt selskab.
Gør det primært for hyggen, sekundært for rusen. Jeg føler mig ikke afhængig, overhovedet :)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg ryger for det meste dagligt. ikke meget, overhovedet. Jeg plejer at købe for 400 kr. god ryger om fredagen, så ryger jeg en god del i weekenden, og så gemmer jeg 2 - 2,5 gram til mig selv til hverdagsugen. Så ryger jeg en lille rizzla pind for mig selv ved 9 tiden om aftenen. Lige akkurat nok til at give en mild skævert. Jeg føler mig langt fra fysisk afhængig og lider absolut ikke af søvnproblemer, og er helder ikke bagskæv dagen efter, kun i weekenderne. Psykisk afhængig? hmm, måske lidt. men jeg har før prøvet at ryge hver dag i 8 måneder og så stoppe i en uge fordi jeg ikke lige havde noget. og jeg har ingen abstinenssympomer, udover en umådelig lyst til at ryge nogle gange :D men det er jo det samme som at have voldsomt lyst til mad, eller sex. Jeg kan ikke se det som et problem, på trods af min unge alder. Jeg har et fint hoved, score 12 taller til eksamen, og et glimrende helbred. på trods af min ofte daglige rygning. Det var så min lille smøre :lol:

God ryger, mine medbonghoveder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]